Ploter frezujący 2400x1400x200 do drewna i metali kolorowych
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 71
- Posty: 464
- Rejestracja: 21 gru 2004, 14:11
- Lokalizacja: 05-505 PRAŻMÓW
- Kontakt:
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 71
- Posty: 464
- Rejestracja: 21 gru 2004, 14:11
- Lokalizacja: 05-505 PRAŻMÓW
- Kontakt:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Maszyna optycznie spełnia "moje wymogi sztywności". Napęd bramy dwoma śrubami, odległość między prowadnicami osi X jest równa odległości dolnej szyny do blatu, czyli skok osi Z równy odległości między prowadnicami. Dodatkowo rozmieszczenie wózków na belce bramy zbliżone do kwadratu. Szkoda, że nie wszystkie konstrukcje amatorskie wzorują się na podobnych zasadach.kolanoreki pisze:Podobne rozwiązanie stosuje firma Thermwood.
Wracając do sedna, konstrukcja Kolegi lekka być nie może. Zastosowanie śrub o większej średnicy dla belki o przekroju prostokątnym jest możliwe, pod warunkiem przyspawania odpowiednio grubych przylg pod szynami. Oczywiście odpowiedni profil można złożyć z np. trzech prostych.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 71
- Posty: 464
- Rejestracja: 21 gru 2004, 14:11
- Lokalizacja: 05-505 PRAŻMÓW
- Kontakt:
Dzięki Leoo za uznanie:) i podpowiedź!
Poniżej zaprojektowałem chyba ostateczną wersję osi Y. W firmie thermwood stosują długie cienkie śruby, które są podparte ruchomymi, sprężystymi podporami, które ustępują przed zbliżającą się bramą. Czy ktoś spotkał się z podobnymi rozwiązaniami?????????/
Poniżej zaprojektowałem chyba ostateczną wersję osi Y. W firmie thermwood stosują długie cienkie śruby, które są podparte ruchomymi, sprężystymi podporami, które ustępują przed zbliżającą się bramą. Czy ktoś spotkał się z podobnymi rozwiązaniami?????????/
- Załączniki
-
- M53_520mm.png (133.41 KiB) Przejrzano 965 razy
-
- OŚ Y wer C.png (94.86 KiB) Przejrzano 991 razy
Ostatnio zmieniony 24 paź 2007, 22:50 przez kolanoreki, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 27
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
spotkałem sie wczoraj z rozwiązaniami made in Tajwan
maszynka obustronnie posiada szyny prowadzace i listwy zębate, napedy na duzych krokowcach sprzęgnietych elektronicznie, mazynka JWK 1625 czy jakos tak.
jedyny mankament to sterowanie - jest pilocik do ustawiania pozycji home i zera wzglednego ale z transmisja plików troche gorzej - czy zna ktos hiraganę ?
maszynka obustronnie posiada szyny prowadzace i listwy zębate, napedy na duzych krokowcach sprzęgnietych elektronicznie, mazynka JWK 1625 czy jakos tak.
jedyny mankament to sterowanie - jest pilocik do ustawiania pozycji home i zera wzglednego ale z transmisja plików troche gorzej - czy zna ktos hiraganę ?

https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 71
- Posty: 464
- Rejestracja: 21 gru 2004, 14:11
- Lokalizacja: 05-505 PRAŻMÓW
- Kontakt:
Właśnie ciekaw jestem jak sprzęgają takie silniki krokowe i zabezpieczają bramę przed przekoszeniem, a tym samym uszkodzeniem prowadnic, gdy np. jeden z silników zgubi krok, czy padnie? Czy kolega Bartuss1 próbował tego sposobu sprzęgania krokówek?bartuss1 pisze:listwy zębate, napedy na duzych krokowcach sprzęgnietych elektronicznie, mazynka JWK 1625 czy jakos tak.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 71
- Posty: 464
- Rejestracja: 21 gru 2004, 14:11
- Lokalizacja: 05-505 PRAŻMÓW
- Kontakt:
Ale jednak są stosowane nadal w dużych frezarach takie rozwiązania, wiec ich konstruktorzy musieli dobrze opanować ten temat-........ może stosują specjalne silniki, pętle sprzężenia i enkodery na silnikach??????????/
Kolejne postępy w projektach - brama (oś Y), pozostaje już tylko oś Z oraz mocowania układu przeniesienia napędu......(ewentualnie zmniejszenie masy całej bramy)
Patrząc na zakładki właściwości fizyczne w pliku złożenia (brama) (Inventor) - waga 250kg (z wrzecionem - ok.300kg!!!!), narastają we mnie obawy, czy silnik 8,5Nm z przełożeniem 1/10 napędzi po dwóch stronach tego kolosa.???? Jakiego rzędu są masy Waszych bram?
