Cześć
Kolejny etap mam prawie ukończony, przyszedł zamówiony wcześniej blok montażowy pod wrzeciono - oś Z, do niego przykręciłem bloczek w którym zamontowana jest nakrętka śruby kulowej SFU1204.
Miałem z tym elementem trochę problemów, mianowicie wyszło że małe rączki robią je w trzech różnych wymiarach, nie chodzi tu o średnicę otworu do którego wchodzi nakrętka bo są tylko dwa o średnicy 22mm i 24mm, ale różnych wymiarach zewnętrznych, w wykonanym przeze mnie projekcie uwzględniony był wymiar dla bloczku o wymiarach - szerokość 50mm, wysokość 31,5mm, długość 36mm, pierwsze dwa które były zamawiane i dotarły miały wymiary 52mm x 35,5mm x 36mm, nie było większego problemu z nimi ponieważ, podstawę tych bloczków zebrałem na frezarce 2mm naddatku, i w projekcie uwzględniłem tą zmianę, czyli wymiary zewnętrzne aktualne 52mm x 33,5mm x 36mm, natomiast ostatni który przyszedł ma wymiary szerokość 50mm, wysokość 30mm i długość 36mm - w pierwszym momencie po poskładaniu byłem przekonany że mam błąd w projekcie, dopiero po pomiarach okazało się że bloczek to najmniejsza wersja dla śruby SFU1204, i zmuszony zostałem do wykonania z milimetrowej blaszki aluminiowej podkładki, którą następnie przykleiłem do podstawy i przefrezowałem do odpowiedniego wymiaru tak aby oś otworu po montażu do bloku była zbieżna z osią śruby.
Dodatkowo przed skręceniem całości wykonałem bloczek do wyzwalania krańcówki osi Z, który został przykręcony do bloczku nakrętki kulowej, regulacja jego jest trochę karkołomna, wymagała do regulacji rozebrania napędu osi Z.
Teraz pozostało mi jeszcze do wywiercenia otwory w zębatkach dla paska HTD i sprawdzenie działania całego napędu.
