Remont WS 15
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Re: Remont WS 15
Luz 0,1 mm między tuleją wrzeciona, a korpusem to dużo? Na środku mam śrubę blokującą obrót tej tulei, która wchodzi w wyfrezowany rowek. Po dociśnięciu z wyczuciem tuleja porusza się z lekkim oporem, ale na max. wysunięciu luz jest prawie niewyczuwalny.
Tagi:
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 wrz 2015, 14:48
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont WS 15
Luz 0,1 mm to dużo.
O dokładnych otworach większych średnic zapomnij. Do prac typowo warsztatowych z napunktowaną osią otworu lub przy powiercaniu problemu nie będzie, ale w każdym innym odczujesz luz tulei.
Można to regenerować, ale będzie to nieuzasadnione pod względem kosztów
O dokładnych otworach większych średnic zapomnij. Do prac typowo warsztatowych z napunktowaną osią otworu lub przy powiercaniu problemu nie będzie, ale w każdym innym odczujesz luz tulei.
Można to regenerować, ale będzie to nieuzasadnione pod względem kosztów
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Re: Remont WS 15
No przy wiertle fi 13, 14 i 15 to już widać, ale zresztą mam stare wiertła z powycieranymi uchwytami cylindrycznymi i to też wpływa na bicie. Na nowym wiertle tragedii nie ma.DeLasco pisze: ↑09 paź 2020, 17:27Luz 0,1 mm to dużo.
O dokładnych otworach większych średnic zapomnij. Do prac typowo warsztatowych z napunktowaną osią otworu lub przy powiercaniu problemu nie będzie, ale w każdym innym odczujesz luz tulei.
Można to regenerować, ale będzie to nieuzasadnione pod względem kosztów
A tulejowanie korpusu, albo wstawienie jakieś blachy, np. 0,05 mm lub połączenie jej z tuleją uzwględniając otwory na wałek poprzeczny np.?
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 wrz 2015, 14:48
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont WS 15
Tulejowanie korpusu to dedykowane i najlepsze rozwiązanie. Sprawdz zużycie pinoli, bo jedno i drugie może być wytarte.
Podkładanie blaszek to półśrodek, otwór na pinolę nie jest na pewno rozbity równomiernie o dychę, tylko gdzieś jest jajo, w innym miejscu może materiał wcale nie jest rozbity. Podkładanie blaszek to rozwiązanie na chwilę
Podkładanie blaszek to półśrodek, otwór na pinolę nie jest na pewno rozbity równomiernie o dychę, tylko gdzieś jest jajo, w innym miejscu może materiał wcale nie jest rozbity. Podkładanie blaszek to rozwiązanie na chwilę
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Re: Remont WS 15
A gdyby po prostu wziąć tuleję z wrzecionem z WS 15 i stoczyć na dany wymiar samą tuleję? Otwór w korpusie i tak mam mniejszy niż u WS 15, więc pozostaje kwestia przetoczenia na dany rozmiar i ew. skrócenia wrzeciona, bo reszta mniej więcej się zgadza (w sensie do korpusu wchodzi koło pasowe z kołnierzem, które pasuje się na łożyska, a przez otwór w kole wciska się wrzeciono (czyli mniej więcej tak jak w WS 15). Chyba najlepsze rozwiązanie i najmniej kosztowne tylko, czy nie trzeba będzie od nowa frezować uzębienia na wałek poprzeczny posuwu po takim przetoczeniu tulei?DeLasco pisze: ↑09 paź 2020, 20:28Tulejowanie korpusu to dedykowane i najlepsze rozwiązanie. Sprawdz zużycie pinoli, bo jedno i drugie może być wytarte.
Podkładanie blaszek to półśrodek, otwór na pinolę nie jest na pewno rozbity równomiernie o dychę, tylko gdzieś jest jajo, w innym miejscu może materiał wcale nie jest rozbity. Podkładanie blaszek to rozwiązanie na chwilę
-
- Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 wrz 2015, 14:48
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Remont WS 15
To nie rozwiąże problemu wytartego otworu w korpusie.
Musisz wytaczać otwór na pinolę w korpusie, do niego dopasuj pinolę.
Wszystko inne będzie druciarstwem
Musisz wytaczać otwór na pinolę w korpusie, do niego dopasuj pinolę.
Wszystko inne będzie druciarstwem
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Re: Remont WS 15
Teoretycznie korpus jest gruby na 21 mm, więc odejmując te 5-6 mm na nową tuleję nie osłabię korpusu? Teraz i tak mam lekkie wibracje, prawdopodobnie przez bicie wrzeciona no i nie równy stół.
https://ibb.co/7J0xH5s
Lub może zrobić jeszcze jeden taki otwór ze śrubą niżej i dociskać w ten sam sposób do tego frezowanego rowka? Po całkowitym poluzowaniu tej śruby wyżej luz jest już nawet 0,15 mm, ale tylko z przodu, gdzie jest ten rowek wyfrezowany, czyli jajo się zrobiło w korpusie.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Re: Remont WS 15
Może mieć 1,5 mm, ale czego?
Ta tuleja to nawet mogłaby być bez problemu, bo nie muszę mieć tego powrotu tulei po wysunięciu z korpusu (z resztą i tak sprężyna się popsuła), ważne żeby to wrzeciono naprawić i żeby chociaż biło na 0,05 mm, albo w ogóle poniżej 0,1 mm. Może po prostu inne wrzeciono (mam takie) przerobić na nowe do mojej wiertarki, a stare sobie odpuścić, bo nawet jak dotoczyłbym nowy stożek to i tak całe jest pokrzywione i lipnej jakości.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 1300
- Rejestracja: 15 gru 2014, 23:03
- Lokalizacja: Łódź
Re: Remont WS 15
zyx5050 pisze:Może mieć 1,5 mm, ale czego?
Grubość ewentualnej tulei.
zyx5050 pisze:Ta tuleja to nawet mogłaby być bez problemu, bo nie muszę mieć tego powrotu tulei po wysunięciu z korpusu (z resztą i tak sprężyna się popsuła), ważne żeby to wrzeciono naprawić i żeby chociaż biło na 0,05 mm
0.1mm to sporo ale nie jest to też tragedia. Biorąc pod uwagę inne czynniki to bez problemu da się tym wiercić bez stresu. Raczej specjalnie nie skupiał bym się tutaj nad "setkami" jak inni radzą bo akurat ten luz to tylko mały ułamek tego co doprowadza do ewentualnego bicia czy rozbicia otworu.