my się nie boimy tylko czekamy na relacjęishi pisze:Strach się bać co tam zastanę
Moje przygody z KF10
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 181
- Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
Walka była długa i nierówna (brak stacjonarnego imadła :/) ale rozebrałem. O dziwo na pierwszy montaż Bernardo daje... japońskie łożyska NSK
Pinola nie nosi śladów uszkodzeń, a jej flansza trzyma kąt prosty.
Dobrze że podrukowałem sobie tuleje montażowe więc osadzenie łożysk poszło jak po maśle. Jutro składam całość do kupy.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 1341
- Rejestracja: 08 maja 2007, 08:05
- Lokalizacja: Chodzież
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
Nie chcę Cię wyprowadzać z radosnego stanu, ale mam podejrzenie, że te NSK pochodzą z tego samego kraju co i reszta
Samo NSK zresztą napisało na swojej, stronie że mają tego świadomość.
Samo NSK zresztą napisało na swojej, stronie że mają tego świadomość.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 181
- Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
Być może jest tak jak piszesz. W każdym razie teraz siedzi para (prawdopodobnie) oryginalnych Koyo
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 181
- Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
Nie wiem co napisać. Niby naprawiłem ale nie do końca :/
Wcisnąłem wrzeciono w łożyska do pierwszego oporu i naprężyłem całość nakrętką od góry na koniec ją kontrując. Nie wiem czy użyłem wystarczająco dużo siły bo nigdzie nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na ten temat. Na oko było to dość lekko... jakieś 3-4 Nm. Bałem się mocniej dociągać bo kolejna blaszka podkładki wypadała 4-5mm dalej, a wzrost siły rósł już logarytmicznie więc odpuściłem z obawy że rozleci się drukowana nasadka. Generalnie wrzeciono po wymianie łożysk chodziło wyraźnie z mniejszymi oporami.
Po odpaleniu całości wibracje zmniejszyły się na tyle że chyba zacznę na niej pracować ale nie zniknęły całkowicie i nadal są wyczuwalne na obudowie w okolicach 1200rpm.
Podczas rozbierania obejrzałem wrzeciono i jakość jego wykonania nie powala, żeby nie napisać że jest ...ujowa. Sam stożek wygląda ładnie, bicie na poziomie setki...
https://streamable.com/1tckm
... ale to co się dzieje na górze przy kole napędowym nie wygląda już fajnie
https://streamable.com/7tvpu
Przyglądałem się dłuższą chwilę temu i wygląda jakby wewnętrzny kanał nie był centrycznie wywiercony Jak domniemam nie wpływa to zbyt pozytywnie na wyważenie wrzeciona. Zastanawiam się czy jest sens zamawiać w Hafenie drugie lub zlecić komuś zrobienie takiego wrzeciona (macie pomysł ile to mogłoby kosztować?). Powierzchnie styku z łożyskami też du** nie urwyały (chropowate), przy osadzaniu cała oś przesuwała się skokowo pomimo smaru.
Druga kwestia to efekty dźwiękowe które nie ustały. Nadal coś "kolebie". Składając zauważyłem że aluminiowe koło pasowe na silniku dostało lekkiego luzu poprzecznego na klinie. Wcześniej tego nie było, był tylko luz 0.4 mm góra-dół na ośce. Te "klikanie" to może być to?
Wcisnąłem wrzeciono w łożyska do pierwszego oporu i naprężyłem całość nakrętką od góry na koniec ją kontrując. Nie wiem czy użyłem wystarczająco dużo siły bo nigdzie nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na ten temat. Na oko było to dość lekko... jakieś 3-4 Nm. Bałem się mocniej dociągać bo kolejna blaszka podkładki wypadała 4-5mm dalej, a wzrost siły rósł już logarytmicznie więc odpuściłem z obawy że rozleci się drukowana nasadka. Generalnie wrzeciono po wymianie łożysk chodziło wyraźnie z mniejszymi oporami.
Po odpaleniu całości wibracje zmniejszyły się na tyle że chyba zacznę na niej pracować ale nie zniknęły całkowicie i nadal są wyczuwalne na obudowie w okolicach 1200rpm.
