Może zamiast takiego suchego gadania jakąś teorię tutaj wyłożyć? Charakterystyki najlepiej by przedstawiły z jakim problemem tutaj się spotykamy. Bo można siebie na wzajem przekonywać w różny sposób, ale z danymi technicznymi i charakterystykami mechanicznymi dyskutować się nie da.
edit
Cisza?
No to ja coś napiszę jeszcze. Poczytałem trochę o tych wrzecionach np. ELTE i w ich przypadku sterowanie prędkością obrotową wykonywane jest przez falownik. W zależności od falownika, mamy zastosowane różne metody regulacji prędkości. Najczęściej spotykana metoda to
U do f. Czyli poruszamy się po charakterystykach tak, aby stosunek U do F był const. Ma to szereg zalet. Np. utrzymywanie stałej wartości momentu dla silnika w zależności od obciążenia. Jeżeli wrzeciono ELTE będzie miało wystarczający moment aby ruszyć frez fi20 to myślę, że przy powolnej pracy wytnie co 3ba, nagrzeje się do tych 70stC ale wytnie.
Polecam