Przeróbka napędu z pasa transmisyjnego na paski klinowe

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

gaski
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 315
Rejestracja: 30 paź 2007, 16:25
Lokalizacja: łódzkie

#21

Post napisał: gaski » 08 lut 2015, 21:58

pioterek pisze:Piszemy o paskach klinowych segmentowych,

pracują w obie strony (obroty prawe i lewe)?



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 30
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#22

Post napisał: pioterek » 09 lut 2015, 06:20

Właśnie nie wiem, nie potrafię znaleźć opisu w języku polskim, a ważne jest w tym wypadku czy rowki w kołach się wykonuje na tych samych zasadach co dlla pasków ciągłych gumowych firmy stomil i czy na tych samych zasadach się je projektuje oraz oblicza.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7738
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#23

Post napisał: pukury » 09 lut 2015, 08:53

witam.
zadzwoń do firmy z linku - http://www.eurobelt.pl/index.php?option ... 48&lang=pl
mają takie paski i płaskie zresztą również .
z tego co zrozumiałem paski segmentowe można stosować wprost jako zamiennik zwykłych klinowych .
więc i rowki pod te paski mają taki sam profil.
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 30
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#24

Post napisał: pioterek » 09 lut 2015, 09:13

Dobrze, zobaczę.
Dziwne łożyska były na osi pośredniej napędu, szerokość bieżni wewnętrznej 18 mm, a zewnętrznej 14mm, NEW DEPARTURE MADE IN ENDEE 88504. Jedyne podobne jakie znalazłem to Consolidated WC88504 Bearing 20mm x 47mm x 17.7mm na ebay'u jest na foto.
Obrazek

Awatar użytkownika

Autor tematu
pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 30
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#25

Post napisał: pioterek » 10 lut 2015, 23:14

Z tymi firmami to szkoda zachodu wszystkie tylko patrzą jak klijenta skroić z pieniędzy mimo, że nie mają takich zapinek to nawet paski jakieś kombinują z taśm transportowych wcisnąć za grubą kasę. A zapinki nie wiadomo jakie, nawet ciężko im wysłać MMS-a w dodatku nie gwarantują pełnej wytrzymałości takich pasków. Jeśli chodzi o napęd paskami klinowymi segmentowymi to mam pewnośc, że zakres regulacji by uległ zmniejszeniu gdyż średnica czynna ( ta na której określa się przełożenie ) jest na wysokości 2/3 grubości paska i o tyle musi być większa na najwyższych obrotach. Średnicę na średnich obrotach można dowolnie skorygować względem oryginalnej, ale na wolnych obrotach trzeba już zmniejszyć o 1/3 wysokości paska by nie tarł o obudowę i po to aby łatwo się przekładał. Z tego też powodu lepiej zostać przy pasku płaskim i trzeba będzie tylko z zapięciem powalczyć. Myślę, że pokombinuję by zrobić jakoś tak


Obrazek

Albo może takie cudo zrobić?
Obrazek

Właściwie to takie rowki widziałem w pralce na kole pasowym silnika, ale na tym drugim kole za zbiornikiem rowków nie było.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 12
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#26

Post napisał: panzmiasta » 11 lut 2015, 09:24

W końcu słuszna decyzja , po co zmieniać dobre i sprawdzone rozwiązania ? Np przeróbki starych motocykli zmniejszają ich wartość 3-10 krotnie . Wymiana wrzeciona za 1000zł czy roztaczanie cienkich kół pasowych jest przynajmniej nielogiczne jak dla mnie . Mam już na koncie remont z 5 takich tokarek i po większości największy problem był z przeniesieniem napędu na wrzeciono . Mam też taką tokarkę w której pas musi być przecinany i łączony ponownie widziałem głównie 2 rozwiązana , połączenie na zakładkę drucikami-haczykami i ośka w środek jako łącznik lub dratewka jak na zdjęciach powyżej .

PS: Owocnego dłubania , ja mam do remontu amerykańską Rivett https://www.google.pl/search?q=rivett+6 ... d=0CB8QsAQ
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7738
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#27

Post napisał: pukury » 11 lut 2015, 12:39

witam.
pas płaski ma też taką zaletę - mniejsza skłonność do drgań .
poza tym - jak tokarka nie będzie pracowała w produkcji ( a chyba nie będzie ) to nawet jak założysz pas z całości ( są przecież ) to na te 10 - 15 lat wystarczy :lol:
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

panzmiasta
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 12
Posty: 788
Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
Lokalizacja: MALBORK

#28

Post napisał: panzmiasta » 12 lut 2015, 10:41

Heh , zdjęcie dziś z olx , to jest dopiero przerost formy nad treścią
Załączniki
napęd paskiem.jpg
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 7738
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#29

Post napisał: pukury » 12 lut 2015, 11:29

witam.
widać gość ma sporo zbędnego miejsca :shock:
w sumie nie taki zły pomysł .
przekuwamy się do pomieszczenia obok - i jest cisza przy maszynie .
albo żeby się nie męczyć z kuciem - murujemy ścianę - z dziurą :shock:
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares

Awatar użytkownika

Autor tematu
pioterek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 30
Posty: 1724
Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

#30

Post napisał: pioterek » 12 lut 2015, 13:38

No tak, zaawansowane kombinatorstwo. W moim przypadku bez niego się też nie obyło. Na silniku i na wałku pośrednim jest tylko pojedyncze koło pasowe, co powoduje, że 6-ciu z 12-tu biegów zwyczajnie nie ma, najpewniej na silniku powinno być takie koło
Obrazek
a na osi pośredniej odpowiednio większe.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”