Frezarko-wiertarka ZX7016 ''ZOSIA''

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

egojack1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 78
Posty: 247
Rejestracja: 02 mar 2014, 19:39
Lokalizacja: R-sko
Kontakt:

#701

Post napisał: egojack1 » 13 paź 2015, 11:38

[quote="ahabich"

pytanie... jak właściwie zmienia się paski w przekładni? po zluzowaniu naciągu silnika, wsunieciu go aby paski były możliwie luzne paski ciągle są napięte tak, że trzeba się sporo siłować aby je w ogóle zdjąć z rowków, nie mówiąc o wygodnej zmianie przełożeń... jest na to jakiś patent?[/quote]

Z czasem nabierzesz niezłej wprawy i dojdziesz to tego jak najlepiej zmieniać poszczególne przełożenia. W jednych najlepiej kończyć zmianę na środkowym kole, w innych na silnikowym, a i paski z czasem staną się miększe :wink: .



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 105
Posty: 11923
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#702

Post napisał: RomanJ4 » 13 paź 2015, 12:26

Jeśli paski nie są bardzo mocno napięte, to ja ściągam je z koła metodą "na łyżkę" (podobnie jak oponę z felgi za pomocą łyżki), podkładając między koło a pasek lekko ukośnie płaski śrubokręt, i kręcąc kołem "najeżdżam" paskiem na niego, przez co pasek po śrubokręcie sam wyskakuje z rowka.
Obrazek

Zazwyczaj pasek jest na tyle elastyczny, że na to pozwala bez szwanku dla siebie... :wink:
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

egojack1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 78
Posty: 247
Rejestracja: 02 mar 2014, 19:39
Lokalizacja: R-sko
Kontakt:

#703

Post napisał: egojack1 » 13 paź 2015, 14:07

W ZX7016 wystarcza na szczęście goła ręka do tych czynności :wink: .


ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

#704

Post napisał: ahabich » 13 paź 2015, 14:24

Zmianę pasków mam opanowaną i znam te techniki, ale u mnie (3 koła pasowe) nawet przy zluzowanym naciągu przez silnik paski są tak naciągnięte, że... nie trzeba ich właściwie naciągać silnikiem :lol: szczególnie w skrajnych przełożeniach


Jak koło pasowe jest mocowane na wałku z wielowpustem ? Na wcisk? Chcę je zdemontować, ale bez ściągacza do łożysk chyba nie da rady... A nie chcę zepsuć czy ściągać w złą stronę :lol:

Awatar użytkownika

M 52
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 15
Posty: 420
Rejestracja: 29 gru 2007, 21:01
Lokalizacja: Warszawa

#705

Post napisał: M 52 » 13 paź 2015, 23:01

Na jednym z kół naciskaj na pasek w stronę mniejszej średnicy, a równocześnie powoli obracaj kołem tak, aby pasek tocząc się po kole zjechał na niższy poziom. Jak łańcuch w rowerze. I uważaj na palce.
pozdrawiam
Maciek
miłośnik maszyn parowych i silników GAD

Awatar użytkownika

egojack1
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 78
Posty: 247
Rejestracja: 02 mar 2014, 19:39
Lokalizacja: R-sko
Kontakt:

#706

Post napisał: egojack1 » 14 paź 2015, 08:22

ahabich pisze:

Jak koło pasowe jest mocowane na wałku z wielowpustem ? Na wcisk? Chcę je zdemontować, ale bez ściągacza do łożysk chyba nie da rady... A nie chcę zepsuć czy ściągać w złą stronę :lol:

Gdybyś chciał zdemontować koło pasowe na wrzecionie:

1. Odkręcić górną nakrętkę zabezpieczającą kluczem hakowym lub poprzez popukiwanie np poprzez wkrętak ślusarski (idzie lekko).
2. Zdjąć koło pasowe zamocowane na stożku przy pomocy ściągacza do łożysk i kół pasowych - zewnętrznego.


Adam Domański
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 54
Posty: 792
Rejestracja: 04 lut 2008, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów

#707

Post napisał: Adam Domański » 14 paź 2015, 13:02

pytanie... jak właściwie zmienia się paski w przekładni? po zluzowaniu naciągu silnika, wsunieciu go aby paski były możliwie luzne paski ciągle są napięte tak, że trzeba się sporo siłować aby je w ogóle zdjąć z rowków, nie mówiąc o wygodnej zmianie przełożeń... jest na to jakiś patent?[/quote]

Witam
U mnie mam ten sam problem, dlatego zastanawiam się nad wymianą jednego paska na minimalnie dłuższy (mam wrażenie, że są za krótkie)

[ Dodano: 2015-10-14, 13:08 ]
Kol. ahabich u Ciebie mocowanie osłony wiórowej było całe, nie uszkodzone tak jak u mnie ??


ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 13
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

#708

Post napisał: ahabich » 14 paź 2015, 15:41

Koło pasowe zeszło bez problemu... teraz "tułów" zośki się suszy na grzejniku po wysypaniu resztek masy formierskiej i wyczyszczeniu kercherem wnętrza :lol:


już jest pare rzeczy do poprawek: najważniejsza to przebudowa wałka opuszczającego pinolę aby wchodził głębiej w obudowe - u mnie pracuje może z jednej strony 5 mm powierzchni ślizgowej... a bez wiekszego problemu mozna do 15 mm głębiej wlozyc wałek opuszczajacy z tego co patrzyłem "na oko"


paski przekładni niestety są za krótkie...

obudowa osłony wiorowej była cała, ale i tak już trafiła do pudła z częsciami wraz z pozostałą częscią zabezpieczeń


Jarek.p
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 115
Rejestracja: 18 mar 2015, 11:14
Lokalizacja: Warszawa

#709

Post napisał: Jarek.p » 15 paź 2015, 22:28

A co do geometrii, to wrzeciono chyba zwykle ma bardzo dobrą, u mnie tak samo idealnie, za to tragicznie mi wyszła geometria stołu. Czujnik przyklejony do wysuniętej pinoli i oparty o stół, przy przejechaniu stołem od prawej do lewej wykazał u mnie różnicę o 0,3mm !!!! Szczerze mówiąc, nawet nie mam pojęcia, jak to zniwelować.

Awatar użytkownika

rc36
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 34
Posty: 2342
Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy

#710

Post napisał: rc36 » 15 paź 2015, 22:43

Jarek.p pisze:Szczerze mówiąc, nawet nie mam pojęcia, jak to zniwelować.
Trzeba podłożyć cienką folię pod mocowanie kolumny, taki urok chińskich wynalazków.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”