TUM-25B "reanimacja"

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
Bieri13
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 57
Posty: 99
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
Lokalizacja: Kraków

Re: TUM-25B "reanimacja"

#121

Post napisał: Bieri13 » 10 lip 2019, 18:13

Czy ktoś wie gdzie mogę dostać blokadę tulei konika?
Obrazek




Autor tematu
Bieri13
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 57
Posty: 99
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
Lokalizacja: Kraków

Re: TUM-25B "reanimacja"

#122

Post napisał: Bieri13 » 23 lip 2019, 20:48

Jakby ktoś się zastanawiał z ilu części składa się skrzynka suportowa...

Obrazek

Obrazek


michal1989
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 13
Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14

Re: TUM-25B "reanimacja"

#123

Post napisał: michal1989 » 07 sie 2019, 20:49

Witajcie,

Koledzy, mam pytanie/prośbę, czy któryś z Was nie ma aktualnie wyciągniętego reduktora z TUM 25B? Potrzebowałbym sprawdzenia czy pomiędzy sprzęgłem (hamulcem), a łożyskiem (6206) w przegrodzie, na wałku wielowypustowym, powinna być jakaś tulejka dystansowa? I drugie pytanie - czy na końcu wałka między sprzęgłem a segerem powinna być jakaś podkładka/tulejka? W DTR-ce którą posiadam nie ma tej informacji, poza tym DTR-ka została stworzona dla wariantu tokarki ze sprzęgłem na jeden wpust, a mnie interesuje na wielowypust.

Z góry dziękuję za pomoc 8)


halo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2019, 22:33

Re: TUM-25B "reanimacja"

#124

Post napisał: halo » 29 sie 2019, 19:28

ja mam reduktor wyciagnuty, jutro urobim zdjencie ked to jest aktualne.


Autor tematu
Bieri13
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 57
Posty: 99
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
Lokalizacja: Kraków

Re: TUM-25B "reanimacja"

#125

Post napisał: Bieri13 » 05 wrz 2019, 20:45

Mam problem ze skrzynią suportową.
Nie działa mi zasprzęglanie posuwu wzdłużnego. Natomiast posuw poprzeczny działa.
Demontowałem kilka razy cały zespół przeniesienia napędu ale nie dopatrzyłem się niczego nadzwyczajnego oprócz dziwnego wyżłobienia w przedniej tulei w której porusza się pierścień ze sworzniem. Czy to może powodować problem z prawidłowym przepchnięciem zębatek zasprzęglających posuwy?

Obrazek


michal1989
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 13
Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14

Re: TUM-25B "reanimacja"

#126

Post napisał: michal1989 » 08 wrz 2019, 15:49

halo pisze:
29 sie 2019, 19:28
ja mam reduktor wyciagnuty, jutro urobim zdjencie ked to jest aktualne.
Witam, sprawa aktualna. Jeśli mógłbyś wykonać zdjęcia to będę wdzięczny. Interesuje mnie sprzęgło i jego okolice, a zwłaszcza rurka smarująca (doprowadzająca olej). Istotne dla mnie jest czy między sprzęgłem, a łożyskiem, na wałku jest tulejka dystansowa. Będę wdzięczny za pomoc.

Bieri13 - jeśli dobrze poskładałeś całość, to może masz nieprawidłowo wyregulowane nakrętki na wałku? Musisz je wyregulować :) Pozdrawiam


Autor tematu
Bieri13
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 57
Posty: 99
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
Lokalizacja: Kraków

Re: TUM-25B "reanimacja"

#127

Post napisał: Bieri13 » 08 wrz 2019, 20:00

Składam i rozkładam to już nasty raz i nie mogę dojść czemu to nie działa.
Posuw poprzeczni mi się załącza, natomiast "za chiny" nie działa wzdłużny i mam problem żeby ustawić skrajne położenie dźwigni na ten posuw...


Autor tematu
Bieri13
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 57
Posty: 99
Rejestracja: 04 cze 2010, 11:59
Lokalizacja: Kraków

Re: TUM-25B "reanimacja"

#128

Post napisał: Bieri13 » 09 wrz 2019, 20:06

Jeżeli dokręcę przednią tuleje 4-ma śrubami to nie jestem w stanie przestawić dźwigni w skrajne (dolne) położenie - posuw wzdłużny.
Natomiast jeżeli poluzuję w/w śruby i zrobi się szczelina pomiędzy tulejką a obudową skrzyni, około 2 mm to bez problemu jestem w stanie osiągnąć skrajne położenia dźwigni lecz bez prawidłowego załączenia posuwu wzdłużnego...
Brak sił... nie czaje tego...


michal1989
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 8
Posty: 13
Rejestracja: 28 maja 2018, 21:14

Re: TUM-25B "reanimacja"

#129

Post napisał: michal1989 » 11 wrz 2019, 09:05

Bieri13 pisze:
09 wrz 2019, 20:06
Jeżeli dokręcę przednią tuleje 4-ma śrubami to nie jestem w stanie przestawić dźwigni w skrajne (dolne) położenie - posuw wzdłużny.
Natomiast jeżeli poluzuję w/w śruby i zrobi się szczelina pomiędzy tulejką a obudową skrzyni, około 2 mm to bez problemu jestem w stanie osiągnąć skrajne położenia dźwigni lecz bez prawidłowego załączenia posuwu wzdłużnego...
Brak sił... nie czaje tego...
W DTR-ce jest opisany sposób regulacji dźwigni od przełączania posuwów. Reguluje się to przednią nakrętką. Nie może ona być dokręcona do oporu, trzeba najpierw ją popuścić, przestawić dźwignię, a następnie skasować luz.


halo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 20 mar 2019, 22:33

Re: TUM-25B "reanimacja"

#130

Post napisał: halo » 12 wrz 2019, 17:52

tu su zdjęcia , jeśli potrzebujesz czegoś innego to napis Obrazek

Dodane 5 minuty 24 sekundy:
tu jest ine

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”