TUM 25B znaleziona na złomie - remont
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 716
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Re: TUM 25B znaleziona na złomie - remont
Była mała przerwa w pracach, ze względu na braki w czasie, ale coś tam udało się zrobić. Przede wszystkim kupiłem kompletny reduktor z pompą oleju, silnikiem, sworzniem itd. Jak to policzyłem to nie było sensu się bawić w ogóle w kupno nowego silnika i falownika. Oprócz tego utoczyłem wszystkie rękojeści i zregenerowałem parę elementów. Udało się również namierzyć tokarza w okolicy, co bardzo pomoże
Pytanie - czym pomalować wnętrze tej stopy gdzie jest reduktor? W oryginale była ta żółta farba, na razie pomalowałem podkładem epoksydowym. Poliuretan na to czy coś innego?
Pytanie - czym pomalować wnętrze tej stopy gdzie jest reduktor? W oryginale była ta żółta farba, na razie pomalowałem podkładem epoksydowym. Poliuretan na to czy coś innego?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 716
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Re: TUM 25B znaleziona na złomie - remont
Stanęło jednak na żółtym epoksydzie - taki całkiem fajny nie jest, nie kryje tak dobrze jak poliuretan, ale może być. Zostaje pomalować stopy na zielono i można montować reduktor i stawiać maszynę na nogi.
Zregenerowałem również pompkę, dostała nowe łożyska, korpus częściowo był mocno pordzewiały, wypiaskowałem i pomalowałem podkładem epoksydowym. Wżery zostały, ale powinno wytrzymać kolejne naście lat. Zostało dorobienie tego dekla od spodu, bo wygnił, ale to akurat mały problem, model 3D już mam.
Przyszła również śruba, walcowana o długości z 1500mm z C45. Po przyłożeniu do oryginału jest idealnie prosta. Cenowo bardzo przyzwoicie - 240 zł. Co sądzicie o stanie półnakrętki? Robić nową czy nie? Po przyłożeniu do nowej śruby i starej śruby w niewypracowanym miejscu nie ma luzu osiowego, ten luz jedynie występuje tam gdzie pracowała najczęściej. Widziałem, że ktoś ją podłożył blaszkami z puszki po piwie Co się wypracowuje pierwsze w takim połączeniu, śruba czy nakrętka?
Udało się trafić również łożysko wrzeciona w dobrej cenie w lokalnej hurtowni - nie wiem skąd to ściągnęli, ale jest. Koszt - 420 zł, FAG z tego co mi powiedzieli ok. 700 zł.
Dorobiłem również śrubę imaka, bo oryginalna była w bardzo kiepskim stanie.
Mając założony reduktor można założyć silnik przez ten otwór, czyli lepiej montować to już poskręcane na zewnątrz?
Zregenerowałem również pompkę, dostała nowe łożyska, korpus częściowo był mocno pordzewiały, wypiaskowałem i pomalowałem podkładem epoksydowym. Wżery zostały, ale powinno wytrzymać kolejne naście lat. Zostało dorobienie tego dekla od spodu, bo wygnił, ale to akurat mały problem, model 3D już mam.
Przyszła również śruba, walcowana o długości z 1500mm z C45. Po przyłożeniu do oryginału jest idealnie prosta. Cenowo bardzo przyzwoicie - 240 zł. Co sądzicie o stanie półnakrętki? Robić nową czy nie? Po przyłożeniu do nowej śruby i starej śruby w niewypracowanym miejscu nie ma luzu osiowego, ten luz jedynie występuje tam gdzie pracowała najczęściej. Widziałem, że ktoś ją podłożył blaszkami z puszki po piwie Co się wypracowuje pierwsze w takim połączeniu, śruba czy nakrętka?
Udało się trafić również łożysko wrzeciona w dobrej cenie w lokalnej hurtowni - nie wiem skąd to ściągnęli, ale jest. Koszt - 420 zł, FAG z tego co mi powiedzieli ok. 700 zł.
Dorobiłem również śrubę imaka, bo oryginalna była w bardzo kiepskim stanie.
Mając założony reduktor można założyć silnik przez ten otwór, czyli lepiej montować to już poskręcane na zewnątrz?
-
- Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 48
- Rejestracja: 22 lis 2014, 22:35
- Lokalizacja: EL
Re: TUM 25B znaleziona na złomie - remont
Jakbyś zlecał / dorabiał nową śrubę i nakrętkę do supportu poprzecznego daj znać bo szukam wykonawcy. Świetna robota, miło się patrzy
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 716
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Re: TUM 25B znaleziona na złomie - remont
Następne w kolejności do dorobienia są kliny wałków posuwu poprzecznego i wałka załączającego.
Kolejne pytanie jak wygląda fabrycznie ta część (mechanizm załączania), widać, ze coś było naprawiane (chyba cyną).
Czy ma być to mniej więcej tak? Blokowanie w trzech położeniach (obroty prawe, lewe i wyłączone).
I następna rzecz... czego brakuje? Nie wiem do końca czy ta sprężyna jest stąd, ale pasuje Wygląda to inaczej niż w DTRkach.
Kolejne pytanie jak wygląda fabrycznie ta część (mechanizm załączania), widać, ze coś było naprawiane (chyba cyną).
Czy ma być to mniej więcej tak? Blokowanie w trzech położeniach (obroty prawe, lewe i wyłączone).
I następna rzecz... czego brakuje? Nie wiem do końca czy ta sprężyna jest stąd, ale pasuje Wygląda to inaczej niż w DTRkach.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 716
- Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
- Lokalizacja: śląsk
Re: TUM 25B znaleziona na złomie - remont
Kilka nowych fotek. Reduktor wskoczył dzisiaj na miejsce. Żuraw to super sprawa do takich operacji. Udało się kupić również podtrzymki za fajne pieniądze, oczywiście do odnowienia