TUM-25B "reanimacja"
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 793
- Rejestracja: 12 paź 2018, 21:36
Re: TUM-25B "reanimacja"
Czy na tym kole nie ma wybitego numeratorem opisu?
Powinno tam być: Z=24 M=2,5 (jeśli to moduł 2,5) i być może numer odpowiadający rysunkowi wykonawczemu koła.
"Śr. wew." oznacza oczywiście średnicę stóp zębów?
Wygląda na M=2,5, bo wysokość zęba to w zasadzie 2M, ale zwiększone o luz międzyzębowy i dodatkowy niewielki współczynnik (a u Ciebie wysokość zęba wychodzi 5,5mm).
Powinno tam być: Z=24 M=2,5 (jeśli to moduł 2,5) i być może numer odpowiadający rysunkowi wykonawczemu koła.
"Śr. wew." oznacza oczywiście średnicę stóp zębów?
Wygląda na M=2,5, bo wysokość zęba to w zasadzie 2M, ale zwiększone o luz międzyzębowy i dodatkowy niewielki współczynnik (a u Ciebie wysokość zęba wychodzi 5,5mm).
Pomogłem? Kliknij, proszę :-)
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14
Re: TUM-25B "reanimacja"
Panowie, serdecznie dziękuję za zaangażowanie i pomoc, ale to nie jest takie proste, ponieważ koło jest nieoryginalne, dorabiane. Porównując kształt zębów na sąsiednim kole (również 24 zęby) i kształt na tym dorabianym mamy różnice - kształt zębów nie jest taki sam. Koła nie chodzą płynnie. Przykładając kształt freza modułowego M 2.5 we wrąb oryginalnego koła kształt nie pasuje.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 793
- Rejestracja: 12 paź 2018, 21:36
Re: TUM-25B "reanimacja"
Ja zamawiałem koło zębate do reduktora TUM25A - można było próbować ratować oryginał, ale to było ryzykowne z kilku powodów. Jeden z nich - koło ma wadę projektową, a uległo uszkodzeniu z powodu zbyt miękkiego, marnej jakości wpustu blokującego (zresztą po wszystkim "uratowałem" je, leży w schowku... w ostateczności może się przyda).
Jest kilka przedsiębiorstw, które ponoć mają oryginalne rysunki i dorabiają "niby" według nich koła zębate, m.in. do tokarek. Koła do TUM-ów raczej nie są problemem... teoretycznie.
"Niby" i teoretycznie, ponieważ w moim przypadku zrobili "brak" luzu międzyzębowego i odesłałem, przeszlifowali zęby według moich wskazówek i sugestii. Po poprawce jako tako pasuje, pracuje cicho - ale co się naczekałem i nawściekałem, to moje.
Dlatego gdybyś zamawiał koło - pomierz wszystko dokładnie, a szczególnie dwie średnice: zewnętrzną i stóp zębów ORYGINAŁU. Otworu chyba nie spieprzą...
Poproś, żeby dokładnie zmierzyli te same średnice w oferowanym kole i porównaj je - powinny być takie same lub z bardzo niewielką różnicą (myślę, że max. ±0,1mm).
Dość droga impreza, moje kółko M=2,5 Z=38 kosztowało ponad 550 (najtańsza* oferta, były też wyraźnie droższe), Twoje koło ma mniej zębów - może być nieco tańsze.
* Może te droższe byłyby BEZ wady
? Ale wcale nie jestem tego pewien.
Jest kilka przedsiębiorstw, które ponoć mają oryginalne rysunki i dorabiają "niby" według nich koła zębate, m.in. do tokarek. Koła do TUM-ów raczej nie są problemem... teoretycznie.
"Niby" i teoretycznie, ponieważ w moim przypadku zrobili "brak" luzu międzyzębowego i odesłałem, przeszlifowali zęby według moich wskazówek i sugestii. Po poprawce jako tako pasuje, pracuje cicho - ale co się naczekałem i nawściekałem, to moje.
Dlatego gdybyś zamawiał koło - pomierz wszystko dokładnie, a szczególnie dwie średnice: zewnętrzną i stóp zębów ORYGINAŁU. Otworu chyba nie spieprzą...
Poproś, żeby dokładnie zmierzyli te same średnice w oferowanym kole i porównaj je - powinny być takie same lub z bardzo niewielką różnicą (myślę, że max. ±0,1mm).
Dość droga impreza, moje kółko M=2,5 Z=38 kosztowało ponad 550 (najtańsza* oferta, były też wyraźnie droższe), Twoje koło ma mniej zębów - może być nieco tańsze.
* Może te droższe byłyby BEZ wady

Pomogłem? Kliknij, proszę :-)
Re: TUM-25B "reanimacja"
Jaki frez przymierzałeś,krażkowy czy ślimakowy?
Jeśli krążkowy, to jaki numer?
Zęby w takich przekładniach często są korygowane,z oczywistych powodów.
Jeśli krążkowy, to jaki numer?
Zęby w takich przekładniach często są korygowane,z oczywistych powodów.
,, Iditi na ch. j" maciąg.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
PO to dno -aksjomat. Wszystko ma swoje miejsce - Wyborcza, w każdym kiblu! ***** konfederusków.
-
- Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 2342
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 01:25
- Lokalizacja: Bliskie okolice Bydgoszczy
Re: TUM-25B "reanimacja"
Może być tak że ktoś dorabiał to koło zębate, ale użył frez o niewłaściwej numeracji. Miałem kiedyś w zestawie kół zmianowych takie lipne koło, już z daleka było widać że kształt zęba jest nie taki jak powinien.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 89
- Posty: 142
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
- Lokalizacja: Kraków
Re: TUM-25B "reanimacja"
Prosiłbym o pomoc w prawidłowym złożeniu jednej z dźwigni w skrzynce posuwów.
W zewnętrznej części dźwigi mam dwa otwory gwintowane, w które wkręca się "robaki".
Pod jednym z nich ma być sprężyna i .... (wydaje mi się że stalowa kulka).
Drugi "robak" jest dłuższy i obły na końcu. Jak to poprawnie zmontować?

W zewnętrznej części dźwigi mam dwa otwory gwintowane, w które wkręca się "robaki".
Pod jednym z nich ma być sprężyna i .... (wydaje mi się że stalowa kulka).
Drugi "robak" jest dłuższy i obły na końcu. Jak to poprawnie zmontować?
