Wrzeciono z silnika od piły łańcuchowej
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 lis 2005, 16:17
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
No i na razie kicha...
Przygotowałem stanowisko do prób z multiszlifierką ferm, transoptorem od myszki i zadajnikami pwm na ne555 i nic - nawet nie rusza...
Nie wiem co robię źle... pewnie tadek walnięty - muszę kupić nowego...
W oryginale łożysko wchodziło najpierw w tulejkę z twardej gumy i potem w gniazdo w obudowie. Nie zapewnia to jednak odpowiedniego odprowadzania ciepła - chcę żeby to trochę popracowało. Wyfrezowałem więc to gniazdo i wkleiłem bieżnię wewnętrzną z jakiegoś rozwalonego łożyska wałeczkowego, które znalazłem w pudełku z napisem "złom" .
Teraz ta zaprojektowana tulejka ma wchodzić w tą bieżnię na lekki wcisk + klej, a łożysko suwliwie w tulejkę - bo wirnik wkłada się od drugiej strony...
Nie wiem czy tolerancja H7 będzie tu dobra, ale tak to jest jak sie ma napakowane do głowy teorii ze studiów a zero praktyki...
Chodzi mi o to, aby na zimno 20 - 25°C łożysko wchodziło tam lekko (jak się równo włoży to bez dobijania czymkolwiek), natomiast po rozgrzaniu do tych 60°C delikatnie się zaciskało w tej tulejce celem lepszego oddawania ciepła... Później muszę jeszcze wykombinować jak odbierać to ciepło z powierzchni ≈ 17cm^2 (tej z otworem fi 6),
ale to już inna bajka bo tam ma być jeszcze enkoder - ośka ma wychodzić przez ten otwór...
Może water cooling i tak samo problem 2 łożysk skośnych od strony narzędzia .
Update 11.07.2007 - przyszły świeże TDA1085c - układ sterowania silnikiem działa (bez tacho choć niby powinien się blokować tzn. obroty silnika pływają i nie ma regulacji). To pewnie efekt 10kohm do masy przez diodę...
Update 14.07.2007 - no i układ za 5 uruchomieniem zdechł. Możecie mnie kroić - nie wiem o co chodzi...
Przygotowałem stanowisko do prób z multiszlifierką ferm, transoptorem od myszki i zadajnikami pwm na ne555 i nic - nawet nie rusza...
Nie wiem co robię źle... pewnie tadek walnięty - muszę kupić nowego...
W oryginale łożysko wchodziło najpierw w tulejkę z twardej gumy i potem w gniazdo w obudowie. Nie zapewnia to jednak odpowiedniego odprowadzania ciepła - chcę żeby to trochę popracowało. Wyfrezowałem więc to gniazdo i wkleiłem bieżnię wewnętrzną z jakiegoś rozwalonego łożyska wałeczkowego, które znalazłem w pudełku z napisem "złom" .
Teraz ta zaprojektowana tulejka ma wchodzić w tą bieżnię na lekki wcisk + klej, a łożysko suwliwie w tulejkę - bo wirnik wkłada się od drugiej strony...
Nie wiem czy tolerancja H7 będzie tu dobra, ale tak to jest jak sie ma napakowane do głowy teorii ze studiów a zero praktyki...
Chodzi mi o to, aby na zimno 20 - 25°C łożysko wchodziło tam lekko (jak się równo włoży to bez dobijania czymkolwiek), natomiast po rozgrzaniu do tych 60°C delikatnie się zaciskało w tej tulejce celem lepszego oddawania ciepła... Później muszę jeszcze wykombinować jak odbierać to ciepło z powierzchni ≈ 17cm^2 (tej z otworem fi 6),
ale to już inna bajka bo tam ma być jeszcze enkoder - ośka ma wychodzić przez ten otwór...
Może water cooling i tak samo problem 2 łożysk skośnych od strony narzędzia .
