wyliczenia wymiarow konstrukcji prasy

Dyskusje na temat ogólnych konstrukcji i budowy maszyn oraz obliczeń mechanicznych

ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1214
Rejestracja: 15 paź 2007, 00:45
Lokalizacja: nie ważne

#81

Post napisał: ma555rek » 11 lut 2016, 23:08

blasterpl pisze: te 10s różnicy mi nie robi żadnej .
Ale pompy masz już zintegrowane a wystarczy tylko jeden kabelek puszczony przez presostat.
Masz kompletny agregat to go nie psuj.


Pasjonat

Tagi:


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 85
Posty: 1902
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#82

Post napisał: blasterpl » 11 lut 2016, 23:27

Areo84 pisze: 300 to nie wiem czy wydusi.
:cry: Pompy to: EIPS2-013RK34-10 i EIPS2-022RD34-10
http://www.eckerle.com/tl_files/eckerle ... 2_engl.pdf
ma555rek pisze: wystarczy tylko jeden kabelek puszczony przez presostat.
Masz kompletny agregat to go nie psuj.
Jeśli uda się to zrealizować"automatycznie" to na pewno tak zrobię.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 661
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#83

Post napisał: Tomciowoj » 12 lut 2016, 00:03

Szybki dosuw będzie w krótszym czasie bo mogą pracować wtedy obie pompy. ND poprzez zawór zwrotny nr 3, HD tłoczy ciągle z pełną wydajnością dopóki stempel nie natrafi opór. Doszedłem że zawór DA1 jest nastawiony dla pompy ND na 130 bar, ale wzrost ciśnienia po stronie HD powoduje przez wejście X przestawienie tego zaworu na niższe ciśnienie i automatyczne odciążenie silnika.
Szkoda tylko że elektrozawór 8.3 w położeniu środkowym (bez napięcia na żadnej z cewek) nie łączy wejść P i T, odciążając silnik.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 85
Posty: 1902
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#84

Post napisał: blasterpl » 12 lut 2016, 07:27

Tomciowoj pisze: Szkoda tylko że elektrozawór 8.3 w położeniu środkowym (bez napięcia na żadnej z cewek) nie łączy wejść P i T, odciążając silnik.
Czyli po włączeniu zasilania silnika a bez aktywowania którejś z cewek YH4,YH5 w układzie panuje max ciśnienie :shock:

Z wykresu zapotrzebowania na moc silnika (patrz instrukcja) dla pompy HD wynika ze aby uzyskać ≈300 bar potrzebujemy ≈10Kw silnik . Czy przy silniku który mam (7,5Kw) i założeniu falownika dla podkręcenia obrotów (a śmiało można je podnieść patrz instrukcja) da się uzyskać większe ciśnienie :?:


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 55
Posty: 999
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#85

Post napisał: Areo84 » 12 lut 2016, 07:43

blasterpl pisze: :cry: Pompy to: EIPS2-013RK34-10 i EIPS2-022RD34-10
http://www.eckerle.com/tl_files/eckerle ... 2_engl.pdf
.

No według tych danych katalogowych max. ciśnienie ciągłe tych pomp to 250bar, chwilowe max. 10sek. - 300bar. To swoją drogą,ale i zapotrzebowanie na moc przy tych 300 barach i 19,3 litrach pompy HD wyniosłoby około 11kW. Także dla tego silnika 7.5 kW kręcenie pompą 19l/min do ciśnienia 300bar to raczej trochę za dużo. Fizyki raczej się nie przeskoczy.

A jeśli pracują naraz dwie pompy i po po przekroczeniu pewnego ciśnienia pompa ND jest zwalniana (jej strumień kierowany do zbiornika) to ciśnienie zwolnienia nie będzie 130bar jak pisałem wcześniej. Bo jeśli na szybkim posuwie pracują naraz dwie pompy to ich sumaryczna wydajność będzie 51,5L/min. Ze wzoru na zapotrzebowanie na moc (kalkulator) wychodzi że pompa ND powinna być luzowana już przy 80barach, aby nie przeciążać silnika. Do napędu pomp 130bar i 51,5l/min zgodnie z tym kalkulatorem byłby potrzebny silnik 12kW. Więc wydaje mi się że 130bar to zakres regulacji ciśnienia, a nie nastawa.

Nie wiem czy ktoś zrozumiał te brednie :smile:
Nie wierzycie, pobawcie się tym kalkulatorem. Jest sprawdzony, liczy zgodnie z wszelkimi prawidłami.


