
Dalej na stół poszedł koń. Cholernie ciężkie to bydle, z tego co się zorientowałem to wazy 102kg...
Konstrukcja bardzo prosta i chyba nie do ubicia ponieważ w tylnej pokrywie konia jest coś w rodzaju zbiornika na olej który kanałami smaruje chyba wszystko w koniu. Pinola kanały smarujące ma od od góry i od tyłu, nakrętka i śruba pinoli od góry kanałem poprzez knot. Wałek śruby i łożyska oporowe również olejem poprzez knot. Wałek dolny od blokowania konia również knotowo i co mnie zadziwiło smarowany jest w 3 miejscach (2 podpory i mimośrud). Wałek od blokowania pinoli smaruje już olej z pinoli (jest tam nawet łożysko oporowe). Olej skapujący otworem z pinoli kapie do "zbiornika" w podstawie konia który dalej smaruje knotowo prowadnice pod koniem. Świetne rozwiązanie. Zmierzyłem pinole mikrometrem i prócz jakiś drobnych urazów trzyma wymiar. Konia również zmierzyłem i dla ciekawości względem pinoli pasowany jest na 0.04 mm mierzone w miejscu w którym pinola nie pracuje. Największe zużycie konia względem pinoli to 0.08-0.09 mm a średnio około 0.06mm więc myślę że nie ma tragedii jak na tyle lat pracy.




Udało się też przerobić oryginalny płytkowy filtr oleju na wkłady wymienne. W miejscu szpilki który scala wszystkie wkłady zrobiłem gwint M20x1.5 (standardowy gwint filtrów oleju). Następnie zrobiłem dwa otwory przelotowe tak aby połączyć jeden kanał boczny z środkowym kanałem z gwintem M20 oraz drugi otwór przelotowy aby zabezpieczyć szpilkę środkową oraz korek przed ewentualnym odkręceniem razem z filtrem.
Otwór boczny nagwintowałem do połowy i zabezpieczyłem korkiem zrobionym z śruby M16.
Szpilka to nypel hydrauliczny przedłużany z gwintem M20x1.5 x M20x1.5 z odciętą częścią krótszą wraz z sześciokątem.
Na koniec zabezpieczyłem szpilkę i korek wkrętami dociskowymi M8 wkręconymi na klej oraz początek otworu łączący oba kanały.
Takim rozwiązaniem unikamy wymiany przewodów i jakichkolwiek kombinacji z filtrem oleju który zostaje na swoim miejscu. Filtr to OP 545 od niezliczonej ilości Fiatów, Alfa Romeo, Renault i kilku innych. Na dobrą sprawę można tam zastosować dowolny filtr o gwincie M20x1.5 ponieważ wymiary przegród czyli tego co nas najbardziej interesuje są w mniej więcej jednakowe we wszystkich samochodach a główna różnica to wymiar zewnętrzny co nas zbytnio nie interesuje.





Wie ktoś może po co jest to ustrojstwo w nakrętce blokady imaka? Pierwszy raz widzę takie rozwiązanie. W środku tych półksiężycy pod nakrętką jest łożysko oporowe.

Ma ktoś pomysł na uszczelnienie kanału klina od pinoli konia? Oryginalnie była blacha z filcem z wycięciem pod kanał ale jest mocno zmaltretowana (nie ma jak jej wyjąć niż poprzez podważanie) a dostępny jest uszczelniacz lekko większy po zewnątrz więc po podszlifowaniu powinien wejść tylko jak uszczelnić kanał?
