TUM-25 B

Dyskusje dotyczące toczenia, remontów, modernizacji, narzędzi. Tokarki konwencjonalne.

Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

TUM-25 B

#1

Post napisał: GABE » 26 lut 2014, 21:19

Witam wszystkich serdecznie.

Mam na imię Gabriel i jestem z okolic Tomaszowa Mazowieckiego. Od jakiegoś czasu czytam to forum, ale dopiero teraz zdecydowałem się coś napisać, bo kupiłem tokarkę TUM-25B, nie wiem który rocznik.
Wiem, że "masakra" ale na nic więcej w tej chwili nie było mnie stać :cry:
Może z czasem doprowadzi się do stanu "fabrycznego" :lol:

ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Przymierzam się do przeszlifowania łoża, a mam do wyboru dwa zakłady jeden w Porębie - Krzysztof Hąc i drugi - Mechanicy CNC w Pruszkowie. Którego polecacie? Zaproponowali najlepsze ceny.

Chciałbym ponadto wykleić suport, po głowie mi chodzi żywica MOGLICE P, tylko nie wiem ile tego można zużyć na suport Tumki :roll: - sprzedają w opakowaniach 250g i 500g - A może polecacie coś innego? Nie interesuje mnie Turcite. Czytałem coś o żywicach z ITE z Radomia i żywicach Ciech z Sarzyny.
Jeśli chodzi o geometrię to jeszcze nie wiem kto mi będzie robił.

Dodatkowe pytanie - czy kit którym jest wymazana cała tokarka miał za zadanie tylko wyrównać nierówności czy też, ochronić przed korozją, uderzeniami, itp. ?

Czy ktoś posiada DTR do takowej tokarki, bo do TUM-25A i TUM-35 już mam.

Koła zębate gitary są w tragicznym stanie oraz wyszczerbione zębatki skrzynki posuwu.
Nie wiem czy taniej dorabiać gdzieś w zakładzie, czy kupić?

ObrazekObrazek

Zaletą tego jest niezniszczony wałek pociągowy i śruba pociągowa :cool:

Tutaj reszta zdjęć https://picasaweb.google.com/1084245359 ... redirect=1#

Pozdrawiam :grin:
Ostatnio zmieniony 01 mar 2014, 21:16 przez GABE, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 17
Posty: 747
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#2

Post napisał: ak47 » 26 lut 2014, 21:58

W Tomaszowie na ulicy Białobrzeskiej jest tokarz, powinien wyrobić ci takie koło jakie sobie zażyczysz ale tanio to on nie liczy. Może i ma racje, a może to dlatego, że w tomaszowie jest chyba ze 2 tokarzy którzy zajmują się obróbką metalu zarobkowo ;)

Śrubą pociągowa racze nie będzie mocno zniszczona, prędzej wytrze się nakrętka dzielona.
Zamknij ją, a potem spróbuj korbką od supportu ruszyć jakbyś chciał przejechać nim to się dowiesz czy śruba i nakrętka są mocno zużyte już.
Pozdrawiam Tomaszowianina tak w ogóle ;)


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#3

Post napisał: GABE » 27 lut 2014, 07:14

Nie znam tego tokarza, ale poszukam


kajpa
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 40
Posty: 208
Rejestracja: 26 cze 2013, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa

#4

Post napisał: kajpa » 27 lut 2014, 11:47

Czy prowadnice suportu były już wylewane? Bo u mnie w TUM-ie są nacięte rowki smarownicze, a w Twoim powierzchnia jest płaska. Druga sparaw to nie widze rozdzielacza oleju z pompki suportowej, który powienien się znajdować pod suportem pośrodku. Samą pompkę pewnie masz bo zauważyłem krzywkę na wałku w skrzynce, która ją napędza. A ogólnie powodzenia w renowacji i zapodaj czasem jakieś fotki z przebiegu prac.


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#5

Post napisał: GABE » 27 lut 2014, 15:32

Prowadnice oczyściłem ze starej wylewki i okazało się, ze był zapaćkany jeden otwór, pewnie do smarowania. Przypuszczam, że już były wylewane.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 629
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#6

Post napisał: Tomciowoj » 27 lut 2014, 20:04

A tego co gitarę majslem przestawiał dorwać i ten majsel mu w pip pip pip pip wsadzić :evil:
Jeśli tryby są tak wyjechane to nie wiem czy śrubka jest tak idealna?


Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#7

Post napisał: GABE » 27 lut 2014, 21:16

A czy przypadkiem w TUM-25A są takie same koła gitary?
To chyba już wiem czemu moje są takie zużyte :neutral:

Macie może jakieś pomysły na moje pytania w pierwszym poście :???:


ak47
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 17
Posty: 747
Rejestracja: 22 lis 2013, 12:54
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

#8

Post napisał: ak47 » 27 lut 2014, 22:46

A ja tak z ciekawości, ten model ma sprzęgło ? bo coś mi się kojarzy że tum 25A sprzęgła nie miał, a jak z wersją B ?


Mateusz-M
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 276
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

#9

Post napisał: Mateusz-M » 27 lut 2014, 22:57



Autor tematu
GABE
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 85
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2014, 18:57
Lokalizacja: Tomaszów Maz.

#10

Post napisał: GABE » 28 lut 2014, 15:22

Mateusz-M pisze:Witam.
Tutaj koła zębate masz:
http://www.ebmia.pl/listwy-kola-zebate- ... 53_78.html
Tylko, że w Tumce są na wielowpust, a te ze sklepu EBMiA mają okrągły otwór.

[ Dodano: 2014-03-01, 14:05 ]
Czy ktoś się orientuje ile można zużyć żywicy na wylewkę suportu w TUM-25?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Toczenie / Tokarki Konwencjonalne”