Mała frezarka hobbystyczna.

budowa frez calkiem amatorsko

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
55555
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 20
Posty: 35
Rejestracja: 25 sie 2011, 12:47
Lokalizacja: Nowy Tomyśł

Mała frezarka hobbystyczna.

#1

Post napisał: 55555 » 13 lut 2019, 00:53

Witam wszystkich . Niemym Oglądaczem forum jestem chyba 2 lata . przez te dwa lata intensywnie korzystałem z zbiorów wiedzy tego forum.
za Markiem Twein "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości."
dziś bogatszy o wiedzę mam śmiałość cokolwiek tu zamieścić . czuje sie też w obowiazku wobec innych aby ponizsze wypociny opublikowac Dzisiejsza noc jest przełomem bo dziś planuję uruchomić pierwsze posuwy silników :
antymologia projektu :

Od 15 lat pracuję w branży budowlanej(kierownik projektu)- specjalizacja aluminiowe okładziny ścian budynków wraz z przeszkleniami pracowałem na różnych stanowiskach także przy produkcji elementów 2017 roku wpada mi pomysl aby zająć się obrabiarka CNC od podstaw dla własnwej satysfakcji i rozwoju ponieważ gdzieś po drodze liznąłem tematu - duże centrum obróbcze. Nie jestem magnatem finansowym(2 dzieci ,zona nie zarabia ,kredyt na chatę itd. ) projekt nazwałbym biedaszyby- materiał zbierany był po złomach i na wyprzedażach internetowych jedyne nowe elementy w tym sprzęcie to silniki i elektronika reszta śmigane wyrywane ze starych maszyn lub złomu
Żeby nie zanudzać charakterystyka maszyny
Frezarka z Bramą stała podstawę stanowi płyta Stalowa 15 mm słupy pionowe również stal 15 mm poprzeczka osi x stal 30 mm wszystko skręcone
Osprzęt OS X i y śruby kulowe 16 x 5 w osi x listwy liniowe 25 mm w osi y wałek podparty odwrócony 16 mm łożyskach półotwartych oś z listwy liniowe 15 mm
Elektronika silniki krokowe nema 23 2,8 Nm a 3,0A -sterowniki 452 płytka sterująca db25

rysunki :