Remont tokarki MINI LATHE
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 36
- Rejestracja: 09 lis 2016, 18:45
- Lokalizacja: Pojezierze Drawskie
Witajcie, podepnę się do tematu żeby nie powielać wpisów. Zebrałem się do zakupu chińskiej tokarki znanej w świecie jako Mini Lathe. Dużo czytałem więc nie spodziewałem się cudów i jednocześnie szczęśliwe użytkowanie postanowiłem zacząć od przeglądu zerowego i remontu Bo wiadomo że nierzadko trzeba coś poprawiać po chińskich mistrzach Wczoraj przyszła kurierem, opakowanie nie było uszkodzone więc nie sprawdzałem przy kurierze Dzisiaj otworzyłem tą puszkę pandory Okazało się że obudowa elektryki jest oderwana od ramy Tak jakby ktoś chciał ją podnieść pomimo tego że jest przykręcona do dna skrzyni Druga sprawa to pokaźny luz sań poprzecznych, rzućcie okiem:
https://youtu.be/mbSrUYsLmrY
Odsyłać i rzucać ujami sprzedawcy czy naprawiać? Oczywiście przesłałem do bass polska dokumentację filmowo zdjęciową
https://youtu.be/mbSrUYsLmrY
Odsyłać i rzucać ujami sprzedawcy czy naprawiać? Oczywiście przesłałem do bass polska dokumentację filmowo zdjęciową
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 20
- Posty: 11580
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Luz na nakrętce psedołożyskowania(ślizgowego) śruby 89 w obudowie 88, usuniesz raczej sam
http://www.arceurotrade.co.uk/machinepa ... t-2013.pdf
(niebieskie)
http://warhammer.mcc.virginia.edu/ty/7x ... demod.html
http://www.gadgetbuilder.com/CrossSlide.html
( http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Mo ... tm#handles )
https://www.google.pl/search?q=mini+lat ... lide+screw
http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/ve ... rsions.htm
https://www.google.pl/search?q=mini+lat ... ross+slide
http://www.mini-lathe.com/ http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Tuning/tuning.htm
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/handel ... tow/wpm36l ( http://www.toolsandmods.com/lathe )
http://www.toolsandmods.com/library/mar ... ject-lathe
http://www.gadgetbuilder.com/index.html
http://mikesworkshop.weebly.com/lathe-m ... tions.html
http://s917.photobucket.com/user/picclo ... d.gif.html
cz. zamienne
http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue ... the-Spares ( http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue/Machine-Spares )
https://www.google.pl/search?q=mini+lat ... 8Ae66KmYAg
https://www.google.pl/search?q=mini+lat ... ods&imgrc=_
http://www.arceurotrade.co.uk/machinepa ... t-2013.pdf
(niebieskie)
http://warhammer.mcc.virginia.edu/ty/7x ... demod.html
http://www.gadgetbuilder.com/CrossSlide.html
( http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Mo ... tm#handles )
https://www.google.pl/search?q=mini+lat ... lide+screw
http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/ve ... rsions.htm
https://www.google.pl/search?q=mini+lat ... ross+slide
http://www.mini-lathe.com/ http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Tuning/tuning.htm
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/handel ... tow/wpm36l ( http://www.toolsandmods.com/lathe )
http://www.toolsandmods.com/library/mar ... ject-lathe
http://www.gadgetbuilder.com/index.html
http://mikesworkshop.weebly.com/lathe-m ... tions.html
http://s917.photobucket.com/user/picclo ... d.gif.html
cz. zamienne
http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue ... the-Spares ( http://www.arceurotrade.co.uk/Catalogue/Machine-Spares )
https://www.google.pl/search?q=mini+lat ... 8Ae66KmYAg
https://www.google.pl/search?q=mini+lat ... ods&imgrc=_
Ostatnio zmieniony 01 gru 2016, 22:15 przez RomanJ4, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 36
- Rejestracja: 09 lis 2016, 18:45
- Lokalizacja: Pojezierze Drawskie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Uwierz, można wygrać. Mi firma kurierska wypłaciła odszkodowanie za uszkodzoną przesyłkę. Przesyłka była właśnie w skrzyni, skrzynia cała a zawartość nie. Niestety są różne przypadki, podstawą jest sporządzenie protokołu najlepiej od razu w chwili odbioru przesyłki, i wstępne oględziny przy kurierze. Szczególnie gdy opakowanie nosi choćby najmniejsze ślady uszkodzeń. Ostatecznie protokół spisywać tego samego dnia co odbiór. Jeśli zgłaszasz uszkodzenia na drugi dzień zazwyczaj zwalają winę na odbiorcę .TomaszMkII pisze:Dzięki za obszerne info w sobotę pewnie rozkręce. Firma Bass Polska mi napisała że w sprawie uszkodzeń mechanicznych to ja powinienem sporządzić protokół z kurierem ale co mi po karierze kiedy opakowanie jest nienaruszone. Firma kurierska umyje ręce. Już raz taką reklamację miałem...
