PikoCNC Sterownik maszyny CNC via USB
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 maja 2014, 13:49
- Lokalizacja: Lublin
Witam, mam za zadanie zaprojektować detal 3D w dowolnym programie, który następnie należy wyeksportować do programu PikoCNC. Detal ten będzie poddany obróbce na frezarce CNC i może być dowolny, ale nie większy niż 100x100x15mm. Problem pojawił się jak chciałam wczytać mój projekt do programu PikoCNC. Zapisałam do pliku stl i po wczytaniu do programu projekt różnił się od zaprojektowanego detalu (różnice w wielkości, skali i niekompletne odwzorowanie szczegółów). Proszę o podpowiedź jak prawidłowo zaprojektować detal 3D, jak go zapisać(z jakim rozszerzeniem najlepiej) i wczytać do programu PikoCNC. Jeżeli ktoś posiada jakieś przykładowe detale 3D, które można wczytać do PikoCNC to proszę o podesłanie.
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 260
- Posty: 1618
- Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
- Lokalizacja: Swarzędz
- Kontakt:
Trzeba zacząć od tego, co to za detal. Może trzeba to zrobić w 2,5D a nie w 3D.
STL czyta Piko wytworzone przez Bledera. Ja rysuję w SketchUp-ie. Eksportuję jako dxf (2D) lub stl (3D). DXF od razu do Piko, a STL do Blendera i tam zapisuję z powrotem jako STL. I takiego STL-a Piko czyta.
Tu przykładowy stl.
https://www.dropbox.com/s/jwz85wrm7h9eqv5/kula.stl
Robert
STL czyta Piko wytworzone przez Bledera. Ja rysuję w SketchUp-ie. Eksportuję jako dxf (2D) lub stl (3D). DXF od razu do Piko, a STL do Blendera i tam zapisuję z powrotem jako STL. I takiego STL-a Piko czyta.
Tu przykładowy stl.
https://www.dropbox.com/s/jwz85wrm7h9eqv5/kula.stl
Robert
-
- Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 maja 2014, 13:49
- Lokalizacja: Lublin
Detal wymodelowałam w Inventorze, zapisałam w stl . Po wczytaniu do Piko wystąpiły błędy w poprawnym odczytaniu tego pliku. Nie znam Blendera i nie wiem w jakim formacie zapisać w Inventorze aby po otworzeniu pliku w Blenderze detal zachował wszystkie szczegóły. W załącznikach znajdują się pliki z moim detalem.
detal w dwg:
http://www.sendspace.pl/file/047255b7e932a4e727b5a54
detal w stl:
http://www.sendspace.pl/file/d60db80ab79d39bf07ed5a1
detal w dwg:
http://www.sendspace.pl/file/047255b7e932a4e727b5a54
detal w stl:
http://www.sendspace.pl/file/d60db80ab79d39bf07ed5a1
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 260
- Posty: 1618
- Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
- Lokalizacja: Swarzędz
- Kontakt:
STL i 3D do tego typu detalu jest błędem. Nic dobrego nie uzyskasz.
Musisz zapisać jako np. DXF-y kontury. I z nich stworzyć ścieżki narzędzia w PikoCam-ie.
STL3D służy do wykonania skomplikowanych powierzchni, nie konturów.
Dla przykładu. Jeżeli chcesz uzyskać z maszyny detal o kszłacie pierścienia to nie wysyłasz tego pierścienia w 3D tylko wysyłasz dwa okręgi (w 2D). Jeden o średnicy wew. pierścienia, drugi o zew. średnicy. W PikoCam ten zewnętrzny tworzy ścieżkę z offstem zew, a ten drugi z offsetem wew.
Ale masz ty ten plik, który przeczyta Piko.
https://www.dropbox.com/s/xrok8epwftjwm ... %20xyz.stl
Wystarczy import w blenderze i zaraz eksport jako STL.
Jak nie znasz Blendera to poświęć kilka godzin na poznanie podstaw.
Tu znawca Blendera wszystko tłumaczy.
https://www.youtube.com/user/piotao/vid ... id&sort=da
Posegreguj sobie filmy od najstarszego. Tam będą podstawy, które umożliwią cokolwiek zrobić.
Robert
Musisz zapisać jako np. DXF-y kontury. I z nich stworzyć ścieżki narzędzia w PikoCam-ie.
STL3D służy do wykonania skomplikowanych powierzchni, nie konturów.
Dla przykładu. Jeżeli chcesz uzyskać z maszyny detal o kszłacie pierścienia to nie wysyłasz tego pierścienia w 3D tylko wysyłasz dwa okręgi (w 2D). Jeden o średnicy wew. pierścienia, drugi o zew. średnicy. W PikoCam ten zewnętrzny tworzy ścieżkę z offstem zew, a ten drugi z offsetem wew.
Ale masz ty ten plik, który przeczyta Piko.
https://www.dropbox.com/s/xrok8epwftjwm ... %20xyz.stl
Wystarczy import w blenderze i zaraz eksport jako STL.
Jak nie znasz Blendera to poświęć kilka godzin na poznanie podstaw.
Tu znawca Blendera wszystko tłumaczy.
https://www.youtube.com/user/piotao/vid ... id&sort=da
Posegreguj sobie filmy od najstarszego. Tam będą podstawy, które umożliwią cokolwiek zrobić.
Robert
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 260
- Posty: 1618
- Rejestracja: 17 paź 2004, 20:49
- Lokalizacja: Swarzędz
- Kontakt:
Jeżeli masz plik w STL i Piko nie czyta to w moim przypadku Blender się sprawdza jak konwrter STL na STL.
Ale Twój detal nie powinien być zapisany, jako 3D. Piko wykona go wierszując (no może też kontur obrobić, ale to się do Twojego detalu nie nadaje).
W załączniku przykład jak to powiniem taki detal być zrobiony w CAM.
Robert

