#157
Post
napisał: clipper7 » 03 kwie 2007, 08:53
Coś tu jest nie tak. Silnik krokowy obraca się o kąt 1 kroku tylko w odpowiedzi na odpowiednie wysterowanie uzwojeń. Nie ma wybiegu, jak silniki DC czy inne działające w oparciu o pole wirujące. Algorytm jest nastepujący :
zrób krok, sprawdź, czy jesteś na krańcówce.
jeżeli tak, to zapamiętaj położenie do jakiś celów,
jeżeli nie, to idź do początku.
Jeżeli pomimo braku wysterowania następnego kroku układ napędowy przesuwa się dalej siłą bezwładności, to znaczy, że przełamywane jest hamowanie silnika i taka maszyna nie jest wiele warta.
Poza tym, przypatrz się krańcówce. Zobaczysz, że styk załącza w innym położeniy przy najeździe z jednej, a w innym przy najeździe z drugiej strony. Stąd wyłączniki wykrywające położenie środkowe są podwójne i lekko przesunięte względem siebie.