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 36
- Rejestracja: 09 lis 2016, 18:45
- Lokalizacja: Pojezierze Drawskie
Już to przerabiałem z DHLem, opakowanie miało uszkodzony jeden róg. Kurier mnie namówił żebyśmy napisali że nie nosi śladów uszkodzeń. W środku była moja chłodnica od forda scorpio wraz z intercoolerem, wszystko pokiereszowane To była moja pierwsza reklamacja i się dałem załadować z tymi uszkodzeniami. W odpowiedzi dostałem że "skoro opakowanie nie nosi NAJMNIEJSZYCH ŚLADÓW uszkodzeń" to winę ponosi sprzedawca. A sprzedawca powiedział że to nie jest jego wina i koło się zamknęło... Także nauczony tym przypadkiem rozpakowuję wszystko co nosi ślady uszkodzeń. A tu o.rdarek pisze:Uwierz, można wygrać.
Ta obudowa sterowania jest oderwana w całości. W transporcie takie siły nie działają. Wygląda to tak jakby ktoś chciał ją podnieść łapiąc właśnie za sterowanie a nie zwracając uwagi na to że jest przykręcona do skrzyni w dwóch miejscach. W środku był wrzucony certyfikat zgodności z logo formy bass polska (tym razem już celowo z małej ) Nie istnieje fizyczna możliwość żeby w zamkniętej nieuszkodzonej skrzyni to sterowanie samo się całe oderwało. Także wydaje mi się że celowo wysłali mi gówno, jakiś zwrot reklamacyjny w nadziei że się stanie właśnie tak jak się stało. Że nie otworzę przy kurierze. Albo że przez pomyłkę mi wysłali uszkodzoną, w co wątpię.
Do luzu na sankach poprzecznych się nie ustosunkowali
No teraz już wiem Ale na inną tokarkę nie było mnie stać a oni mieli najtaniejclipper7 pisze: Firmowane przez nich wyroby też są takiej jakości, więc czego się spodziewać.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Niestety tak jak pisałem z naciskiem na sprawdzać wstępnie przy kurierze czy nie ma widocznych uszkodzeń mechanicznych i smarować bezlitośnie protokoły jest to obowiązek kuriera a nie łaska.
Od stycznia na 379 przesyłek (wysłane odebrane) miałem dosłownie 1 reklamację, zerwało w transporcie etykietę i przykleili do czyjejś przesyłki (ja dostałem czyjąś a ktoś moją przesyłkę). A że metale kolorowe to uszkodzenia nie było bardziej miałem cykora że zginie
Nawet listonosz nie doręczy przesyłki z uszkodzonym opakowaniem (przerabiałem to) trzeba było się fatygować na pocztę sprawdzić i podpisać protokół
Od stycznia na 379 przesyłek (wysłane odebrane) miałem dosłownie 1 reklamację, zerwało w transporcie etykietę i przykleili do czyjejś przesyłki (ja dostałem czyjąś a ktoś moją przesyłkę). A że metale kolorowe to uszkodzenia nie było bardziej miałem cykora że zginie
Ciebe kurier zrobił na perłowo, bo jeśli sam nie zgłosił uszkodzenia opakowania przesyłki przy odbiorze z magazynu to jeszcze płaciłby z własnej kieszeni za uszkodzenia. Spotkałem się z tym niejednokrotnie.TomaszMkII pisze:Już to przerabiałem z DHLem, opakowanie miało uszkodzony jeden róg. Kurier mnie namówił żebyśmy napisali że nie nosi śladów uszkodzeń.
Nawet listonosz nie doręczy przesyłki z uszkodzonym opakowaniem (przerabiałem to) trzeba było się fatygować na pocztę sprawdzić i podpisać protokół
-
- Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 18
- Posty: 36
- Rejestracja: 09 lis 2016, 18:45
- Lokalizacja: Pojezierze Drawskie
Ostatnio stoczyłem bitwę z listonoszem, który zamiast przesyłek przynosił awiza do skrzynki. Pomimo tego, że ktoś był w domu i na podstawie trackingu czekał na paczkę, która jest w doręczeniu. Oczywiście reklamację z miasta Czaplinka zgłosiłem do miasta stołecznego bo tutaj by to od razy zamietli pod dywan. Przymykałem oko bo wiadomo że listonosz też człowiek ale przymykałem, przymykałem i dwa dni pod rząd mnie to spotkało. Te dwa dni zmarnowałem czekając na listonosza a wieczorem w skrzynce znajdowałem awizo. W domu były dwie osoby, także nie mogę powiedzieć że nie słyszałem dzwonka ani domofonu bo np brałem prysznic. Jakiś tam wydział kontroli i reklamacji zrobił im z du** jesień średniowiecza, listonosz się przyznał że paczki zostawiał na poczcie, wypisywał do nich zwiza i je roznosił. Także mnie przeprosili zostałem zaocznie otagowany jako "niemądry narząd płciwy męski żądający rzetelnego podejścia do usługi" no i od tamtej pory listonosz dzwoni i domofonem i dzwonkiem do drzwi a na awizo pisze godzinę o której je zostawił.
Tutaj sytuacja jest nieco inna bo ja nie winię kuriera a ni firmy. Poczytałem opinie o tym sklepie z allegro i z listopada tego roku mają 6 ocen negatywnych. Towar niesprawny, wadliwy, niekompletny, uszkodzony. Także jestem na 99% pewny że mi na koniec roku wcisnęli coś co im zalegało na magazynie i było uszkodzone. Domagają się przy tym protokołu od kuriera. Zasięgnąłem informacji na temat reklamacji i w majestacie prawa żaden protokół kuriera mi nie jest potrzebny gdyż:
"W sytuacji, gdy otrzymany przez Ciebie towar posiada wadę i ujawni się ona w ciągu 2 lat od dostarczenia go do Ciebie, masz prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy – chyba, że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad lub wadę usunie (ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wcześniej wymieniany lub naprawiany). Pamiętaj, że w ciągu 12 miesięcy od dostarczenia towaru to na sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z Twojej winy.
Wadę powinieneś zgłosić sprzedającemu w ciągu 1 roku od ujawnienia się jej. Miejsce i sposób składania reklamacji określa sprzedający w swoim regulaminie. Ma on obowiązek ustosunkowania się niej w ciągu 14 dni. Gdy tego nie zrobi, przyjmuje się, że reklamacja została uznana za zasadną."
Skrzynię otwierałem przy świadku nie będącym członkiem rodziny, a i jednocześnie nie uważam żeby kurier był świadkiem bardziej wartościowym niż każdy inny. Tym bardziej że winię ich a nie firmę kurierską...
W tej sytuacji zażądam chyba obniżenia ceny i sam to sobie jutro naprawię bo chciałbym wreszcie zacząć coś na tej maszynie robić a nie czekać X czasy na uprawomocnienie "wyroku"...
Tutaj sytuacja jest nieco inna bo ja nie winię kuriera a ni firmy. Poczytałem opinie o tym sklepie z allegro i z listopada tego roku mają 6 ocen negatywnych. Towar niesprawny, wadliwy, niekompletny, uszkodzony. Także jestem na 99% pewny że mi na koniec roku wcisnęli coś co im zalegało na magazynie i było uszkodzone. Domagają się przy tym protokołu od kuriera. Zasięgnąłem informacji na temat reklamacji i w majestacie prawa żaden protokół kuriera mi nie jest potrzebny gdyż:
"W sytuacji, gdy otrzymany przez Ciebie towar posiada wadę i ujawni się ona w ciągu 2 lat od dostarczenia go do Ciebie, masz prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy – chyba, że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad lub wadę usunie (ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wcześniej wymieniany lub naprawiany). Pamiętaj, że w ciągu 12 miesięcy od dostarczenia towaru to na sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z Twojej winy.
Wadę powinieneś zgłosić sprzedającemu w ciągu 1 roku od ujawnienia się jej. Miejsce i sposób składania reklamacji określa sprzedający w swoim regulaminie. Ma on obowiązek ustosunkowania się niej w ciągu 14 dni. Gdy tego nie zrobi, przyjmuje się, że reklamacja została uznana za zasadną."
Skrzynię otwierałem przy świadku nie będącym członkiem rodziny, a i jednocześnie nie uważam żeby kurier był świadkiem bardziej wartościowym niż każdy inny. Tym bardziej że winię ich a nie firmę kurierską...
W tej sytuacji zażądam chyba obniżenia ceny i sam to sobie jutro naprawię bo chciałbym wreszcie zacząć coś na tej maszynie robić a nie czekać X czasy na uprawomocnienie "wyroku"...