Frezarka 1650/650/250
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 143
- Posty: 663
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Chodzi mi w zasadzie o wyczyszczenie tylko powierzchni montażowych które wcale po kilku godzinach pracy nie będą brudne,
bo będą dociśnięte do elementów konstrukcji. Różnica czy brudne czy nie,
taka że ten brud może mieć parę/paręnaście mikronów, więc dla dokładności montażu wypadło by je jednak wyczyścić.
bo będą dociśnięte do elementów konstrukcji. Różnica czy brudne czy nie,
taka że ten brud może mieć parę/paręnaście mikronów, więc dla dokładności montażu wypadło by je jednak wyczyścić.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 7619
- Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
- Lokalizacja: LUBELSKIE
Obsesja tego forum na punkcie naprężeń które to póżniej będą wszystko krzywić jest po prostu porażająca.
W metalach jest tak ze prostuje się prawie wszystko co potrzeba, najprostszy przykład że wszystkie wałki nawęglane czy ulepszane jak są krzywe po obróbce cieplnej to są prostowane !!!!! I jakoś nie zauważyłem aby ktoś rozbierał skrzynie biegów po 10 latach bo pozostałe napreżenia po prostowaniu skrzywiły mu wałek.
Ale się już nie odzywam bo mnie tu zlinczują za te moje herezje.
Co do wózków to czy naprawdę wierzysz w to że ramę będziesz miał obrobiona w tych mikronach?
Co prawda moja szlifierka do płaszczyzn została zezłomowana, ale zanim się położyło element do szlifowania na elektromagnesie to zawsze szorowało się tym elementem na boku np. starej ściernicy we wszystkie strony świata i tym sposobem usuwa się te wszystkie najwyższe punkty na danym elemencie.

W metalach jest tak ze prostuje się prawie wszystko co potrzeba, najprostszy przykład że wszystkie wałki nawęglane czy ulepszane jak są krzywe po obróbce cieplnej to są prostowane !!!!! I jakoś nie zauważyłem aby ktoś rozbierał skrzynie biegów po 10 latach bo pozostałe napreżenia po prostowaniu skrzywiły mu wałek.


Co do wózków to czy naprawdę wierzysz w to że ramę będziesz miał obrobiona w tych mikronach?

Co prawda moja szlifierka do płaszczyzn została zezłomowana, ale zanim się położyło element do szlifowania na elektromagnesie to zawsze szorowało się tym elementem na boku np. starej ściernicy we wszystkie strony świata i tym sposobem usuwa się te wszystkie najwyższe punkty na danym elemencie.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 143
- Posty: 663
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Bardziej niż obsesja to niewiedza oraz brak doświadczenia, wolałem się zapytać żebyIMPULS3 pisze:Obsesja tego forum na punkcie naprężeń które to póżniej będą wszystko krzywić jest po prostu porażająca.![]()
W metalach jest tak ze prostuje się prawie wszystko co potrzeba, najprostszy przykład że wszystkie wałki nawęglane czy ulepszane jak są krzywe po obróbce cieplnej to są prostowane !!!!! I jakoś nie zauważyłem aby ktoś rozbierał skrzynie biegów po 10 latach bo pozostałe napreżenia po prostowaniu skrzywiły mu wałek.Ale się już nie odzywam bo mnie tu zlinczują za te moje herezje.
![]()
Co do wózków to czy naprawdę wierzysz w to że ramę będziesz miał obrobiona w tych mikronach?![]()
się potem nie okazało, że źle zrobiłem

Co do wózków i obrobienia ramy, to dokładnie odwrotnie, wiem że super dokładnie to ona
obrobiona nie będzie, dlatego nie chcę dokładać jeszcze dodatkowych niedokładności które
można przecież wyeliminować.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 3730
- Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Pozwolę sobie odgrzebać.wm56 pisze:Witam.
Po długiej ciszy i poszukiwaniach firmy, która by wykonała płytki w końcu się udało.![]()
Poszło wczoraj zamówienie wraz projektem.Czas w jakim obiecali to zrobić to 10 dni roboczych.
Przy dobrych wiatrach powinny być u mnie przed Świętami.
Przewidywany koszt jednej szt. waha się w granicach 18zł.
Jak tylko nasza kochana poczta dostarczy je to dam znać.
Myślałem żeby część tych płytek wykonać jako gotowca z zaprogramowaną kością ,przetestowany, ale to temat do dyskusji.
Sprzęt do montażu smd posiadam i odrobina czasu też się znajdzie.
Nie ukrywam, że chciał bym znać kolegów zdanie na ten temat.
Pozdrawiam
Będę potrzebował takich płytek.
Coś jeszcze z zamówienia zostało?
Czy już trzeba osobiście?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 143
- Posty: 663
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Rozebrałem serwo na części żeby wymienić łożyska. Jutro jadę do miasta kupić jakiś klej do
łożysk oraz śrub i będę je składał z powrotem. Jeśli serwo będzie poprawnie działać po wymianie łożysk to zrobię taką operacje z pozostałymi trzema. Gdyby ktoś chciał to mogę zmieścić fotorelację z rozbierania serwa.

