Frezarka 1650/650/250

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę
Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 11
Posty: 8363
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#121

Post napisał: bartuss1 » 13 kwie 2013, 19:41

co do wozkow - zawsze możesz zostawic brudne, i tak po kilku godzinach pracy będą uwalone, więc co za róznica ? no chyba że w pokoju kolo telewizora chcesz to postawić


https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Tagi:


Autor tematu
Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 143
Posty: 663
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#122

Post napisał: Malaxis » 13 kwie 2013, 19:55

Chodzi mi w zasadzie o wyczyszczenie tylko powierzchni montażowych które wcale po kilku godzinach pracy nie będą brudne,
bo będą dociśnięte do elementów konstrukcji. Różnica czy brudne czy nie,
taka że ten brud może mieć parę/paręnaście mikronów, więc dla dokładności montażu wypadło by je jednak wyczyścić.


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7619
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#123

Post napisał: IMPULS3 » 14 kwie 2013, 11:00

Obsesja tego forum na punkcie naprężeń które to póżniej będą wszystko krzywić jest po prostu porażająca. :smile:
W metalach jest tak ze prostuje się prawie wszystko co potrzeba, najprostszy przykład że wszystkie wałki nawęglane czy ulepszane jak są krzywe po obróbce cieplnej to są prostowane !!!!! I jakoś nie zauważyłem aby ktoś rozbierał skrzynie biegów po 10 latach bo pozostałe napreżenia po prostowaniu skrzywiły mu wałek. :smile: Ale się już nie odzywam bo mnie tu zlinczują za te moje herezje. :smile:

Co do wózków to czy naprawdę wierzysz w to że ramę będziesz miał obrobiona w tych mikronach? :smile:
Co prawda moja szlifierka do płaszczyzn została zezłomowana, ale zanim się położyło element do szlifowania na elektromagnesie to zawsze szorowało się tym elementem na boku np. starej ściernicy we wszystkie strony świata i tym sposobem usuwa się te wszystkie najwyższe punkty na danym elemencie.


Autor tematu
Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 143
Posty: 663
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#124

Post napisał: Malaxis » 14 kwie 2013, 11:19

IMPULS3 pisze:Obsesja tego forum na punkcie naprężeń które to póżniej będą wszystko krzywić jest po prostu porażająca. :smile:
W metalach jest tak ze prostuje się prawie wszystko co potrzeba, najprostszy przykład że wszystkie wałki nawęglane czy ulepszane jak są krzywe po obróbce cieplnej to są prostowane !!!!! I jakoś nie zauważyłem aby ktoś rozbierał skrzynie biegów po 10 latach bo pozostałe napreżenia po prostowaniu skrzywiły mu wałek. :smile: Ale się już nie odzywam bo mnie tu zlinczują za te moje herezje. :smile:

Co do wózków to czy naprawdę wierzysz w to że ramę będziesz miał obrobiona w tych mikronach? :smile:
Bardziej niż obsesja to niewiedza oraz brak doświadczenia, wolałem się zapytać żeby
się potem nie okazało, że źle zrobiłem :wink:

Co do wózków i obrobienia ramy, to dokładnie odwrotnie, wiem że super dokładnie to ona
obrobiona nie będzie, dlatego nie chcę dokładać jeszcze dodatkowych niedokładności które
można przecież wyeliminować.

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#125

Post napisał: Zienek » 16 kwie 2013, 16:52

wm56 pisze:Witam.

Po długiej ciszy i poszukiwaniach firmy, która by wykonała płytki w końcu się udało. :lol:
Poszło wczoraj zamówienie wraz projektem.Czas w jakim obiecali to zrobić to 10 dni roboczych.
Przy dobrych wiatrach powinny być u mnie przed Świętami.
Przewidywany koszt jednej szt. waha się w granicach 18zł.

Jak tylko nasza kochana poczta dostarczy je to dam znać.

Myślałem żeby część tych płytek wykonać jako gotowca z zaprogramowaną kością ,przetestowany, ale to temat do dyskusji.
Sprzęt do montażu smd posiadam i odrobina czasu też się znajdzie.
Nie ukrywam, że chciał bym znać kolegów zdanie na ten temat.

