Remont WS 15
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 101
- Rejestracja: 23 sty 2010, 18:04
- Lokalizacja: jędrzejewo
Re: Remont WS 15
Witam, czy ktoś może z kolegów podpowiedzieć jak prawidłowo zamontować sprężynę od powrotu wrzeciona? Jak włożę ten wałek zębaty od góry i docisnę go sprężyną to wrzeciono nie osiąga pełnego wysuwu ponieważ sprężyna ściska się na tyle mocno i nie pozwala na większy ruch. Co robię nie tak, jak to wszystko ustawić by grało?
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 46
- Posty: 539
- Rejestracja: 10 lip 2015, 13:33
- Lokalizacja: Płock
Re:
Rybiarz pisze: ↑28 sie 2017, 23:23Ja wpierw zamontowałem cały wałek poprzeczny od podnoszenia pinoli, potem "wrzucilem" od góry po kolei wałeczek "wypychania", sprężyne i korek.Bez włożonej pinoli trzeba uważać żeby nie wypadło.Na koniec wkładamy pinole od dołu (pamiętaj o klinie!) dobierając eksperymentalnie napięcie sprężyny.czibo pisze:Powiedz mi jeszcze , czy kolejność taka jest odpowiednia: najpierw sprężyna powrotna, kolejno elementy 1+2+3+4 i dopiero ten wałek co go sprężyna "wypycha" i zarazem podnosi gilze?.
Napisałem to całkiem chaotycznie ale sam robiłem to trochę po omacku, konstrukcja ogółem jest banalnie prosta ale trzeb ją poznać.

-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 35
- Rejestracja: 26 maja 2019, 15:13
- Lokalizacja: Czeladź
Re: Remont WS 15
Podpinam się pod temat . Zacznę od tego , że uważam WS -15 za jedną z lepsiejszych wyprodukowanych w tamtych czasach . Kupiłem niedawno ws-15 właściwie w częściach . Rozebraną do tzw. śrubki . Uszkodzony mechanizm podnoszenia - pokrzywiona śruba podnoszenia , zerwana ( pęknięta ) ośka korby i uszkodzona mała zębatka . Brak tego dekla nad kolumną . Cały mechanizm podnoszenia można kupić , ale dekielek jest nieosiągalny . W związku z tym mam prośbę do kolegi , który posiada dtr . Wklej może na forum chociaż rysunki montażowe . A odnośnie korby . Oryginalna jest trochę mała i u kolegi na takiej maszynie już kilka razy poobijałem sobie paluchy do krwi . Proponuję dotoczyć sobie coś większego z aluminium albo zamówić na Aliexpres pokrętło od tokarki .
Dodane 8 minuty 12 sekundy:
AAAAA sorki . Jest DTR na forum .
Dodane 8 minuty 12 sekundy:
AAAAA sorki . Jest DTR na forum .
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 1299
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
Panowie podbijam temat. Miał ktoś do czynienia z WS-151? Rozebrałem ją na części pierwsze, przejrzałem cały układ posuwu wrzeciona i nie znalazłem nigdzie miejsca na sprężynę powrotu wrzeciona a tym bardziej żadnego punktu jej zaczepienia.
Do tego mam wycięte wrzeciono na frezach, nowe wrzeciono to 400-500zł, próbował ktoś je w jakiś sposób regenerować?
Do tego mam wycięte wrzeciono na frezach, nowe wrzeciono to 400-500zł, próbował ktoś je w jakiś sposób regenerować?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 44
- Posty: 2117
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Remont WS 15
Koledzy w związku z prośbą kolegi o DTR do WS-151 postanowiłem swoją DTR zeskanować i tym oto sposobem powstał plik PDF który tutaj załączam. Proszę się częstować do woli 

- Załączniki
-
- DTR WS151-online.pdf
- (9.31 MiB) Pobrany 1460 razy
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 1299
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
Trochę zdjęć z remontu WS-151. Stan raczej taki sobie, jednego koła pasowego brak a drugie uszkodzone, brak gwintu na nakrętce od zabieraka, brak sprężyny powrotu, pozbijane trochę nakrętki od dokręcania słoneczka i co najgorsze wyrobiony frez na wrzecionie... Wstępnie wyczyszczona z starej farby, stolik był trochę poobijany a ranty które oryginalnie były na 45 stopni zrobiły się okrągłe. Wszystko wymyte ze starego smaru i brudu, wrzeciono raczej do wyrzucenia chociaż krąży pomysł o napawaniu freza i wyszlifowaniu na nowo kanałów. Zamiast wydawać fortuny na nowe koła pasowe wleci silnik 1.1kW na stałych kołach wraz z falownikiem. Może coś z tego będzie...





-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 1299
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
I zapewne pokrzywi się wrzeciono, zanim dojdę do wrzeciona to może uda mi się kupić drugie za jakąś normalną cenę a z tego co kojarzę to pasuję od WS-15/WS-16.