Autodesk Fusion 360 - kącik porad
-
loook
- Specjalista poziom 2 (min. 300)

- Posty w temacie: 18
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Hej,
spróbuję tutaj, do tej pory pracowałem na artcam express i mach 3. Potrzebuję moje okulary zrobić lepiej i bardziej profesjonalnie w fusion 360. Mam okulary w dxf w 2d chcę z nich utowrzyć bryłę, nawinąć na profil i potem wyfrezować, wyfrezować też w nich rowek na soczewkę. Są to drewniane okulary więc sklejony już materiał z profilem będę frezował. Nie mam kompletnie wiedzy w Fusion więc proszę o pomoc, będę wdzięczny za każdą wskazówkę: potrzebuję
1 okulary zrobić tak aby były bryłą o grubości oprawki 4,4 mm
2. wygiąć je wg krzywizny którą mam w postaci drugiego pliku dxf
3 wyfrezować najpierw jedno oko potem drugie oko, rowek na soczewkę a potem resztę oprawki.
nawet nie mogę ustawić tego w punkcie 0 po zaimportowaniu.
ale na początek punkty 1 i 2, ktoś pomoże ?
załączam pliki
spróbuję tutaj, do tej pory pracowałem na artcam express i mach 3. Potrzebuję moje okulary zrobić lepiej i bardziej profesjonalnie w fusion 360. Mam okulary w dxf w 2d chcę z nich utowrzyć bryłę, nawinąć na profil i potem wyfrezować, wyfrezować też w nich rowek na soczewkę. Są to drewniane okulary więc sklejony już materiał z profilem będę frezował. Nie mam kompletnie wiedzy w Fusion więc proszę o pomoc, będę wdzięczny za każdą wskazówkę: potrzebuję
1 okulary zrobić tak aby były bryłą o grubości oprawki 4,4 mm
2. wygiąć je wg krzywizny którą mam w postaci drugiego pliku dxf
3 wyfrezować najpierw jedno oko potem drugie oko, rowek na soczewkę a potem resztę oprawki.
nawet nie mogę ustawić tego w punkcie 0 po zaimportowaniu.
ale na początek punkty 1 i 2, ktoś pomoże ?
załączam pliki
- Załączniki
-
- ś´cieżka.dxf
- (15.91 KiB) Pobrany 8 razy
-
- lenadxf(1).DXF
- (161.55 KiB) Pobrany 10 razy
Tagi:
-
jasiekk7
- Specjalista poziom 1 (min. 100)

- Posty w temacie: 13
- Posty: 273
- Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Czy o taki efekt chodzi? Jest to bryła. W powierzchniówce nie pomogę (nie lubię bo nigdy nie potrzebowałem) bo może da się to inaczej zrobić.


-
jasiekk7
- Specjalista poziom 1 (min. 100)

