Witam
W pierwszym poście kolejny raz zmieniłem wersję programu. Zapraszam do testowania
* Wprowadziłem następujące zmiany:
Dodano import plików DXF. Program importuje następujące elementy pliku DXF: ARC, CIRCLE, ELLIPSE, LINE, LWPOLYLINE, POINT, POLYLINE, SPLINE.
* Dodano opcję optymalizacji ścieżki narzędzia dla plików HPGL. Jak wiadomo normalnie plik HPGL jest wykonywany w kolejności rysowania elementów (od ostatniego do pierwszego) co niekiedy jest bardzo uciążliwe. Dla przykładu proszę wczytać sobie przykład „board”. I przetestować tą opcję. W okienku „informacje o programie” widać jak zmienia się długość przejazdów.
* Klikając na jakiś wektor na ekranie zostanie on podświetlony, podświetlona też zostaje linia w programie, która za ten wektor odpowiada.
* Dodano elegancki zoom za pomocą kółka myszki. Dodatkowo przytrzymując prawy klawisz myszy możemy wyznaczyć obszar do powiększenia.
* W panelu „Widok” dodałem ptaszka umożliwiającego wyłączenie „krzyżyków” czyli zmian w osi „Z”
Jak dla mnie bomba.

W Machu3 brak HPGL i USB, u Prokopcia G-kodu. Tu jest wszystko.
Dzięki za bobre słowo

I jeszcze raz zapraszam do testowania nowej wersji.
*******************************************************************
Witam ponownie...
W pierwszym poście kolejny raz zmieniłem wersję programu. Tym razem dodałem możliwość pewnej obróbki programu tzn. można:
* usuwać fragmenty programu.
* przesuwać fragmenty programu (o zadany offset lub absolutnie)
* Obracać o dowolny kąt
* Klonować z zadanym offsetem i zadaną ilość razy.
* Zmieniać kolejność obróbki.
* Undo – jednopoziomowe – można cofnąć ostatni ruch.
* Dodałem też możliwość zapisania wygenerowanego G-kodu (z ograniczeniem do 1000 linii).
Aby zaznaczyć interesujący nas fragment programu należy
trzymając klawisz Ctrl kliknąć na ekranie dojazd G0 zaczynający dany fragment a następnie na G0 znajdujący się na końcu.(w kolejności dowolnej) Przy odrobinie szczęścia fragment ten zostanie podświetlony .
Aby zmienić kolejność obróbki jakiegoś fragmentu programu należy postępować jak wyżej następnie kliknąć na „Wytnij” – fragment zniknie. Po czym wskazać na ekranie wektor (G0), który ma zostać przecięty i kliknąć „Wstaw”.
Podświetlony fragment programu można przesuwać za pomocą myszki. (należy wtedy trzymać klawisz Shift)
Wszystkie przyciski do edycji programy znajdują się w panelu Program/Run/Edit. Stają się aktywne tylko wtedy gdy prawidłowo wskazują blok programu tzn. od G0(xy) do G0(xy).
Przykłady (pliki Demo_X) został w całości przetworzone przez PikoCNC.
Mam nadzieję, ze ktoś coś zrozumiał ale piszę to bo „manual” nie nadąża za programem.
-------------
18.06.2010
Dodałem mały obrazkowy przewodnik z przykładem jak można zmienić kolejność obróbki.
*********************************************************************
2010-07-04
Witam
Program cały czas się rozwija. Najnowsze zmiany to:
* Widok 3D (mobilny - można obracać myszką)
* Dodano import obrazów BMP. Z (między innymi) następującymi możliwościami
- Dowolny wymiar docelowego programu (niezależny od rozdzielczości czy średnicy freza)
- Korekcja średnicy freza. (W tej chwili tylko dla freza palcowego ale chyba będzie też dla stożka i kuli)
- Frezowanie w wielu przejściach.
Tym razem nie zamieszczam nowej wersji tylko archiwum z kilkoma zdjęciami. Program zamieszczę o ile ktoś odświeży temat

.