za Markiem Twein "Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości."
dziś bogatszy o wiedzę mam śmiałość cokolwiek tu zamieścić . czuje sie też w obowiazku wobec innych aby ponizsze wypociny opublikowac Dzisiejsza noc jest przełomem bo dziś planuję uruchomić pierwsze posuwy silników :
antymologia projektu :
Od 15 lat pracuję w branży budowlanej(kierownik projektu)- specjalizacja aluminiowe okładziny ścian budynków wraz z przeszkleniami pracowałem na różnych stanowiskach także przy produkcji elementów 2017 roku wpada mi pomysl aby zająć się obrabiarka CNC od podstaw dla własnwej satysfakcji i rozwoju ponieważ gdzieś po drodze liznąłem tematu - duże centrum obróbcze. Nie jestem magnatem finansowym(2 dzieci ,zona nie zarabia ,kredyt na chatę itd. ) projekt nazwałbym biedaszyby- materiał zbierany był po złomach i na wyprzedażach internetowych jedyne nowe elementy w tym sprzęcie to silniki i elektronika reszta śmigane wyrywane ze starych maszyn lub złomu
Żeby nie zanudzać charakterystyka maszyny
Frezarka z Bramą stała podstawę stanowi płyta Stalowa 15 mm słupy pionowe również stal 15 mm poprzeczka osi x stal 30 mm wszystko skręcone
Osprzęt OS X i y śruby kulowe 16 x 5 w osi x listwy liniowe 25 mm w osi y wałek podparty odwrócony 16 mm łożyskach półotwartych oś z listwy liniowe 15 mm
Elektronika silniki krokowe nema 23 2,8 Nm a 3,0A -sterowniki 452 płytka sterująca db25
rysunki :
Autocad -władam biegle ,jednak z powodu zbieraniny czesci i czasu nic nie rysowałem tylko jazda na pałę - co sie kilka razy zemściło
Dlaczego tyle to trwa:
Z powodu pracy mam czas popołudniami, i to jeszcze w delegacji -ciekawostka cała to stal taszczyłem na 3p w mieszkaniu w bonn gdzie rozpoczynałem przygodę, potem przerwa ,zmiana firmy (zwózka materiałów do polski )i teraz temat ożył (mieszkanie 70mkw po namowach zona pozwoliła mi w koncu wleźć do mieszkania (garażu nie mam

wyniki mojej pracy tu:
https://photos.app.goo.gl/XZDNtwVjbhjqw19F8