Polskie topowe tokarki.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Pytanie jak bardzo to jest wyjechane - ile trzeba zdjąc zeby bylo dobrze i czy mozna sobie pozwolic na ciaśniejszą panewke (nie widać dokładnie budowy wału i tego czy jest miejsce żeby to podebrać).
Ale generalnie jesli chodzi o takie panewki to warto byloby to jednak szlifnąć a nie toczyć.
A jesli budowa walu nie pozwala na zejscie na mniejszy wymiar to pochromować technicznie i szlifnąć, 2-3 dychy nawet tak sie da nadrobic.
Ale generalnie jesli chodzi o takie panewki to warto byloby to jednak szlifnąć a nie toczyć.
A jesli budowa walu nie pozwala na zejscie na mniejszy wymiar to pochromować technicznie i szlifnąć, 2-3 dychy nawet tak sie da nadrobic.
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 28
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Właśnie jestem na etapie kręcenia wrzecionem jeszcze bez możliwości toczenia, ale jest na tyle dobrze że na obecną chwilę nic bym nie zmieniał, a chodzi nawet dość cicho przy łożyskach o średnicy wewnętrznej 110mm.kamar pisze:IMPULS3 napisał/a:
Kamar widzisz jakie piękne stożkowe łożyska?
Widzę ,że nie jesteś jedyny w nienajlepszych pomysłach

Nie baw się w to, bo jak ktoś zrobi dobrze to ok, ale jak chrom z czasem się zacznie łuszczyć to jeszcze raz rozbieranko,Zienek pisze: Chyba ciężko byłoby to wychromować po środku nie ruszając początku ani końca wrzeciona.

-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:








Zdaje się, że fabrycznie było 60mm.
W najbardziej zdartym rowku brakuje 5 dych lub nieco ponad.
Poprzednia średnica ma 55mm więc nie ma problemu, jest z czego schodzić.

Żeby już tak nie śmiecić - dla zainteresowanych fotki z wymiarami 'sote' bezpośrednio z serwera.
http://zienkiewicz.org/cnc/tokarka_tue/ ... no_wymiary
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 29
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
Dudi1203 pisze: A jesli budowa walu nie pozwala na zejscie na mniejszy wymiar to pochromować technicznie i szlifnąć, 2-3 dychy nawet tak sie da nadrobic.
Taki sposób wykorzystałem naprawiając pinolę w koniku , udało się ją "pogrubić" o 0,2mm - wcześniej została zeszlifowana i wyrównana ponieważ był stożek max 0,15mm . Koszt tej zabawy w moim przypadku wyniósł niebotyczne 25zł [ szlifowanie sam łatwiłem ] . Oczywiście da się chromować po środku wrzeciona- nie ma co chybiać w stwierdzeniach

Ale 0,5mm on nie pokryje no i u mnie naprawa jest bardziej statyczna , nic się nie kręci pod obciążeniem. Panewki są raczej jedynym rozwiązaniem, u siebie bym raczej czegoś takiego nie zastosował , odżałował i kupił bym nówkę wrzeciono.
PS: Kolego Zienek a nie dało by się jakoś tak inaczej naprawiać tej tokarki ... głownie piszesz , ja młotkiem to , młotkiem tamto , tu pukałem , tam pukałem . Nie profesjonalniej było by dorobić/kupić ściągacz ?
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 116
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dbam o to, by te powierzchnie, które mają być nietknięte - nadal nie wykazywały zużycia. Na wybicie wału odboczki nie ma innego sposobu niż wybić. Ściągacz do bieżni stożka z wrzeciona musiałby mieć ramiona o długości ok 50cm, żeby dosięgnąć go od tylnego czoła wrzeciona.
Radzę sobie jak mogę mając takie zaplecze jakie mam.
Co do nowego wrzeciona - znalazłem firmą na allegro, ale może znacie innych dostawców niż maszpol?
Radzę sobie jak mogę mając takie zaplecze jakie mam.
Co do nowego wrzeciona - znalazłem firmą na allegro, ale może znacie innych dostawców niż maszpol?