TUM-25 B
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 40
- Posty: 210
- Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
Ja miałem podobnie jak kolega zaprezentował na zdjęciu, jedną rurkę. W zasobniku, w którym zbiera się olej tłoczony z pompy widać było wyraźnie, że są dodatkowe otwory, więc dorobiłem dwie rurki do smarowania wałka na którym osadzony jest ślimak. Dodam, że w zasobniku wg DTR powinien znajdować się filc, prawdopodobnie po to by, olej dozowany był stopniowo, a nie leciał ciurkiem.
Tagi:
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
- Lokalizacja: Koszalin
Smarowanie - zamek
Witam, u mnie jest identycznie jak opisałeś - trzy otwory w dnie zasobnika i prostokątny filc 10mm. Planuje wyprowadzić z tego miejsca przewody do smarowania. Jakie rurki zastosowałeś (miedź / mosiądz)?
Dzisiaj trafiłem jeszcze na jeden problem. W tulei z fotografii - zaklepany jest wpust 6x6x60 (prawdopodobnie taki miał wymiar), który spasowany jest rowkiem wpustowym wału. Wpust był delikatnie mówiąc zmasakrowany i prawie urwany. Pytanie jak to naprawić? Wyrzeźbić taki wpust, czy może jest szansa coś takiego dostac? Zastanawiam się nad nawierceniem otworu w wpuście pryzmatycznym i nagwintowanie pod małą śrubkę z łbem stożkowym aby schowała się w otworze. Co wy na to? Jakies pomysły?
Paweł
Dzisiaj trafiłem jeszcze na jeden problem. W tulei z fotografii - zaklepany jest wpust 6x6x60 (prawdopodobnie taki miał wymiar), który spasowany jest rowkiem wpustowym wału. Wpust był delikatnie mówiąc zmasakrowany i prawie urwany. Pytanie jak to naprawić? Wyrzeźbić taki wpust, czy może jest szansa coś takiego dostac? Zastanawiam się nad nawierceniem otworu w wpuście pryzmatycznym i nagwintowanie pod małą śrubkę z łbem stożkowym aby schowała się w otworze. Co wy na to? Jakies pomysły?
Paweł
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 40
- Posty: 210
- Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
Ja akurat miałem na stanie rurki stalowe cienkościenne, nierdzewka z tego co pamiętam. Zbudowałem na szybko mini giętarke z tej okazji. Rurki musiałem zasypywać piaskiem kwarcowym, szło topornie ale koniec końców dało radę. Teraz pewnie kupił bym, miedziane takie jak do przewodów hamulcowych i poszło by znacznie sprawniej. Generalnie materiał nie ma znaczenia ważne, żeby średnica zewnętrzna pasowała.
Wpust, który opisywałeś też wymieniałem. Dorabiałem nowy - wytoczony z wałka o śrenicy 2 x długość wpustu. Potem z tego wyciołem nadwymiarowy wpust i doszlifowałem na magnesówce na wcisk.Dodatkowo rozklepałem "cycka" jak fabryka przykazała. Było z tym trochę pracy, ale ta część ma dosyć trudne warunki pracy, więc musi to być dobrze zrobione.
Wpust, który opisywałeś też wymieniałem. Dorabiałem nowy - wytoczony z wałka o śrenicy 2 x długość wpustu. Potem z tego wyciołem nadwymiarowy wpust i doszlifowałem na magnesówce na wcisk.Dodatkowo rozklepałem "cycka" jak fabryka przykazała. Było z tym trochę pracy, ale ta część ma dosyć trudne warunki pracy, więc musi to być dobrze zrobione.
-
- Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 52
- Rejestracja: 17 paź 2010, 20:11
- Lokalizacja: Koszalin
Witam kolegow. W dalszym ciągu walcze ze swoja TUM-ka
. W częściach, które przejąłem z tokarka znalazł się charakterystyczny wałek, który wg tego co narazie udalo mi sie rozebrać do niczego mi nie pasuje. Przegladalem dokumentacje i też nic takiego nie znalazłem. Może to część od innego urządzenia? Możecie coś podpowiedzieć? Paweł

-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 85
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Re: TUM-25 B
Ciekawa sprawa z szufladką narzędziową.
Kręcąc pokrętłem dawało się wyczuć w opór w tym samym położeniu kątowym. Sprawdzałem prowadnice, śrubę trapezową z nakrętką.
Po odkręceniu nakrętki zabezpieczającej oporu nie było, również po dokręceniu nakrętki ale nie wkręceniu śrubki kontrującej oporu nie było. Po zakontrowaniu śrubką znowu opór. Okazało się, że gwint nakrętki jest za luźny i po wkręceniu śrubki kontrującej nakrętka przekasza się i powoduje opór podczas kręcenia.
Taka prosta sprawa a zajęło mi to trochę czasu zanim się zorientowałem.
Kręcąc pokrętłem dawało się wyczuć w opór w tym samym położeniu kątowym. Sprawdzałem prowadnice, śrubę trapezową z nakrętką.
Po odkręceniu nakrętki zabezpieczającej oporu nie było, również po dokręceniu nakrętki ale nie wkręceniu śrubki kontrującej oporu nie było. Po zakontrowaniu śrubką znowu opór. Okazało się, że gwint nakrętki jest za luźny i po wkręceniu śrubki kontrującej nakrętka przekasza się i powoduje opór podczas kręcenia.
Taka prosta sprawa a zajęło mi to trochę czasu zanim się zorientowałem.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 85
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Re: TUM-25 B
Prace remontowe już dawno zakończone.Teraz robię udoskonalenia typu osłony na prowadnice konika itp.
Przymierzam się do wymiany łożysk wrzeciona, (jedno już zakupione i czekam na okazyjne kupienie pozostałych) i to trochę roboty.
Teraz walczę z płytą traserską którą ktoś używał jako kowadło
Przymierzam się do wymiany łożysk wrzeciona, (jedno już zakupione i czekam na okazyjne kupienie pozostałych) i to trochę roboty.
Teraz walczę z płytą traserską którą ktoś używał jako kowadło

-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontakt:
Re: TUM-25 B
witam dawno mnie tu nie było .mam pytanie nosze sie z zamiarem wymiany śruby od suportu porzecznego z trapezowej na kólową czy to dobry pomysl czy nie prosze o sugestie.Wiadomo korzysci brak luzu i lżej chodzi