Update 11.07.2007 - przyszły świeże TDA1085c - układ sterowania silnikiem działa (bez tacho choć niby powinien się blokować tzn. obroty silnika pływają i nie ma regulacji). To pewnie efekt 10kohm do masy przez diodę...
Update 14.07.2007 - no i układ za 5 uruchomieniem zdechł. Możecie mnie kroić - nie wiem o co chodzi...
- Załączniki
-
- Ciekawe co z tego wyjdzie...
- DSC00018.jpg (48.19 KiB) Przejrzano 657 razy
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 336
- Rejestracja: 24 lip 2005, 16:10
- Lokalizacja: Świdwin
- Kontakt:
a moze tak szlifierka katowa (po zdemontowani "główki" )plus cos takiego http://cgi.ebay.com/Lot-4-Collet-Holder ... dZViewItem
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 4017
- Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Najwyraźnie TDA1085 ginie po przepięciach od komutatora.
Nie podobają mi się aplikacje, w których 230V wchodzi bezpośrednio na układ scalony, co ma miejsce dla pinów 1 Current Synchr i 2 Volt.Synch. Może i układ posiada zabezpieczenie wewnętrzne ale najwyraźniej jest niewystarczające. Zastosuj dodatkowo po dwie diody 1N4002 w celu zabezpieczenia wejść. Pierwsza dioda katodą do wejścia - anodą do masy, druga - katodą do VCC (+15V), anodą do wejścia.
Sprawdć obecność VCC, upewnij się że R1, R2, R3, R30, R21, R26 są sprawne. Najlepiej wymień C12 na "prawdziwy" kondensator impulsowy.
Nie podobają mi się aplikacje, w których 230V wchodzi bezpośrednio na układ scalony, co ma miejsce dla pinów 1 Current Synchr i 2 Volt.Synch. Może i układ posiada zabezpieczenie wewnętrzne ale najwyraźniej jest niewystarczające. Zastosuj dodatkowo po dwie diody 1N4002 w celu zabezpieczenia wejść. Pierwsza dioda katodą do wejścia - anodą do masy, druga - katodą do VCC (+15V), anodą do wejścia.
Sprawdć obecność VCC, upewnij się że R1, R2, R3, R30, R21, R26 są sprawne. Najlepiej wymień C12 na "prawdziwy" kondensator impulsowy.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 lis 2005, 16:17
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Problem jednak w tym, do układu była podłączona multiszlifierka z silniczkiem 160W, więc przepięcia na komutatorze raczej wielkie nie były...
R1,R2,R3,R30 - było 2x 470kOhm, ale zwykłe węglowe 5%.
Pomyślałem, że może tam są przebicia więc zamieniłem na 4x220kOhm 1% (i się zobaczy jak kupię kolejne 2 scalaki).
R21,R26 są sprawne, R21 dałem 5W ceramiczny bo nie było 2W.
Co masz na myśli mówiąc "prawdziwy kondensator impulsowy" ?
Do których wejść zastosować zabezpieczenie diodami ?
R1,R2,R3,R30 - było 2x 470kOhm, ale zwykłe węglowe 5%.
Pomyślałem, że może tam są przebicia więc zamieniłem na 4x220kOhm 1% (i się zobaczy jak kupię kolejne 2 scalaki).
R21,R26 są sprawne, R21 dałem 5W ceramiczny bo nie było 2W.
Co masz na myśli mówiąc "prawdziwy kondensator impulsowy" ?
Do których wejść zastosować zabezpieczenie diodami ?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 lis 2005, 16:17
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Jeden detal idzie do mnie od forumowego usera Mashto...gmaro pisze:A jak wygląda storna mechaniczna przeróbki wrzeciona masz już detale ?
Jest to tuleja z alu w której będzie siedzieć łożysko od strony komutatora i będzie przez nią chłodzone + tam będzie ew. enkoder... Innych detali na razie nawet nie projektuję...