- Posty w temacie: 13
- Posty: 273
- Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Projektując często są różne sposoby na uzyskane tego samego efektu, dlatego z pewnością są inne sposoby ale jak ja to zrobiłem:
1. na odwrót niż ty napisałeś: robię profil na którym będą okulary:
a. tworzysz szkic na płaszczyźnie lub importujesz dxf (proponuję jednak w przyszłosci robić bezpośrednio w fusion360)
b. kopijesz i odsuwasz o 4,4mm.
c. zamykasz aby utworzyć pełny profil (zaciemni środek)
2. utworzony profil wyciągasz. Dostajesz chyba taką przygotówkę do frezowania (sklejony materiał z profilem)?
Wyciągasz go na tyle długo, żeby zmieścić okulary (nie za krótko)
tu z uwagi, że jest to zrobione z masy krótkich wektorów to robi się trochę tak siatka.
3. tworzysz sobie płaszczyznę gdzieś powyżej tej bryły
i na niej rysujesz okulary. W twoim przypadku importowałem dxf. I tu uwaga: miałeś niezamknięty profil co się zdarza przy imporcie skomplikowanych geometrii. Jak sobie z tym poradzić jest tu:
Ważne, żeby to pozamykać!
Teraz żeby prawidłowo umieścić szkic: wyznaczasz środek profilu. Ja zaznaczyłem odcinek od jednego końca do drugiego i zrobiłem linię środkową prostopadłą
A potem zaznaczyłem całe okulary i poleceniem przesuń (M na klawiaturze) przesunąłem z punktu do punktu zaznaczając jeden z punktów na środku okularów i utworzoną linię środkową
Okulary muszą się zmieścić w utworzonej wcześniej bryle
Potem dookoła tej bryły rysuję kwadrat, który mi usunie materiał
4 zaznaczam co chcę usunąć i przeciągam w dół (cięcie!)
i gotowe
1. na odwrót niż ty napisałeś: robię profil na którym będą okulary:
a. tworzysz szkic na płaszczyźnie lub importujesz dxf (proponuję jednak w przyszłosci robić bezpośrednio w fusion360)
b. kopijesz i odsuwasz o 4,4mm.
c. zamykasz aby utworzyć pełny profil (zaciemni środek)
2. utworzony profil wyciągasz. Dostajesz chyba taką przygotówkę do frezowania (sklejony materiał z profilem)?
Wyciągasz go na tyle długo, żeby zmieścić okulary (nie za krótko)
tu z uwagi, że jest to zrobione z masy krótkich wektorów to robi się trochę tak siatka.
3. tworzysz sobie płaszczyznę gdzieś powyżej tej bryły
i na niej rysujesz okulary. W twoim przypadku importowałem dxf. I tu uwaga: miałeś niezamknięty profil co się zdarza przy imporcie skomplikowanych geometrii. Jak sobie z tym poradzić jest tu:
Kod: Zaznacz cały
https://forums.autodesk.com/t5/fusion-design-validate-document/find-break-in-sketch-geometry/td-p/6059426Teraz żeby prawidłowo umieścić szkic: wyznaczasz środek profilu. Ja zaznaczyłem odcinek od jednego końca do drugiego i zrobiłem linię środkową prostopadłą
A potem zaznaczyłem całe okulary i poleceniem przesuń (M na klawiaturze) przesunąłem z punktu do punktu zaznaczając jeden z punktów na środku okularów i utworzoną linię środkową
Okulary muszą się zmieścić w utworzonej wcześniej bryle
Potem dookoła tej bryły rysuję kwadrat, który mi usunie materiał
4 zaznaczam co chcę usunąć i przeciągam w dół (cięcie!)
i gotowe
-
loook
- Specjalista poziom 2 (min. 300)

- Posty w temacie: 18
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
super dziękuję, będę próbował !
a możesz mi podesłać model tych wygiętych gotowych okularów ?
i czy jest jakaś komenda , która ustawi projekt na środku ?
i czy jest jakaś komenda , która ustawi projekt na środku ?
-
jasiekk7
- Specjalista poziom 1 (min. 100)

- Posty w temacie: 13
- Posty: 273
- Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
- Lokalizacja: Żywiec
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Ale ja nie robiłem z modelu tylko z dostępnych tu dxf-ów (takie było zadanie). No i nie za bardzo chcę się rządzić nie swoją własnością.
-
kamar
- Lider FORUM (min. 2000)

- Posty w temacie: 119
- Posty: 16735
- Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Kolega się pewnie określi ale z telefonu wynikało, że oczekuje na każda pomoc 
-
tuxcnc
- Lider FORUM (min. 2000)

- Posty w temacie: 4
- Posty: 9836
- Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad
Ja Fusion nie używam, ale ogólne pojęcie o programach CAD/CAM posiadam.
Wydaje mi się, że zabierasz się do sprawy z niewłaściwej strony.
Powinieneś zacząć od modelu STL (lub w innym obsługiwanym formacie) soczewki.
To soczewka stanowi tu problem, bo z zasady jest nieregularnym wycinkiem kuli.
Do tego słabo się znam na okularach, ale z tego co wiem, to różni ludzie mają inną odległość oczu, więc soczewka o tej samej mocy będzie musiała mieć inny kształt, bo musi zmieścić się w tej samej oprawce, ale mieć inną odległość osi optycznych.
Formalnie potrzebujesz tylko operacji logicznych na bryłach, co ma chyba każdy nowoczesny CAD.
Najpierw z okrągłej soczewki wycinasz kształt rzutem oprawki, a potem w oprawce wycinasz rowek soczewką.
Jak będziesz miał rowek w soczewce, to pewnie da się zrobić g-kod jakąś "strategią"...




