Jak zoptymalizować wydatki związane z naprawą maszyn?

W tym dziale można przedstawiać swoją ofertę, opisywać maszyny na sprzedaż oraz oferować inne usługi komercyjne.

Jak zoptymalizować wydatki związane z naprawą maszyn?

#1

Post napisał: Redakcja » 07 mar 2017, 16:48

Obrazek
Maszyny i urządzenia, jakimi dysponuje firma to jej kapitał. Kiedy ten kapitał przestaje pracować, przedsiębiorstwo może się znaleźć w naprawdę trudnej sytuacji. Przestoje w pracy maszyn i urządzeń uniemożliwiają realizację zleceń przyjętych przez firmę, a to odbija się nie tylko na jej renomie, ale też na finansach i planach na przyszłość. Wyzwaniem staje się przede wszystkim naprawa maszyny starszego typu. Takich, dla których trudno jest znaleźć część zamienną oraz serwis, który podoła naprawie.

Profesjonalny i droższy serwis
Popularne powiedzenie głosi, że kto oszczędza, ten płaci dwa razy i jest w tym dużo prawdy. Improwizowane rozwiązania, takie jak np. klejenie ruchomych części za pomocą ogólnie dostępnych, nieprofesjonalnych klejów, mogą być tylko pozorną oszczędnością. W rzeczywistości natomiast ponowna awaria może mieć miejsce tak szybko, że wydatek będzie podwójny. Dlatego tak ważne jest, żeby oddać maszynę w ręce fachowców. Osób, które będą wiedziały, czy możliwa jest wymiana części na inną (fabrycznie nową lub regenerowaną), dobranie zamiennika czy może regeneracja podzespołu. Profesjonalny serwis będzie korzystał z nowoczesnych rozwiązań m.in. z techniki plazmowego nakładania powłok ochronnych czy wyżarzania. Da nam również gwarancję, która będzie zabezpieczeniem na wypadek kolejnej awarii.

Zakup części wycofanych
W przypadku maszyn starszego typu zakup części zamiennej jest czasami wręcz niemożliwy. Wraz z pojawianiem się nowych technologii maszyny i urządzenia starszego typu są wycofywane z rynku, a z nimi znikają też części zamienne. Cierpi na tym m.in. branża farmaceutyczna, produkcji opakowań, żywnościowa i motoryzacyjna. Szczególnie poszukiwane są części do różnego rodzaju obrabiarek, silników elektrycznych, robotów, linii produkcyjnych i systemów sterowania. Gdy taka część ulegnie awarii, wydaje się, że jedynym sposobem wznowienia produkcji będzie zakup nowej maszyny. Niestety to w wielu przypadkach pociąga za sobą bardzo duże, wręcz - zbyt duże dla większości przedsiębiorstw - koszty.
Na szczęście te wydatki nie są konieczne, gdyż maszynę można „zreanimować” poprzez zakup „niedostępnych” części zamiennych. To, iż danej części nie ma w ogólnej sprzedaży, nie oznacza wcale, że nie można jej dostać. W Polsce funkcjonują firmy, które zajmują się skupowaniem wycofywanych części - falowników, serwostartów, silników, baterii czy modułów IGBT. Gromadzą je niezwłocznie po odebraniu informacji o zaprzestaniu produkcji. Firm takich warto szukać przede wszystkim w Internecie. Strona internetowa serwisu pozwoli przedsiębiorcy poznać ofertę, zasady gwarancji i warunki dostaw.

Zakup wycofanych części jest nieporównywalnie tańszy od zakupu nowej maszyny. W wielu przypadkach ogólny stan danej maszyny może być dobry, a do poprawnego działania konieczna jest wymiana zaledwie jednego podzespołu np. serwomotoru, elementu jezdnego czy modułu SCR.

Stała współpraca z konkretnym serwisem
Kluczowe będzie znalezienie kompleksowo działającego serwisu, w którym będziemy zamawiać wszystkie części i naprawy. Wiele o serwisie powie nam oferta produktowa, doświadczenie i opinie dotychczasowych klientów. Warto poświęcić trochę czasu na to, żeby sprawdzić firmę pod tym kątem. Jeżeli uda się znaleźć serwis spełniający oczekiwania, to przy stałej współpracy przedsiębiorca może liczyć nie tylko na atrakcyjniejsze ceny, ale też na preferencyjne terminy dostaw czy serwisowania. Oszczędność czasu będzie w tym przypadku oszczędnością pieniędzy, bo im szybciej maszyna wznowi działanie, tym mniejsze będą straty spowodowane przestojem.

Więcej na: https://automationtrader.com/



Tagi:

Wróć do „Artykuły - Oferty Firmowe”