Autodesk Fusion 360 - kącik porad


jasiekk7
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 13
Posty: 273
Rejestracja: 31 lip 2011, 15:03
Lokalizacja: Żywiec

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#631

Post napisał: jasiekk7 » 07 lis 2025, 11:17

No płaskim frezem tego nie będzie robił. Chociaż może modne by takie schodkowane były?



Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#632

Post napisał: kamar » 07 lis 2025, 11:33

No sorry, ja rozumiem , że przygotówka jest już wygięta wg. profilu a nie frezowane. Na chleb by zarobił :)


loook
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 365
Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#633

Post napisał: loook » 07 lis 2025, 13:34

dziękuję Panowie za zaangażowanie ! @jasiekk7 jeśli mógłbyś nagrać byłoby extra !

no dużło łatwiej jest z plastikowymi okularami,tam robi się nowej na płasko, oprawkę wygina z płaskiego i potem dopiero na ciepło wygina oprawkę, ale jak wiadomo Chińczycy robią to w cenie takiej że nam się nie opłaca :)


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2412
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#634

Post napisał: qqaz » 09 lis 2025, 10:34

loook pisze: to 2 niezależne wycinki kuli połączoane mostkiem
Zamiast studiować nowy program pomyśl o obrocie wrzeciona jako 4 osi tak aby czoło freza/grań można było ustawić stycznie do tej krzywizny. Zawieszenie wrzeciona z obrotowym napędem to dysk 120-140mm o grubości 35mm. Masz miejsce.
Używasz Macha, możesz w nim wprowadzić automatyczną zmianę pochylenia wrzeciona w zależności od współrzędnej X - samo się dopasuje i rowek będzie frezowany dokładnie wg zarysu freza i w środku grubości oprawki. Nie potrzeba cudownego oprogramowania, nadal Artcam da radę jak dotychczas bo obrotem zajmie się formuła Macha.
A Ty tylko DXF na płasko.


loook
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 365
Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#635

Post napisał: loook » 09 lis 2025, 12:47

@qqaz to jest bardzo ciekawe co mówisz i da efekt jeszcze lepszy bo frez będzie prostopadle.

Dodane 54 sekundy:
@qqaz jak wygląda takie wrzeciono ?


FTW
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 739
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#636

Post napisał: FTW » 09 lis 2025, 13:17

qqaz pisze:
09 lis 2025, 10:34
loook pisze: to 2 niezależne wycinki kuli połączoane mostkiem
Zamiast studiować nowy program pomyśl o obrocie wrzeciona jako 4 osi tak aby czoło freza/grań można było ustawić stycznie do tej krzywizny. Zawieszenie wrzeciona z obrotowym napędem to dysk 120-140mm o grubości 35mm. Masz miejsce.
Używasz Macha, możesz w nim wprowadzić automatyczną zmianę pochylenia wrzeciona w zależności od współrzędnej X - samo się dopasuje i rowek będzie frezowany dokładnie wg zarysu freza i w środku grubości oprawki. Nie potrzeba cudownego oprogramowania, nadal Artcam da radę jak dotychczas bo obrotem zajmie się formuła Macha.
A Ty tylko DXF na płasko.
Bez TCPC sobie możesz odchylać ;) Jak odchylisz wrzeciono o 15 stopni np. wokół osi Y (oś B) to od razu masz inne współrzędne końcówki narzędzia X i Z, bo obrót ma miejsce względem osi wrzeciona, a nie końcówki narzędzia. Przy odchyleniu osi B maszyna od razu musiałaby skorygować X i Z - tak właśnie działa TCPC, którego Mach nie ma.


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 2412
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#637

Post napisał: qqaz » 09 lis 2025, 14:07

Dodane 54 sekundy:
@qqaz jak wygląda takie wrzeciono ?
[/quote]
To nie wrzeciono tylko jego zawieszenie które umożliwia jego skręcanie od pionu. Logicznie podobne do osi obrotowej gdzie pod płaszczyznę obróbki sztywno zawieszonego wrzeciona ustawiasz odpowiednio detal. Różnica tylko mechaniczna
FTW pisze:
09 lis 2025, 13:17
Bez TCPC sobie możesz odchylać ;)
Acha, czyli nie wiesz.
Ale zainteresuj się tablicą z funkcjami które są w Machu.
Może nazwa inna niż TCPC trochę myli?
FTW pisze:
09 lis 2025, 13:17
Jak odchylisz wrzeciono o 15 stopni np. wokół osi Y (oś B) to od razu masz inne współrzędne końcówki narzędzia X i Z,... ...Przy odchyleniu osi B maszyna od razu musiałaby skorygować X i Z - tak właśnie działa TCPC,..
Dokładnie tak właśnie to działa
Look ma stałą krzywiznę detalu i jego położenie ( na osi X)
x=wspx+ f(x)
z=wspz+f(x)
Oczywiście f(x) to tylko aby wskazać że tam właśnie znane Ci TCPC. które uwzględnia zmianę położenia X i krzywiznę detalu w tym miejscu.
A w Machu tą zmianę opiszesz.
I działa!


FTW
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 6
Posty: 739
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#638

Post napisał: FTW » 09 lis 2025, 15:08

qqaz pisze:
09 lis 2025, 14:07
Dodane 54 sekundy:
@qqaz jak wygląda takie wrzeciono ?
To nie wrzeciono tylko jego zawieszenie które umożliwia jego skręcanie od pionu. Logicznie podobne do osi obrotowej gdzie pod płaszczyznę obróbki sztywno zawieszonego wrzeciona ustawiasz odpowiednio detal. Różnica tylko mechaniczna
FTW pisze:
09 lis 2025, 13:17
Bez TCPC sobie możesz odchylać ;)
Acha, czyli nie wiesz.
Ale zainteresuj się tablicą z funkcjami które są w Machu.
Może nazwa inna niż TCPC trochę myli?
FTW pisze:
09 lis 2025, 13:17
Jak odchylisz wrzeciono o 15 stopni np. wokół osi Y (oś B) to od razu masz inne współrzędne końcówki narzędzia X i Z,... ...Przy odchyleniu osi B maszyna od razu musiałaby skorygować X i Z - tak właśnie działa TCPC,..
Dokładnie tak właśnie to działa
Look ma stałą krzywiznę detalu i jego położenie ( na osi X)
x=wspx+ f(x)
z=wspz+f(x)
Oczywiście f(x) to tylko aby wskazać że tam właśnie znane Ci TCPC. które uwzględnia zmianę położenia X i krzywiznę detalu w tym miejscu.
A w Machu tą zmianę opiszesz.
I działa!
W jaki sposób chcesz to zrobić płynnie i wygenerować na to program? Załóżmy, że ścieżka w płaszczyźnie X-Y ma 2000 punktów, w każdym jednym trzeba podać kąt B i przeliczyć nowe współrzędne X-Z. Skąd weźmiesz B w tych punktach?


loook
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 18
Posty: 365
Rejestracja: 20 gru 2012, 11:36
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#639

Post napisał: loook » 09 lis 2025, 15:56

Mam taka platformie obracam ją ręcznie żeby zrobić dziurki prostopadle do materiału i tak jak kolega wspomina muszę jakby oszukać współrzędne
Załączniki
IMG_2233.jpeg


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 119
Posty: 16735
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Autodesk Fusion 360 - kącik porad

#640

Post napisał: kamar » 09 lis 2025, 16:14

loook pisze:
09 lis 2025, 15:56
Mam taka platformie obracam ją ręcznie
Zrobić z tego 4-oś i cud mniót :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Autodesk Software (Autocad, Inventor etc) ”