LinuxCNC - pomiar długości narzędzia - instrukcja jak skonfigurować

W temacie przedstawiam poradnik jak dodać przycisk pomiaru długości narzędzia do LinuxCNC.

Dyskusje dotyczące działania obsługi programu LinuxCNC

kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 21
Posty: 16223
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: LinuxCNC - pomiar długości narzędzia - instrukcja jak skonfigurować

#11

Post napisał: kamar » 20 sty 2020, 05:52

Nie wiem , nie znam się, czujnik długości narzędzia bez automatycznej wymiany to dla mnie bezsens. Ale jeśli już to nie w G53.
Baza maszynowa jest stała, święta i zgodna z fizyczną.




lepi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1448
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Re: LinuxCNC - pomiar długości narzędzia - instrukcja jak skonfigurować

#12

Post napisał: lepi » 20 sty 2020, 09:15

Amen

Dodane 24 minuty 22 sekundy:
A ponieważ softlimity odnoszą się do bazy maszynowej to powinny zawsze działać poprawnie.

I jeszcze jedna uwaga, jeśli kładziemy czujnik na materiale to mierzymy bazę materiałową. Oczywiście możemy to sobie potem przeliczyć na co chcemy.
Nie tak dawno poprawiałem po kimś skrypty na "firmowym" ploterze. Zamiast używać tabeli narzędzi (były tylko dwa, mocowane na stałe) i baz materiałowych całość była obsługiwane przez przesunięcia osi. No i nie działało i nie dało się poprawić. Zrobić od nowa owszem.


gniazdo
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 61
Rejestracja: 24 gru 2008, 22:09
Lokalizacja: Limanowa

Re: LinuxCNC - pomiar długości narzędzia - instrukcja jak skonfigurować

#13

Post napisał: gniazdo » 20 sty 2020, 10:26

ja używam tego i działa według mnie tak jak powinno:

Kod: Zaznacz cały

O<tool-change> SUB
( Filename: tool-change.ngc )
( LinuxCNC Manual Tool-Change Subroutines for Milling Machines version 1.1: subroutine 1/2 )