Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.
Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#11

Post napisał: BYDGOST » 23 gru 2017, 20:38

Jakby co to znalazłem DTR, ale do DNKA-63/100.


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 42
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#12

Post napisał: koala.g » 29 gru 2017, 21:36

Ok robota z dzisiaj.
Przygotowanie do elektrolizy. Udało mi się zdjąć resztę supportu, przerabiając stary pilnik na płaski śrubokręt.

Otwarłem też skrzynkę od posuwu. Jak się okazało w środku jest suchutko.
Obrazek
Obrazek

Coś mi dziś żadne obrazki nie chcą się wrzucać próbuje już na 3 portalach...

Dodane 1 godzina 41 minuty 28 sekundy:
Demontaż ostatniego supportu. Trochę trzeba było młotkiem i dłutkiem odbić bo nasuwany był z góry na bolcach.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Tutaj support.
Obrazek

Pokrywa skrzynki przekładniowej(?)
ObrazekObrazek
Wymontowałem tulejki z brązu i zaznaczyłem gdzie która ma być
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Myślałem że to pokrywa i 2 częściowa tulejka. Jedna wbijana od środka a drug od zewnątrz razem z mocowaniem na 3 śruby.
Obrazek
Okazało się ze to jeden element z tuleją. Która ma w środku rowek po co?
Obrazek

Tutaj drutuje wszystko do elektrolizy.
Obrazek
Obrazek


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 42
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#13

Post napisał: koala.g » 31 gru 2017, 19:48

Ze szpachlą był ten problem że nie miałem papieru ściernego żeby ją do równa szlifować.
Tylko 150 i wyższe miałem... a po malowaniu znalazła się 80 :/

Dalej nie znalazłem sposobu na zamalowanie cyfr w noniuszu. Sprawdziłem biały pisak ale jest na rozpuszczalniku jakimś i niszczy farbę i nie da się go zetrzeć. Następna była farbka biała akrylowa. Dobrze schodzi ale z wgłębień też są za płytkie.
Musi być sposób jak to pomalować. Na YT czasem widziałem jak mieli specjalne pisaki i malowali nimi tabliczki.

Muszę zmienić aparat bo 1 na 4 zdjęcia nie jest rozmazane.

Coś nowego wczoraj tylko udało mi się popoprawiać malowanie na niektórych elementach.
Były niedomalowane miejsca.
Obrazek

Dodane 2 minuty 13 sekundy:
O DTR pytałem kiedyś u producenta.
Niestety w archiwum ostało im się tylko kilka kartek.


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 42
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#14

Post napisał: koala.g » 03 sty 2018, 16:27

Wie ktoś jaki wrzeciono ma gwint?
Znalazłem tylko informację ze tam jest stożek moresea 4.
Nie pamietam skąd wziąłem informację że jest to gwint M52


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 42
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#15

Post napisał: koala.g » 05 sty 2018, 09:38

Filmik z prac nad konikami etc.



Dodane 1 godzina 52 minuty 26 sekundy:
Co o nim myślicie?


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 42
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#16

Post napisał: koala.g » 06 sty 2018, 00:37

Witam.

Ma ktoś pojęcie co mogło być w tych miejscach?

Od góry mam kieszonkę i otwór na zamocowanie czegoś.

U dołu to tylko resztki jakiejś pękniętej grubszej blaszki mi zostały. Całość najprawdopodobniej była na krawędzi sanek w kształcie U.
Tylko do czego do służyło?
Obrazek

Awatar użytkownika

allegromtn
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 309
Rejestracja: 20 cze 2014, 15:02
Lokalizacja: Bielawa

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#17

Post napisał: allegromtn » 06 sty 2018, 11:49

Może osłona prowadnicy przed pyłem?


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 42
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#18

Post napisał: koala.g » 06 sty 2018, 12:11

Wtedy by jeszcze od frontu schodziło. Albo tylko od frontu.


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 42
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#19

Post napisał: koala.g » 09 sty 2018, 14:13

Dziwnym zrządzeniem losu w nowy rok sprawdzałem portale ogłoszeniowe na tokarki.
I na takim którego nie odwiedzam znalazłem podtrzymki dłutowe i okular od tej tokarki.
Szkoda że jeszcze nie było postumentu od dużej podtrzymki. Przykręca się go z lewej strony tokarki. Wrzeciono też jest na wylot.

Problem taki że ułamany jest kawałek okularu. To jest z żeliwa czy normalnie można spawać?
To się lutuje brązem?

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Pytanie jeszcze takie bo dziwnie wyglądają prowadnice. Były frezowana a czy były później szlifowane czy pilnikiem robione...
ObrazekObrazekObrazek
Obrazek

Tu reszta rzeczy rozebrana na części.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
I do elektrolizy gotowe
ObrazekObrazek


Autor tematu
koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 42
Posty: 2826
Rejestracja: 01 kwie 2009, 23:02
Lokalizacja: Małopolska

Re: Remont tokarek Gomad DNRA i DNKA-40

#20

Post napisał: koala.g » 15 lip 2019, 23:53

Dodane 1 minuta 33 sekundy:
Wracamy do tematu.

Udało się rozebrać wrzeciono. Wrzeciennik to masakra jeśli chodzi o odlew, różne dziwne rzeczy się tam dzieją.
Tu kilka fotek było
jak-zdemontowac-wrzeciono-t100460.html#p692272

Udało mi się zdemontować i rozłożyć przekładnie posuwu
To coś było niesamowicie dziwacznie zamocowane. Ogólnie cała tokarka jest tak zbudowana że się nie da rozłożyć.
Obrazek

Najpierw trzeba zdjąć koło pasowa które składa się z dwóch części, tak żeby można było pasek wymienić ale ktoś je na odwrót założył i nie da się paska wymienić łatwo.
Obrazek

Żeby to zdemontować trzeba ściągnąć wał napędzający suport. Odkręcić 6-9 śrub z frontu.
A potem włożyć coś w element który utrzymywał wał, wał jest zamontowany na kołku.
Wtedy cały element się przesunie w lewo i można go wyjąć. Wybija się go z łożyska w korpusie tokarki
Obrazek
Element już rozmontowany, mechanizm był zablokowany, koła zębate są uszkodzone łożyska zatarte. Wygląda jakby w środku był piasek.
Obrazek
Obrazek

Dodane 3 minuty 32 sekundy:
To pierwsze to skrzynka 2 biegów, prawie rozebrałem ją. Jak wcześniej pisałem dziwnie się to demontuje.
Musiałem wybić układ na wałku łożysko zębatka duża zębatka mała łożysko... W kierunku zębatki małej wyszła przez obudowę łożyska.
Wtedy mogłem ściągnąć to łożysko ściągaczem, i zdemontować zębatkę. A potem resztę cofnąć i wyciągnąć z korpusu...
tokarka (15).JPG
tokarka (12).JPG
tokarka (11).JPG
tokarka (10).JPG
tokarka (9).JPG
tokarka (8).JPG
tokarka (7).JPG
tokarka (6).JPG

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”