Remont WS 15
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 69
- Rejestracja: 28 lut 2009, 20:04
- Lokalizacja: Zawiercie
Witam.
Remontuję właśnie swoją WS15 i mam problem ze zdjęciem koła pasowego z wrzeciona. Macie jakiś sprawdzony sposób jak to zrobić? Według rysunku z DTRki wystarczy odkręcić te trzy śruby i powinno dać się zsunąć do góry, próbowałem ściągaczem ale nie idzie. Na krawędzi największego koła jest parę wyszczerbień, więc pewnie poprzedni właściciel też miał z tym problem. Nie chcę go bardziej uszkodzić bo nowe są dość drogie
Remontuję właśnie swoją WS15 i mam problem ze zdjęciem koła pasowego z wrzeciona. Macie jakiś sprawdzony sposób jak to zrobić? Według rysunku z DTRki wystarczy odkręcić te trzy śruby i powinno dać się zsunąć do góry, próbowałem ściągaczem ale nie idzie. Na krawędzi największego koła jest parę wyszczerbień, więc pewnie poprzedni właściciel też miał z tym problem. Nie chcę go bardziej uszkodzić bo nowe są dość drogie

-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 69
- Rejestracja: 28 lut 2009, 20:04
- Lokalizacja: Zawiercie
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 345
- Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
- Lokalizacja: prawie wrocław
Niedawno zakupiłem taką oto wiertarkę wg tabliczki jest to WS15s , przeglądając DTR WS15 nie zauważyłem podobieństw. Moja była w opłakanym stanie przeszła gruntowny remont i teraz prezentuje się dobrze lecz mam mały problem bicie wrzeciona ok 0,3 mm podejrzewam że jest krzywe. W związku z tym mam pytanie czy jest jakiś sposób na wyprostowanie lub kupienie a może jakoś się to reguluje dodam ze koło pasowe też bije.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 21
- Posty: 11926
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Zanim zaczniesz kupować czy prostować wrzeciono - sprawdź luz łożysk (podobnie jak wrzeciona tokarki - przystawiając do wrzeciona zegar i ciągnąc go na boki przez włożenie czegoś dłuższego, trzonka czy kija w stożek), bo może okazać się że tam tkwi przyczyna, są do regulacji czy wymiany.
Jeśli się okaże, że łożyska są Ok, to sprawdź bicie na pow. zewnętrznej wrzeciona (zaznaczając miejsce największego odchyłu ołówkiem) i tal samo stożka wewnętrznego.
Jeśli kreski obu pomiarów się mniej więcej pokrywają to wrzeciono jest krzywe.
W innym wypadku napisz..
Jeśli się okaże, że łożyska są Ok, to sprawdź bicie na pow. zewnętrznej wrzeciona (zaznaczając miejsce największego odchyłu ołówkiem) i tal samo stożka wewnętrznego.
Jeśli kreski obu pomiarów się mniej więcej pokrywają to wrzeciono jest krzywe.
W innym wypadku napisz..
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 345
- Rejestracja: 01 lis 2012, 14:20
- Lokalizacja: prawie wrocław
Wymontowałem wrzeciono pod prostowałem, pomiar pokazał bicie 0,1mm, wynik dużo lepszy ale mnie nie zadawala , w związku z tym mam pytanie czy ktoś jest w stanie wykonać mi takie wrzeciono? W zasadzie wszystko oprócz kanalików i stożka MK2 mogę wykonać sam , tak więc całość lub te dwie rzeczy. Fotka wrzeciona, wymiary na PW