
Kombinuj

1. Dokładnie tak robiłem z oszukaniem pola roboczego, i jest ok.pepepe1 pisze: ↑06 cze 2020, 22:231. OK, trzeba oszukać, zdefiniować pole pracy np 0,5mm szersze z każdej strony, frez zdejmie rant. Frez z założenia nie wyjedzie poza zdefiniowane pole robocze, bo kolizja, bo ręka operatora itp itd.
2. Pierwsze zrób frezowanie zgrubne! Przy generowaniu ścieżki wejdź we właściwości narzędzia, ustaw głębokość przejścia żeby docelowa głębokość wymagała 2-3 przejść. Jeżeli masz jako pierwszą ścieżkę frezowania wykańczającego, to oczywiście idzie na raz całą głębokością, bo ona służy tylko do dokładnego zdjęcia naddatku, warstwy np. 1mm, która została po zgrubnym.
3. Najprościej przed frezowaniem łuku wyfrezować kieszeń w kształcie gwiazdki czy czegoś tam, na głębokość większą niż łuk. Jeśli chcesz żeby dno kieszeni odwzorowało kształt dna łuku (tyle że niżej), na rysunku 2D dodaj zamknięty wektor gwiazdki czy czego chcesz, później z menu modelowanie narzędziem utwórz kształt z tego wektora, ustaw głębokość - na widoku 3D widać jak zmiana parametrów wpływa na kształt.
Nie rozumiem, figura w dnie łuku, czy obok łuku? Jeśli w dnie, tak jak opisałem, jeśli obok to zwykła kieszeń po wektorze figury, a jeśli figura ma być na poziomie rozpoczęcia łuku, tego prostego odcinka Z=-2, to kieszeń robisz 2mm głębszą (masz wtedy Z=0 figury na poziomie Z=-2 deski).mnetzimny pisze: ↑06 cze 2020, 23:333. Robiąc łuk w desce "wklęsły" dodatkowo żeby frez narysował np. figurę
Dotychczas jak frezowałem łuk "wklęsły" w desce, był on na całej szerokości deski. A ja chcesz teraz dodatkowo zadać figurę wraz z łukiem *na tej samej wysokości figura i łuk, mają być w osi Z.
Chodzi mi np. o taki łuk. I w tym łuku narysowanym w osi X bądź Y dodatkowo wycinam frezem łuk w osi Z.