Tu "prawie" gotowa 4 i 5 -ta oś, tylko wymienić silniki, no i prześwitu by brakło. Może bardziej do maszyny kol. Gaspara.Dudi1203 pisze:No to jest komplet przekładni falowych na czwartą i piątą oś, mam nadzieje tylko że mi prześwitu wystarczy. W pierwszej wersji nie byly planowane no ale trafiło sie
![]()
Druga maszynka - ploter z ruchomą bramą
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 661
- Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 104
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Ano wszerz nie urosłem, bardziej do góry mnie poniosłobartuss1 pisze:a pod spodem jakaś mała ta łapka

Długo czekałem na ten dzień - po olbrzymich perypetiach małe wrzecionko uruchomione. Zadowolony jestem w 90%. Potwierdziłem bicie na stożku wrzeciona - 0,01mm. Ale pierwszy raz sprawdziłem bicie na narzędziu, no i tu jest gorzej - 4 setki. Musze wykombinować diatest i będe sie ustawiał do poprawki tego, pomysł jest, pozostaje wykonanie.
Falownik zastosowany do wrzeciona dał mi sie dziś we znaki. Na początku problem był z prądem wrzeciona, po długich rozmyślaniach doszedłem do tego, żeby zmienić napięcie na niższe niż znamionowe. Prąd spadł do właściwej wartości i falownik przestał wywalać error o przeciążeniu.
Kolejny problem, z którym sie nie uporałem niestety to domyślny start wrzeciona w lewo. Niby nic istotnego bo wystarczy zmienić kierunek guziczkiem obok przed uruchomieniem wrzeciona, ale przyjmuje pesymistyczną opcję, że kiedyś moge sie o tym zapomnieć, co będzie kosztować freza. Teoretycznie problem rozwiązałaby zmiana kolejności faz zasilających, co też zrobiłem. Niestety ktoś to przewidział i falownik wykrywa kolejność faz, a nastepnie automatycznie koryguje ustawienia. Zmiana kolejnosci faz zasilających nie zmienia kierunku obrotów silnika. No to pomysł następny, zmiana faz silnika. I co sie okazuje - falownik wykrywa kolejność cewek silnika (jak to ku... mozliwe to ja nie wiem

Na dodatek jest jeszcze jeden problem. Startując w lewo wrzeciono rozpędza sie do max obrotów, następnie hamuje, zmienia kierunek na prawy, rozpędza sie, hamuje, startuje w lewo i tak do wywalenia erroru o przeciążeniu. Zielonego pojęcia nie mam co to może być. Na szczęscie w prawo chodzi normalnie
Jak ktoś chce posłuchać wycia tego falownika, a następnie wrzeciona na 60 000rpm to film poniżej. Uwaga na uszy, strasznie denerwujące częstotliwości
[youtube][/youtube]
[ Dodano: 2013-09-29, 20:12 ]
Tomciowoj, fajne ale kosztuje 2000E (ja celuje w taką kwote ale w PLN), wazy 340kg i ma 90x60cm. 3/4 stołu by mi zajeła
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 661
- Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
- Lokalizacja: Wielkopolska
W pierwszej chwili filmu myślałem, że to odgłos wrzeciona a to wiatrak wyje
Czy kolega korzysta z jakiegoś makra? Bo możliwe jest tylko użycie 1, lub bez makra.
Czy był wykonany reset 1233 (jednoznaczne z ustawieniem makra 0)?
Czy był wykonany autotune?
Falownik ten nie ma (przy połączeniu bezczujnikowym czyli jak u kolegi) kontroli kierunku w jakim obraca się wirnik. Przy wykonywaniu autotune powinien obracać się w prawo, jeśli nie to wg dtr (str 28 "direction of rotation") nalezy zamienić miejscami dwie fazy pomiędzy falownikiem a silnikiem (czyli standard).

Czy kolega korzysta z jakiegoś makra? Bo możliwe jest tylko użycie 1, lub bez makra.
Czy był wykonany reset 1233 (jednoznaczne z ustawieniem makra 0)?
Czy był wykonany autotune?
Falownik ten nie ma (przy połączeniu bezczujnikowym czyli jak u kolegi) kontroli kierunku w jakim obraca się wirnik. Przy wykonywaniu autotune powinien obracać się w prawo, jeśli nie to wg dtr (str 28 "direction of rotation") nalezy zamienić miejscami dwie fazy pomiędzy falownikiem a silnikiem (czyli standard).
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 104
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Reset był wykonany, makro 0 aktywne. Autotune wykonane. Sprobuje jutro jeszcze raz zmienić przewody silnika, chociaz nawet jesli silnik zmieni kierunek obrotów to tym razem na prawych będzie świrował - rozpędzenie do max, hamowanie, zmiana kierunku, rozpędzienie i tak w kołko. Nagram to jutro na filmie. Nie mam zielonego pojecia dlaczego cos takiego sie moze dziać i to jest w sumie największym problemem w tej chwili. Jak to ogarne, to z kierunkiem obrotów jakoś sie już da rade. Dzięki za zaangażowanie w temat 
Wiatrak wyje i na 99% nie da się go wyłączyć. W moim LG ustawiłem, że wiatrak włącza sie kiedy silnik chodzi. Wyłączam silnik - wiatrak też się wyłącza. I jest spokoj.

Wiatrak wyje i na 99% nie da się go wyłączyć. W moim LG ustawiłem, że wiatrak włącza sie kiedy silnik chodzi. Wyłączam silnik - wiatrak też się wyłącza. I jest spokoj.