Podczas rozbierania obejrzałem wrzeciono i jakość jego wykonania nie powala, żeby nie napisać że jest ...ujowa. Sam stożek wygląda ładnie, bicie na poziomie setki...
https://streamable.com/1tckm
... ale to co się dzieje na górze przy kole napędowym nie wygląda już fajnie
https://streamable.com/7tvpu
Przyglądałem się dłuższą chwilę temu i wygląda jakby wewnętrzny kanał nie był centrycznie wywiercony Jak domniemam nie wpływa to zbyt pozytywnie na wyważenie wrzeciona. Zastanawiam się czy jest sens zamawiać w Hafenie drugie lub zlecić komuś zrobienie takiego wrzeciona (macie pomysł ile to mogłoby kosztować?). Powierzchnie styku z łożyskami też du** nie urwyały (chropowate), przy osadzaniu cała oś przesuwała się skokowo pomimo smaru.
Druga kwestia to efekty dźwiękowe które nie ustały. Nadal coś "kolebie". Składając zauważyłem że aluminiowe koło pasowe na silniku dostało lekkiego luzu poprzecznego na klinie. Wcześniej tego nie było, był tylko luz 0.4 mm góra-dół na ośce. Te "klikanie" to może być to?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 5562
- Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
- Lokalizacja: Gliwice
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
ishi pisze:Nie wiem czy użyłem wystarczająco dużo siły bo nigdzie nie znalazłem żadnych konkretnych informacji na ten temat.
zasada jest taka sama - możesz zastosować
https://youtu.be/YTStZVy5Z8s
https://youtu.be/1rtdSQDljNA
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk)
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
Niecentryczność otworu jest tutaj raczej nieakceptowalna. Po raz - nie wiadomo jak wpływa na wyważenie (o ile było wogóle wyważane). Po dwa - szpilka dociągająca nie jest ciągnięta w osi więc występują na niej siły boczne co z czasem pewnie minimalnie ją zegnie... I kumulacja tych dwóch rzeczy wpłynie niekorzystnie na łożyska po dłuższym czasie użytkowania... Ja bym próbował oddać do producenta jeśli masz jakąś gwarancję na to. Jakby nie było jest to wada produkcyjna... I raczej nie ma związku z "przygodą" w transporcie...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 181
- Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
Gwara poszła się je... z pierwszymi modami także jestem zdany na siebie.
Dziś pomierzyłem bicie na górze. Po zewnętrznej 1 setka, po wewnętrznej... 0.5 milimetra :/
Czuje się jak frajer który wywalił prawie 4 kola w błoto... (╯°□°)╯︵ ┻━┻ Dziś po N-tym rozebraniu napędu pokasowałem luzy na kołach folią 0.05mm ale gówno to dało bo nadal chodzi głośno/klika. Chyba posłucham znajomego który mówi weź tym pracuj póki się nie rozpadnie...
Dziś pomierzyłem bicie na górze. Po zewnętrznej 1 setka, po wewnętrznej... 0.5 milimetra :/
Czuje się jak frajer który wywalił prawie 4 kola w błoto... (╯°□°)╯︵ ┻━┻ Dziś po N-tym rozebraniu napędu pokasowałem luzy na kołach folią 0.05mm ale gówno to dało bo nadal chodzi głośno/klika. Chyba posłucham znajomego który mówi weź tym pracuj póki się nie rozpadnie...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 32
- Posty: 181
- Rejestracja: 24 gru 2015, 09:57
- Lokalizacja: Warszawa
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
Dziś zabrałem się za ponowne tramowanie kolumny mojego nieszczęścia. Poprzednio śruby dokręcałem na czuja ale tym razem wziąłem ze sobą dobry klucz dynamometryczny.
Pytanie do Was czy 20Nm to jest dobra wartość dla śrub M8 8.8 wkręcanych w chińskie żeliwo? W internetach podają że niby śruby tej klasy można spokojnie kręcić do 30Nm ale boję się o podstawę.-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 2688
- Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: POMOCY! KF10 uszkodzona w transporcie :(
Według ogólnej tabeli momentów dla śrub -> M8 w klasie 8.8 moment 23Nm... W zupełności wystarczy... Daj po kropelce kleju do gwintów, żeby drgania nie luzowały i dobrze będzie