Jak już zapoczątkowałem tą rozmowę o skoku śrub to może jeszcze się wypowiem.
Nakrętki do śrub kulowych mogą być pojedyncze, pojedyncze z naprężeniem wstępnym
oraz podwójne. Nie chce wprowadzać w błąd ale raczej nie produkuje się śrub o skoku
porównywalnym ze średnicą które mają naprężenie wstępne przy pojedynczej nakrętce.
Inna sprawa jest przy podwójnych nakrętkach, dla przykładu THK BLW może mieć skok równy średnicy zachowując przy tym bezluzowość.
W związku z powyższym przy śrubach o dużym skoku w stosunku do średnicy prawie zawsze trzeba się liczyć z luzem, śruba którą kolega chciał kupić - THK WTF 15203 już od nowości ma 0,1mm luzu,
co więcej jej sztywność też nie jest najlepsza bo wynosi 140N/um.
Co do momentu trzymającego w stosunku do skoku to chodzi o to, że silnik krokowy
szybko traci moment przy zwiększaniu obrotów więc lepiej jest gdy silnik pracuje
na relatywnie niskich obrotach. Trzeba by znać charakterystykę silnika
krokowego którego zamierza się dobrać śrubę i wiedząc jakie chce się uzyskać parametry
pracy dobrać odpowiedni skok śruby. Osobiście myślę że skok równy 10mm będzie
odpowiedni do osi x i y, do z 5mm w zupełności wystarczy.