Ale Twój detal nie powinien być zapisany, jako 3D. Piko wykona go wierszując (no może też kontur obrobić, ale to się do Twojego detalu nie nadaje).
W załączniku przykład jak to powiniem taki detal być zrobiony w CAM.
Robert
- Załączniki
-
- Forum CNC.rar
- Detal przykładowy.
DXF
SKP
CAM - (110.16 KiB) Pobrany 173 razy
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 253
- Posty: 637
- Rejestracja: 21 maja 2008, 10:02
- Lokalizacja: Damasławek
Zamieściłem dziś mała aktualizację. Jest tam między innymi detekcja błędów konturów czyli miejsc gdzie kontur przecina się sam ze sobą. Jest to o tyle ważne, że takie przecięcia uniemożliwiają generowania offsetów oraz pocket-ów z takiego konturu. Załóżmy, że mamy kontur jak na (rys.1) z którego program nie chce utworzyć ścieżki. Zatem z menu wybieramy „Zaznacz błędy konturów” (rys.2) Powstaje nowa grupa „ERRORS” zawierająca kreski wskazujące na błędy.
Kiedy widać już gdzie leży problem (rys.3) możemy kontur rozbić na elementy składowe i ręcznie usunąć błąd (usuwając zbędne segmenty a np. w pozostałych przycinając końce) Następnie scalić ponownie kontur i gotowe (rys.5).
rys.1

rys.2

rys.3

rys.4 Jak widać "problem" ma 0.01mm długości

rys.5

Kiedy widać już gdzie leży problem (rys.3) możemy kontur rozbić na elementy składowe i ręcznie usunąć błąd (usuwając zbędne segmenty a np. w pozostałych przycinając końce) Następnie scalić ponownie kontur i gotowe (rys.5).
rys.1

rys.2

rys.3

rys.4 Jak widać "problem" ma 0.01mm długości

rys.5
