Frezarka 1650/650/250

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 143
Posty: 663
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#151

Post napisał: Malaxis » 22 lip 2013, 21:44

Ostatnio próbowałem na punktować ramę aby następnie wywiercić w niej i nagwintować
otwory. Do tego celu został wytoczony punktak ze śruby 5.8 a następnie zahartowany
(rozgrzałem go palnikiem do czerwoności i wrzuciłem do miski z wodą) ale spłaszczył się po pierwszym uderzeniu :cry:
Spróbuję zrobić punktak z prowadnicy od skanera, może będzie wystarczająco twardy.

Potrzebuję teraz zdobyć 4 pary przekładni stożkowych aby móc sprzęgnąć ze sobą
serwa napędzające bramę, kierując się ceną znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/kola-zebate-stozkowe- ... 82830.html
ale obawiam się, że to będzie za słabe, co o tym sądzicie?

Druga sprawa jest taka, że najłatwiej by mi było to sprzęgnąć w taki sposób, że
nie będzie żadnego przełożenia pomiędzy silnikiem a układem sprzęgającym,
stąd te zębatki wraz z wałkiem idącym przez całą bramę czasami musiały by się
kręcić z prędkością 12 000rpm, nie będzie to za dużo?



Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#152

Post napisał: kamar » 22 lip 2013, 22:49

Czarno to widzę - przekładnie stożkowe i 12000 obrotów ?

Awatar użytkownika

Alvar4
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1361
Rejestracja: 18 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Okolice Łodzi

#153

Post napisał: Alvar4 » 23 lip 2013, 01:14

Całkiem niezłe punktaki wychodzą z trzonków zaworów silników spalinowych. Śruba 5.8 się nie nadaje. Co najwyżej 12.9 ale też jej nie wróżę długiego życia jako punktak.
12000 RPM to przekładnia wytrzyma bo na przykład w kontowej szlifierce masz podobne prędkości i jakoś działa. Gorzej może być z bezwładnością tak rozpędzonych wałków i silników.
Obrazek


slider
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 57
Rejestracja: 20 sie 2011, 00:56
Lokalizacja: wawa

#154

Post napisał: slider » 23 lip 2013, 01:53

Na punktak dobrym materiałem jest tłoczek do pompy wtryskowej. Ja mam zrobione z tłoczków od pompy wtryskowej od śmigłowca wojskowego, bardzo ciężko je spłaszczyć. Chyba nawet nie były hartowane ale tego nie jestem pewny.



Pozdrawiam


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 16283
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#155

Post napisał: kamar » 23 lip 2013, 05:18

Alvar4 pisze: 12000 RPM to przekładnia wytrzyma bo na przykład w kontowej szlifierce masz podobne prędkości i jakoś działa. .
Może jednak róbcie punktaki a nie napędy :) W kątówkach masz trochę inne zęby, w smarze a i tak jazgot jak cholera. A cztery obok siebie ....


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#156

Post napisał: IMPULS3 » 23 lip 2013, 08:15

A przede wszystkim po co takie wielkie prędkości do napędy bramy? Chyba że to ma być proca a nie frezarka... :smile:


hecza
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 403
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:25
Lokalizacja: Częstochowa

#157

Post napisał: hecza » 23 lip 2013, 09:43

Malaxis pisze:Potrzebuję teraz zdobyć 4 pary przekładni stożkowych aby móc sprzęgnąć ze sobą
serwa napędzające bramę, kierując się ceną znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/kola-zebate-stozkowe- ... 82830.html
ale obawiam się, że to będzie za słabe, co o tym sądzicie?

Druga sprawa jest taka, że najłatwiej by mi było to sprzęgnąć w taki sposób, że
nie będzie żadnego przełożenia pomiędzy silnikiem a układem sprzęgającym,
stąd te zębatki wraz z wałkiem idącym przez całą bramę czasami musiały by się
kręcić z prędkością 12 000rpm, nie będzie to za dużo?
Kolego wyjaśnij mi bliżej, jak ma wyglądać to sprzęganie serw i po co ?
Te 12 000 rpm – pewnie są przekładnie które to wytrzymają, ale nie twoje kółeczka kupione na allegro.
Po co te prędkości – chcesz wyścignąć lasery Kimli – przecież to ma być podobno frezarka.
Mam różne silniki ( 1, 3, 6, 9 tys rpm), ale i tak ograniczam ich obroty w napędach do 1 – 2 tys rpm - w zależności jaka śruba (5 – 10).
Łączę silniki ze śrubami 1:1 i te 10 m/min mi na razie wystarcza.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

ursus_arctos
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2083
Rejestracja: 11 cze 2011, 18:29
Lokalizacja: Warszawa / Lublin

#158

Post napisał: ursus_arctos » 23 lip 2013, 10:01

Sprzęgnąć serwa? Po co? Daj jedno, skoro ma być fizyczne połączenie.
Po drugie, przekładnia stożkowa będzie miała luzy, więc i tak nic z tego nie będzie. Połącz przekładnią pasową, ew można próbować z łańcuchem.


hecza
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 403
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:25
Lokalizacja: Częstochowa

#159

Post napisał: hecza » 23 lip 2013, 10:36

Skoro kolega ma 2 serwa na bramie to nie potrzebne są żadne fizyczne połączenia.
Konfiguruje się bramę programowo i wszystko chodzi prawidłowo – bez zbędnych przekładni i ewentualnych luzów.

Pozdrawiam


Dudi1203
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
Lokalizacja: Pabianice

#160

Post napisał: Dudi1203 » 23 lip 2013, 11:40

Czarno widze jakiekolwiek przekladnie w takim napędzie. Każda ma jakiśtam luz, zwykle odwrotnie proporcjonalny do ceny.
Ja u siebie bede probował rozwiązania proponowanego przez heczę. Sadze ze jest najprostsze
Punktaki dobre z gwintowników wychodzą. 5.8 sruby nie zahartujesz, malo wegla.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”