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 85
Posty: 1902
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#86

Post napisał: blasterpl » 12 lut 2016, 08:30

Myślę ze trzeba uruchomić to co jest i w praniu wyjdzie co i jak , może się okazać ze ciśnienie jest wystarczające dla moich potrzeb , a jak nie to będziemy potem kombinować z falownikiem lub wymiana silnika na większy.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 4478
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#87

Post napisał: 251mz » 12 lut 2016, 09:23

Areo84 pisze:Także dla tego silnika 7.5 kW kręcenie pompą 19l/min do ciśnienia 300bar to raczej trochę za dużo
Może starczyć , toć to ma tylko na 1-2 sek być przy docisku...
Tak mi się wydaje...
Silniki indukcyjne mają to do siebie ,że można je chwilowo przeciążyć nawet dwukrotnie...
Z tego wynika ,że na docisku może dać radę dobić do 300bar.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 661
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#88

Post napisał: Tomciowoj » 12 lut 2016, 15:58

251mz pisze: Może starczyć , toć to ma tylko na 1-2 sek być przy docisku...
Tak mi się wydaje...
Ale wszystkie elektrozawory w środkowym położeniu zamykają zasilanie i max ciśnienie będzie cały czas.
I tutaj może przydać się S1 (D1) który przy wzroście powyżej 290 bar wyłączy stycznik silnika. Styk ten powinien być równolegle że stykami pomocniczym uruchamiającymi cewki zaworów żeby silnik nie wyłączył się podczas gięcia. No może z jakąś czasówką z opóźnieniem ok 2-5sek żeby nie pstrykało stycznikiem jak zwariowane.
Co do pracy obu pomp, silnik da radę bo nie jest powiedziane że opuszczenie i podnoszenie stempla da opór aby ciśnienie podskoczyło powyżej 130 bar.


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 55
Posty: 999
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#89

Post napisał: Areo84 » 12 lut 2016, 19:01

Tomciowoj pisze:
Co do pracy obu pomp, silnik da radę bo nie jest powiedziane że opuszczenie i podnoszenie stempla da opór aby ciśnienie podskoczyło powyżej 130 bar.
No pewnie że na wysuwie bez obciążenia ciśnienie nie podskoczy do takiej wartości. On tam ma siłownik o średnicy tłoka chyba 200mm. Żeby dojść do 130 barów przy tej średnicy tłoka trzeba by oporu w postaci 41T.

Takich ororów przy luźnym wysuwie na pewno nie będzie :smile:, także tu silnik nawet nie jęknie.


To jeszcze mała analiza:

Blaster chce mieć roboczy nacisk 100T. A do tego na tym siłowniku będzie potrzebował ok. 312bar. Presostat S1 z tego co widzę pozwoli chyba osiągnąć tylko 290 bar, co da nacisk około 93T. Czy to go zadowala - jego sprawa.

Zapotrzebowanie na moc samej pompy HD 19L przy ciśnieniu 290bar to 10kW. Czyli przy przeciążeniu silnika o te o 25% rozłącza napęd. Więc silnikowi nie powinno to zbytnio zaszkodzić. Jest jeszcze zawór bezpieczeństwa DB1 ustawiony na 315bar , pewnie od strony elektrycznej też jakiś termik, więc bidy nie powinno być.

W końcu widać że agregacik że nie jest jakiś home made , ktoś to projektował, liczył i jeśli się da to lepiej zostawić to jak najbardziej w stanie fabrycznym, na fabrycznych nastawach , nie omijać presostatów. .
Które cewki mają dostawać napięcie to juz mniej więcej wiadomo. Według mnie nie ma po co dawać tu żadnego falownika. On nie zwiększy ciśnienia :smile:. Jak już to zmieniłby tylko prędkość przesuwu tłoka (zmiana obrotów pomp), ale i kosztem obniżenia momentu obrotowego w pewnym zakresie obrotów tego i tak wysilonego w górnej granicy ciśnień silnika.

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 661
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#90

Post napisał: Tomciowoj » 12 lut 2016, 21:36

Areo84 pisze: Blaster chce mieć roboczy nacisk 100T. A do tego na tym siłowniku będzie potrzebował ok. 312bar. Presostat S1 z tego co widzę pozwoli chyba osiągnąć tylko 290 bar, co da nacisk około 93T. Czy to go zadowala - jego sprawa.
Dlatego S1 powinien być pomijany przy załączonym YH5, żeby na gięciu dać 315 bar.
Myślę, że powinien rozłączyć przy bezczynności powyżej kilku sekund, na tyle krótko aby chwilowe przeciążenie nie szkodziło silnikowi ale na tyle długo aby po zagięciu i przełączaniu ruchu do góry nie rozłączyło. Można też zamiast S1 dać czujnik lub krańcówkę aby w polu suwu poza gięciem odłączyć silnik. Jeśli pozostanie ciągle pod pełnym ciśnieniem 315 bar silnik się przegrzeje (o wyłączniku silnikowym nie muszę przypominać) i będzie gotowało olej.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obliczenia Mechaniczne / Projektowanie Maszyn / Podstawy Konstrukcji Maszyn (PKM)”