Pozdrawiam
Pozwolę sobie odgrzebać.
Będę potrzebował takich płytek.
Coś jeszcze z zamówienia zostało?
Czy już trzeba osobiście?


Autor tematu
Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 143
Posty: 663
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#126

Post napisał: Malaxis » 15 maja 2013, 23:31

Rozebrałem serwo na części żeby wymienić łożyska. Jutro jadę do miasta kupić jakiś klej do
łożysk oraz śrub i będę je składał z powrotem. Jeśli serwo będzie poprawnie działać po wymianie łożysk to zrobię taką operacje z pozostałymi trzema. Gdyby ktoś chciał to mogę zmieścić fotorelację z rozbierania serwa.
Obrazek


wm56
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 10
Posty: 153
Rejestracja: 07 gru 2006, 23:04
Lokalizacja: Skawina

#127

Post napisał: wm56 » 16 maja 2013, 21:55

Witam.

Po długim okresie oczekiwania i nerwów w końcu dotarły płytki do sterowników YAPSC 10V.
Wykonanie rewelacyjne .
Dla chętnych mam kilka na zbyciu,będą wystawione w dziale "giełda".

Pozdrawiam.


Autor tematu
Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 143
Posty: 663
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#128

Post napisał: Malaxis » 29 maja 2013, 00:50

Pomalowałem całą ramę podkładem oprócz profili łączących które muszę najpierw wyprostować.
Tu pojawia się problem, próbowałem dużym młotem postukać w wybrzuszenia
ale nie bardzo poskutkowało, chyba ma za mało siły :???:
Miałby ktoś pomysł jak się za to zabrać?

W międzyczasie zdobyłem nową bramę a stara (ceownik z płaskownikami) wylądowała na giełdzie.
Przeprojektowałem również krzyżak, dzięki lepszemu rozstawowi prowadnic, zastosowania łożyska igiełkowego
od strony podpierającej, niższych wózków i możliwości montażu od dołu powstało coś znacznie cieńszego.
Co prawda kołnierze nakrętek kulowych były by zamocowane tylko śrubami na jednej połowie kołnierza,
ale myślę że to i tak wystarczy, jeśli nie, to spróbuję dorobić bloki obejmujące drugie połówki kołnierzy.
Poniższy krzyżak miałby grubość 56,5mm grubości więc blacha 60mm powinna wystarczyć.
Mam jednak wątpliwość jeśli chodzi o zastosowanie łożyska igiełkowego, śruba na której
by było zamocowane jest fabrycznie zatoczona ale nie wiem czy odpowiednio dokładnie
i czy powierzchnia ma odpowiednią chropowatość oraz twardość. Poniżej jest zdjęcie tej powierzchni. Co myślicie o tym?
Igiełki nie wchodziły by na ten widoczny rowek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika

gaspar
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 10
Posty: 1714
Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

#129

Post napisał: gaspar » 29 maja 2013, 07:25

Malaxis pisze:W międzyczasie zdobyłem nową bramę a stara (ceownik z płaskownikami) wylądowała na giełdzie.
Widzę, że udało Ci się zakupić tą belkę ażurową od użytkownika MD.... z allegro.
Ja niestety byłem zmuszony zgłosić zawiadomienie na policji, bo ten człowiek naciągnął mnie na kasę a tej belki nie dostałem.
Nie ja jeden jak widzę miałem na nią ochotę. Sprzedał Ci uciętą czy sam docinałeś?
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie


Autor tematu
Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 143
Posty: 663
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#130

Post napisał: Malaxis » 29 maja 2013, 15:21

Załatwił mi docięcie na miejscu.
Co do łożyska igiełkowego, to mógłbym również załatwić pierścień wewnętrzny
który bym założył na śrubę kulową, ale wtedy krzyżak zwiększy wymiar do 59mm
i może być ciężko z blachy 60 go wykonać. Jest sens dawać pierścień wewnętrzny?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”