Mini Lathe na CNC - same problemy

Dyskusje dotyczące budowy amatorskich tokarek CNC lub modernizacji maszyn konwencjonalnych.

qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4

Re: Mini Lathe na CNC - same problemy

Post napisał: qqaz » 26 lut 2025, 16:54

No nic już nie napiszą

Awatar użytkownika

Autor tematu
tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 22

Re: Mini Lathe na CNC - same problemy

Post napisał: tuxcnc » 27 kwie 2025, 18:44

drzasiek90 pisze:
25 lut 2025, 20:05
Chodzi o ten błąd: "The intelligent power module is abnormal"?
Ja nie mam doświadczenia żadnego z chińskimi serwami bo żadnego nie miałem, a wertować dokumentacji mi się nie chce - tym bardziej, że teraz to już nie wiem jaki konkretnie masz tam sterownik zamontowany.
Ale sporą część dotychczasowego zawodowego życia poświęciłem budowie takich serwo-napędów, więc mogę pewne rzeczy przypuszczać.
IPM – Intelligent Power Module to zapewne algorytm, który weryfikuje wiele parametrów, aby zagwarantować prawidłową pracę i wykryć ewentualne problemy i zapobiec uszkodzeniom.
Skoro sterownik zgłasza ten problem przy obciążeniu podczas rozruchu - prawdopodobnie wykrywa jakiegoś rodzaju przeciążenie.
Jakie to przeciążenie i jaki algorytm je wykrywa to już zależy od inwencji konstruktora.
Ja bym szukał parametrów typu maksymalny prąd/moment rozruchu lub postoju, maksymalne obciążenie, jakiś parametr obciążenia/prądu w funkcji prędkości.
Podaj model tego sterownika i link do dokumentacji.
Nie to żebym się czepiał, bo też tak podejrzewałem, ale nic podobnego...
Dzisiaj uwziąłem się rozwiązać ten problem z rozruchem pod obciążeniem, bo nie dawał mi spokoju...
Rozwiązanie znalazłem metodą brutalnej siły, czyli przestawiałem po kolei wszystkie podejrzane parametry i przywracałem do poprzedniej wartości jeśli nie dawało to skutku.