TSA-16 remont

Dyskusje na temat popularnych małych tokarek hobbystycznych.

Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 21
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#121

Post napisał: Grzegorz53 » 19 mar 2017, 01:29

wader13 pisze:
Pomierzyłem koło pasowe i jest w najwyższym punkcie 9mm. Zasugerowałem się starym paskiem który miał szerokość 9,5 .
Znalazłem więc taki :
8x1250
Może w twoim przypadku pasek wąskoprofilowy 1270 Ld czyli 1250 Li byłby do rowka 9 mm prawie dobry.
https://www.ebmia.pl/waskoprofilowe-97x ... .&x=52&y=9
Ile zajmuje szerokości twoje koło na wrzecionie, moje zajmuje 50 mm, rowki nie przekraczają 8 mm.
Co do paska od silnika to nie ma problemu, jest ich w necie pełno i w ebemii. Powinien być dostępny też w każdej hurtowni motoryzacyjnej jako AVX.
Ponieważ oba paski naprężają się równocześnie to może w przypadku konkretnej tokarki lepszy być np. 950 ale to się okaże dopiero po przymierzeniu. Warto więc kupić z możliwością wymiany.



Tagi:

Awatar użytkownika

wader13
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 25
Posty: 135
Rejestracja: 19 lis 2016, 16:42
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

#122

Post napisał: wader13 » 19 mar 2017, 11:14

Wygląda to tak:
Rowek koła paskowego wrzeciona :
Obrazek
Sumując wszystkie rowki moje koło ma również 50mm.
Pasek np: SPZ ( szerokość 9,7) pewnie będzie pracował wystając sobie ponad obwód rowka,
tak było w przypadku mojego zużytego paska 9,5.
Swoją drogą u maglo18 widać, że ma ten pasek grubo szerszy od rowka bo wystaje.
Może nawet to profil Z10.
Obrazek


Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 93
Posty: 2057
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#123

Post napisał: Andrzej 40 » 20 mar 2017, 22:44

wader13 pisze: Znalazłem więc taki :
8x1250
Będzie dobrze ?
Będzie.
Znalazłem zębaty AVX 8,5mm, ale trzeba pytać w serwisach ciężarówek:

Ремень приводной зубчатый AVX КАМАЗ, дв. МТЗ, ЗИЛ 133ГЯ, Урал-4320 AVX8,5x8x1250

Myślę, że te 0,5mm w szerokości nie będzie miało dużego znaczenia.


Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 21
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#124

Post napisał: Grzegorz53 » 20 mar 2017, 23:49

Na moim kole pasek 8 jest idealny.
Załączniki
IMG_0628.JPG
pasek wrzeciona

Awatar użytkownika

wader13
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 25
Posty: 135
Rejestracja: 19 lis 2016, 16:42
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

#125

Post napisał: wader13 » 30 mar 2017, 21:09

Dziś zabrałem się za składanie suportu i próbnie sprawdzałem luzy łoże/suport .
Obrazek

O ile ładnie można kasować śrubami luz pomiędzy listwą 5, a płytą suportową 1 to już po drugiej stronie mam problem. Luz od strony operatora góra/dół około dwóch dych. Nie wiem czy to dużo czy mało, ale w DTR jest wzmianka jedynie o skrobaniu styku listwy 5 z płytą 1 .
Ktoś z was przerabiał temat ?

Pozdrawiam
Adam

Awatar użytkownika

Pirat
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 513
Rejestracja: 12 lut 2017, 14:28
Lokalizacja: Lódź

#126

Post napisał: Pirat » 31 mar 2017, 00:21

W mojej TSA luz jest jeszcze większy i nic z tym nie można zrobić bo nie ma tam regulacji, na szczęście w niczym to nie przeszkadza bo suport jest dociskany do łoża przez siły występujące podczas toczenia.


CX MANIAK
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 49
Posty: 78
Rejestracja: 09 lut 2008, 15:49
Lokalizacja: Suwałki

#127

Post napisał: CX MANIAK » 31 mar 2017, 13:15

Od strony zamka jest przecież regulacja luzu. Dwiema śrubkami M6 które to wyginają listwę dociskową do ślizgu pod pryzmą. Jedna znajduje się po stronie wrzeciona, a druga z tych śrub jest umiejscowiona w otworze w prowadnicy sanek poprzecznych.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika

wader13
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 25
Posty: 135
Rejestracja: 19 lis 2016, 16:42
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

#128

Post napisał: wader13 » 31 mar 2017, 13:24

Zgadza się, :wink: ale tam już ma mocno skręcone.


Grzegorz53
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 21
Posty: 603
Rejestracja: 30 gru 2009, 23:21
Lokalizacja: W-wa

#129

Post napisał: Grzegorz53 » 31 mar 2017, 18:05

Możesz tam dać odpowiedniej grubości blaszkę mosiężną lub brązową. Mosiężne taśmy są łatwo dostępne od 0,2 mm.

[ Dodano: 2017-03-31, 21:02 ]
Tak to wygląda:
Załączniki
IMG_0641.JPG


CX MANIAK
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 49
Posty: 78
Rejestracja: 09 lut 2008, 15:49
Lokalizacja: Suwałki

#130

Post napisał: CX MANIAK » 31 mar 2017, 21:11

Ja wytępiłem w swoim egzemplarzu wszelkie luzy. Jak było trzeba darłem górę zamka i płytę z tyłu. Roboty od groma, ale efekt jest. Wiem z doświadczenia że im tokarka mniejsza, tym bardziej dają one popalić. Jak nie zadrży podczas toczenia średnic zewnętrznych, to da o sobie znać przy roztaczaniu otworów. Potem połamane płytki widiowe i wiązanka słów niecenzuralnych z ust. A dodam jeszcze że toczę głównie w stali.
Pozdrawiam i powodzenia.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Tokarka Nutool 550, Zuch, OUS, TSA, TSB, Mini Lathe i inne małe tokarki”