Ciekawe co będzie, gdy to "maleństwo" 300kg po rozpędzeniu będzie chciało się dosyć szybko zatrzymać?
Kolejna sprawa, czy moduł listew zębatych M=2 nie jest za mały w osi X (2listwy -1 listwa na stronę bramy)?
Zastanawiam się również, czy listwy zębatej osi Y nie moznaby było mocować na górze belki bramy i tam napędzać całą karetkę z wrzecionem?
Prosze o pomoc!!!!!
[ Dodano: 2007-09-21, 13:15 ]
Trwają przeróbki zmniejszające wagę bramy.......
)))))
Kolejne postępy w projektach - brama (oś Y), pozostaje już tylko oś Z oraz mocowania układu przeniesienia napędu......(ewentualnie zmniejszenie masy całej bramy)
Patrząc na zakładki właściwości fizyczne w pliku złożenia (brama) (Inventor) - waga 250kg (z wrzecionem - ok.300kg!!!!), narastają we mnie obawy, czy silnik 8,5Nm z przełożeniem 1/10 napędzi po dwóch stronach tego kolosa.???? Jakiego rzędu są masy Waszych bram?
Ciekawe co będzie, gdy to "maleństwo" 300kg po rozpędzeniu będzie chciało się dosyć szybko zatrzymać?
Kolejna sprawa, czy moduł listew zębatych M=2 nie jest za mały w osi X (2listwy -1 listwa na stronę bramy)?
Zastanawiam się również, czy listwy zębatej osi Y nie moznaby było mocować na górze belki bramy i tam napędzać całą karetkę z wrzecionem?
Prosze o pomoc!!!!!
[ Dodano: 2007-09-21, 13:15 ]
Trwają przeróbki zmniejszające wagę bramy.......

- Załączniki
-
- Brama XYizo.png (82.64 KiB) Przejrzano 1021 razy
-
- Brama XY.png (31.4 KiB) Przejrzano 979 razy
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 27
- Posty: 8363
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
ja jedną zrobilem 150 kg i była ciągnieta poprzez przekładnię paskową 1:3 paskiem T5 10mm i silniczkiem 3Nm - działa na bieząco i klient zadowolony (ploter z ruchoma nakretką)kolanoreki pisze:Patrząc na zakładki właściwości fizyczne w pliku złożenia (brama) (Inventor) - waga 250kg (z wrzecionem - ok.300kg!!!!), narastają we mnie obawy, czy silnik 8,5Nm z przełożeniem 1/10 napędzi po dwóch stronach tego kolosa.???? Jakiego rzędu są masy Waszych bram?
większa bezwładnośc bramy jest przy napędzie na listwach, ale mocny silnik z duzym przełozeniem podoła bez problemu, tylko prędkosci pracy znacząco spadną.
zastanawiam sie czemu na belce jest śruba pociagowa i listwa zebata ? to tylko przemyslenia ?
a brama zdaje sie jest na sztywno zamocowana do korpusu czy coś przeoczyłem ?
metoda stosowania kostek chyba koledze obca, a nie mozna było pola obróbki obnizyc o wartośc Z a prowadnice bramy umiescić wyżej eliminując w ten sposób jej nogi ? wówczas brama byłaby tylko belką nie narazoną na momenty Mx patrząc z boku na ramę maszyny
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign