wyliczenia wymiarow konstrukcji prasy

Dyskusje na temat ogólnych konstrukcji i budowy maszyn oraz obliczeń mechanicznych

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 85
Posty: 1902
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#91

Post napisał: blasterpl » 12 lut 2016, 22:33

Tak wygląda schemat całego układu . Ja chce wykozystac jeden tor ale może jest tam gdzieś układ który obniża to ciśnienie przy zamkniętych zaworach. Układ jak dla mnie jest mocno rozbudowany i nie sadze aby był tak zrobiony ze nie obniża tego ciśnienia automatycznie.
Obrazek



Tagi:


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 55
Posty: 999
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#92

Post napisał: Areo84 » 12 lut 2016, 22:45

No jeśli kol. blasterpl chce się zbliżyć koniecznie do tych 100T to S1 działający z nie za dużym kilkusekundowym opóźnieniem i do tego dobrze ustawiony wył. silnikowy to chyba jedyna rozsądna opcja.


ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1214
Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
Lokalizacja: nie ważne

#93

Post napisał: ma555rek » 12 lut 2016, 23:03

blasterpl pisze: Ja chce wykozystac jeden tor ale może jest tam gdzieś układ który obniża to ciśnienie przy zamkniętych zaworach.
Na pokładzie masz jeszcze dwa zbędne rozdzielacze - po prostu włączysz ten duży na zlew gdy Twój nie będzie wysterowany i tyle.
A wyłączysz go gdy będzesz pompował. Tylko spust z tego rozdzielacza daj przez jakiś dławik aby nie dopuścić do zapowietrzania linii.
Jeżeli przewidujesz nieczęste cykle to taki spust na jałowy bieg silnika aż sam się prosi.
W obecnej konfiguracji masz cały czas wysokie ciśnienie w linii zasilania.
Pasjonat


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 55
Posty: 999
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#94

Post napisał: Areo84 » 12 lut 2016, 23:37

Taki swobodny zlew przy jałowym biegu silnika by się przydał o ile to już nie konieczność jeśli chodzi o część układu wydzieloną wcześniej przez blasterpl. Ten rozdzielacz z cewkami YH4 i YH5 w położeniu neutrlanym ma zamknięty tor P-T, więc tak na dobrą sprawę przy włączonym silniku a nieruchomym siłowniku brak jest swobodnej drogi na zlew. O ile dla pompy ND może to być ten zwór z YH1, to dla pompy HD takiej drogi już za bardzo nie ma. Chyba że ktoś chce włączać za każdym razem silnik razem z posuwem tłoka.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 85
Posty: 1902
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#95

Post napisał: blasterpl » 14 lut 2016, 21:18

Czy taki schemat elektryczne jest poprawny :?: Zauważyłem ze przy powrocie tłoka należy załączyć YH3 aby olej mógł spłynąć bo przez zawór zwrotny 8.1 nie przejdzie. Pozostaje jeszcze kwestia spływu Hd na biegu jałowym , moja koncepcja to wykorzystać YH2. Zaślepiam wyjście A1 , a wyjście B1 łączę z wyjściem T :shock:
Obrazek

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 661
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#96

Post napisał: Tomciowoj » 14 lut 2016, 21:48

blasterpl pisze:bo przez zawór zwrotny 8.1 nie przejdzie.
Przejdzie bo to zawór zwrotny sterowany, i ciśnienie w nitce B2 go otworzy.
blasterpl pisze: Pozostaje jeszcze kwestia spływu Hd na biegu jałowym , moja koncepcja to wykorzystać YH2. Zaślepiam wyjście A1 , a wyjście B1 łączę z wyjściem T :shock:
Można też A1 połączyć z B1


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 85
Posty: 1902
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#97

Post napisał: blasterpl » 14 lut 2016, 21:56

Tomciowoj pisze: Przejdzie bo to zawór zwrotny sterowany, i ciśnienie w nitce B2 go otworzy.
Aaa to faktycznie można połączyć A1 z B1 no i można odpuścić sobie wysterowywanie YH3 . Czyli ze schematu wypada YH3 i jego włącznik.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 661
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#98

Post napisał: Tomciowoj » 14 lut 2016, 22:06

Przy zaworze nr 8 (YH4,YH5) zwrotny 8.1 przepuści bo przy powrocie tłoka ciśnienie w lini B2 będzie wyższe niż A2 i otworzy zwrotny.
W zaworze nr 7 (YH2,YH3) niestety jak połączymy A1 z B1 to ciśnienia będą równe i może się zwrotny nie otworzyć ale pewności nie mam. To jest ten blok pod elektrozaworem, można go usunąć tylko trzeba wtedy dać krótsze śruby, albo wykręcić z boku śrubę i wyjąć sprężynę z elementem zamykającym.
Swoją drogą nie mogę rozkminić jak działały siłowniki fi 90. Bo albo dostawały ciśnienie na schowanie, albo były odcinane, albo zasilanie na obie końcówki. :?:


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 85
Posty: 1902
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#99

Post napisał: blasterpl » 14 lut 2016, 22:35

Tomciowoj pisze: To jest ten blok pod elektrozaworem, można go usunąć tylko trzeba wtedy dać krótsze śruby, albo wykręcić z boku śrubę i wyjąć sprężynę z elementem zamykającym.
Chodzi o to:
Obrazek

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 661
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#100

Post napisał: Tomciowoj » 14 lut 2016, 22:47

Tak, "to je to"
W środku może być tłoczek ze sprężyną. Może zamiast go wybebeszać zdemontuj całość i przykręć sam elektrozawór bezpośrednio do płyty.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obliczenia Mechaniczne / Projektowanie Maszyn / Podstawy Konstrukcji Maszyn (PKM)”