TSA-16 remont
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
Re: TSA-16 remont
Z tymi wymiarami to trochę przesadziłem. Właśnie znalazłem w pudle, które dostałem z tokarką nakrętkę i "surowy" (bez otworów na uchwyt, fi 93, w środku stożek 29/39 głębokość 24,5, z gwintem pod ww nakrętkę) zabierak. Nakrętka jest dokładnie taka sama jak widziałem na wszystkich zdjęciach, które przedstawiają mocowanie zabieraka na wrzecionie. Fi zewnętrzne 60 a gwint 48x2 czyli tak chyba powinno być w oryginale. Średnica tego gwintu, który widać na wcześniej załączonym zdjęciu wynosi 47 a do osi wrzeciona jest 8.5 mm od jego końca. Jest to więc zewnętrzna powierzchnia zabieraka.
Jak zdjąć ten zabierak i nic nie uszkodzić ? Jestem początkującym użytkownikiem tokarki na etapie ciągłej nauki ! Poprzedni właściciel już funkcjonuje w innej rzeczywistości więc lokalnie nie mam się kogo spytać jak to było z tym sprzętem i dlaczego przerobiono (bo tak chyba jest) mocowanie zabieraka.
Jak zdjąć ten zabierak i nic nie uszkodzić ? Jestem początkującym użytkownikiem tokarki na etapie ciągłej nauki ! Poprzedni właściciel już funkcjonuje w innej rzeczywistości więc lokalnie nie mam się kogo spytać jak to było z tym sprzętem i dlaczego przerobiono (bo tak chyba jest) mocowanie zabieraka.
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 21
Na zdjęciu Twojego zabieraka od czoła widać zarys gwintu, czyli ktoś przerobił mocowanie zabieraka na wrzecionie i zabierak jest nakręcany na tę "redukcję" a ona musi być trwale zamontowana na wrzecionie (albo też jest wkręcona na wrzeciono po jego nagwintowaniu).
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 93
Dwa typy wrzeciona czy stożka? Na czym polegały różnice? W DTRkach nie ma żadnej wzmianki o 2 typach wrzecion lub stożków, są natomiast podane 2 rodzaje tylnych łożysk.
Wracając do zdejmowania zabieraka.