Spawanie tig aluminium - Problem

Spawalnictwo i obróbka cieplna

Autor tematu
Cubson94
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2013, 14:14
Lokalizacja: Białystok

#11

Post napisał: Cubson94 » 12 maja 2013, 20:11

Pomyliłem się przy spawaniu aluminium zawsze przełączam na AC. Przecież napisałem że jak wepnę przewód masowy po - to nie będzie łuku więc biegunów nie mogłem pomylić. Wiem że powinienem mieć elektrodę zieloną ale jak kupiłem spawarkę to w zestawie była tylko czerwona i nie miałem kiedy kupić zielonej. Ok zrobię tak jak mówisz kupię zieloną i sprawdzę lecz jestem przekonany że na czerwonej też powinno jakoś spawać



Tagi:

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#12

Post napisał: cnccad » 12 maja 2013, 20:14

http://www.icd.pl/technika_spawania_tig.xml

poczytaj. Dość fajnie opisane.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

Awatar użytkownika

spaw-man
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 23 sty 2013, 19:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#13

Post napisał: spaw-man » 12 maja 2013, 20:39

Witam. Powiedz mi pod którym biegunem masz podłączony uchwyt spawalniczy? Jak duży jest ten element aluminium? Warto przed spawaniem podgrzać element palnikiem inaczej bardzo długo musisz rozgrzewać aluminium łukiem spawalniczym. Do spawania alu używa sie zielonej elektrody ale czerwoną też pospawasz! pamietaj aby nie ostrzyć elektrody. Mogłeś również zle dopasować stop drutu do stopu materiału rodzimego ale najprawdopodobniej za mało rozgrzałeś element.Pozdrawiam
SPAW-MAN spawanie , usługi spawalnicze Wrocław
www.spaw-man.pl


Autor tematu
Cubson94
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2013, 14:14
Lokalizacja: Białystok

#14

Post napisał: Cubson94 » 12 maja 2013, 20:40

Dzięki przeczytałem ale nie wywnioskowałem z tego nic nowego i nie mam nadal pojęcia czemu nie chce mi topić aluminium. Przy spawaniu DC nie ma żadnego problemu mogę nawet wypalać dziury w grubszej stali


BOILER
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 10 maja 2013, 08:32
Lokalizacja: Szczecin

#15

Post napisał: BOILER » 12 maja 2013, 20:40

Alu spawam od 15u lat. Czerwoną na pewno nie pospawasz.Na początku dla zabawy też próbowałem. Nie da się. Nie marnuj też czasu na ostrzenie tej elektrody. Na końcu elektoda stopi się w małą kuleczkę i tak ma to wyglądać.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 20:47 przez BOILER, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#16

Post napisał: cnccad » 12 maja 2013, 20:42

cenne informacje ale już o większość było pytane kolegę Cubson94

kol Cubson94 , nie obraź się ale spawasz na pewno aluminium :?:
jaka grubość jest tego materiału albo co to takiego jest :?:
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

Awatar użytkownika

spaw-man
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 23 sty 2013, 19:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#17

Post napisał: spaw-man » 12 maja 2013, 20:46

Ja też spawam alu i czerwoną można to zrobić.Za słąbo rozgrzewasz element. W mojej spawarce uchwyt mam na -
SPAW-MAN spawanie , usługi spawalnicze Wrocław
www.spaw-man.pl


Autor tematu
Cubson94
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 9
Posty: 12
Rejestracja: 12 maja 2013, 14:14
Lokalizacja: Białystok

#18

Post napisał: Cubson94 » 12 maja 2013, 20:50

spawałem cokolwiek co mi wpadło w ręce pierwszy raz mam styczność z tigiem. Spawanie stali szło mi ok. Spawałem jakieś kątowniki lub cokolwiek co wpadło mi w ręce. Tak samo ten drut który nie chce się topić tak jak topi się na stali. Drut do aluminium gdy dotknę do materiału spawanego (aluminium) to zachowuje się jak cyna przykleja się dopiero jak ostygnie i nie chce zostawać na materiale tylko zbija się kulka na drucie (spoinie). Tak spawam na pewno aluminium.

Awatar użytkownika

spaw-man
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 6
Posty: 19
Rejestracja: 23 sty 2013, 19:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#19

Post napisał: spaw-man » 12 maja 2013, 20:54

Byłem instruktorem w ośrodku kształcenia. Nauczenie spawania sie alu to była czarna magia dla kursantów.Samemu cięzko. Byś musiał zobaczyć jak inni to robią.Jest to bardzo specyficzne sapwanie i znacznie różni się od spawania stali.Ale moim zdanie musisz dluzej poczekać zanim dodasz drut. I musisz celować w samo jeziorko. Kropelki robią sie jak nie trafiasz lub jak materiał jest nie rozgrzany do konca. drut musisz dodać szybkim ruchem i centranie w jeziorko.
SPAW-MAN spawanie , usługi spawalnicze Wrocław
www.spaw-man.pl

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 3540
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#20

Post napisał: cnccad » 12 maja 2013, 20:54

to jest za niska temperatura , jak kolega wyżej Ci pisał.
Po prostu się przykleja.
ale podaj grubość materiału , prad ....
jak spawasz to słychać takie brzęczenie :?:
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Spawalnictwo i obróbka cieplna”