obsługa pikocnc

Dyskusje dotyczące działania obsługi programu PikoCNC

Autor tematu
santi666
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 19
Posty: 86
Rejestracja: 12 lis 2017, 20:29
Lokalizacja: Kraków

obsługa pikocnc

#1

Post napisał: santi666 » 27 cze 2021, 00:22

Witam szanownych forumowiczów. Mam taki mały problem. Kupiłem taką frezarkę cnc:
al legro.pl/oferta/frezarka-grawerka-cnc-zeliwna-lite-1-producent-9823588189.
Program, który obsługuje to pikocnc. Kupiłem głównie ze względu na grawerowanie w miękkiej stali, w zasadzie to do robienia konturu gdzie później będzie to obrabiane ręcznie rylcami itp. materiał, jaki będzie stosowany to pręt stalowy o średnicy 25 mm i wysokość 70 mm. Problem polega na tym, że jestem kompletnie zielony w temacie. Poszperałem trochę w necie, żeby znaleźć jakiś "samouczek" do tego programu piko, ale niestety nic takiego nie znalazłem (nawet na YT). I teraz moje pytanie. Co zrobić, żeby to ogarnąć? Czy są jakieś kursy ukierunkowane typowo do tego co potrzebuje? Czy może jest ktoś co odpłatnie by przyjechał i pokazał jak to ogarnąć, albo przez "teamviewer"? Mieszkam obecnie na południe od Krakowa w miejscowości Przytkowice
Wszelkie odpowiedzi są na wagę złota dla mnie.

Pozdrawiam.




sebasbox
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 225
Rejestracja: 16 mar 2019, 10:54

Re: obsługa pikocnc

#2

Post napisał: sebasbox » 27 cze 2021, 08:56

Hej, nie ma instrukcji a ani filmów instruktażowych niestety. Piko samo w sobie jest proste jak już je poznasz.
Najprościej będzie żeby właśnie ktoś do Ciebie podjechał i pokazał Ci co i jak bo inaczej otworzysz program i będziesz patrzył jak szpak w piz...ę.
Napisz może w ogóle czy już czy uruchomiłeś maszynę? Będziesz projektował w piko czy będziesz używał innego programu do projektowania a do piko będziesz wrzucał tylko gotowe kody?
Jak coś pisz na forum ktoś zawsze pomoże.


lukaszbioly3
Specjalista poziom 1 (min. 100)