łożysk oraz śrub i będę je składał z powrotem. Jeśli serwo będzie poprawnie działać po wymianie łożysk to zrobię taką operacje z pozostałymi trzema. Gdyby ktoś chciał to mogę zmieścić fotorelację z rozbierania serwa.

-
Autor tematu - Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 143
- Posty: 663
- Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Pomalowałem całą ramę podkładem oprócz profili łączących które muszę najpierw wyprostować.
Tu pojawia się problem, próbowałem dużym młotem postukać w wybrzuszenia
ale nie bardzo poskutkowało, chyba ma za mało siły
Miałby ktoś pomysł jak się za to zabrać?
W międzyczasie zdobyłem nową bramę a stara (ceownik z płaskownikami) wylądowała na giełdzie.
Przeprojektowałem również krzyżak, dzięki lepszemu rozstawowi prowadnic, zastosowania łożyska igiełkowego
od strony podpierającej, niższych wózków i możliwości montażu od dołu powstało coś znacznie cieńszego.
Co prawda kołnierze nakrętek kulowych były by zamocowane tylko śrubami na jednej połowie kołnierza,
ale myślę że to i tak wystarczy, jeśli nie, to spróbuję dorobić bloki obejmujące drugie połówki kołnierzy.
Poniższy krzyżak miałby grubość 56,5mm grubości więc blacha 60mm powinna wystarczyć.
Mam jednak wątpliwość jeśli chodzi o zastosowanie łożyska igiełkowego, śruba na której
by było zamocowane jest fabrycznie zatoczona ale nie wiem czy odpowiednio dokładnie
i czy powierzchnia ma odpowiednią chropowatość oraz twardość. Poniżej jest zdjęcie tej powierzchni. Co myślicie o tym?
Igiełki nie wchodziły by na ten widoczny rowek.


Tu pojawia się problem, próbowałem dużym młotem postukać w wybrzuszenia
ale nie bardzo poskutkowało, chyba ma za mało siły

Miałby ktoś pomysł jak się za to zabrać?
W międzyczasie zdobyłem nową bramę a stara (ceownik z płaskownikami) wylądowała na giełdzie.
Przeprojektowałem również krzyżak, dzięki lepszemu rozstawowi prowadnic, zastosowania łożyska igiełkowego
od strony podpierającej, niższych wózków i możliwości montażu od dołu powstało coś znacznie cieńszego.
Co prawda kołnierze nakrętek kulowych były by zamocowane tylko śrubami na jednej połowie kołnierza,
ale myślę że to i tak wystarczy, jeśli nie, to spróbuję dorobić bloki obejmujące drugie połówki kołnierzy.
Poniższy krzyżak miałby grubość 56,5mm grubości więc blacha 60mm powinna wystarczyć.
Mam jednak wątpliwość jeśli chodzi o zastosowanie łożyska igiełkowego, śruba na której
by było zamocowane jest fabrycznie zatoczona ale nie wiem czy odpowiednio dokładnie
i czy powierzchnia ma odpowiednią chropowatość oraz twardość. Poniżej jest zdjęcie tej powierzchni. Co myślicie o tym?
Igiełki nie wchodziły by na ten widoczny rowek.





-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 10
- Posty: 1714
- Rejestracja: 13 sty 2006, 16:41
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Widzę, że udało Ci się zakupić tą belkę ażurową od użytkownika MD.... z allegro.Malaxis pisze:W międzyczasie zdobyłem nową bramę a stara (ceownik z płaskownikami) wylądowała na giełdzie.
Ja niestety byłem zmuszony zgłosić zawiadomienie na policji, bo ten człowiek naciągnął mnie na kasę a tej belki nie dostałem.
Nie ja jeden jak widzę miałem na nią ochotę. Sprzedał Ci uciętą czy sam docinałeś?
https://www.instagram.com/cncworkshop.pl/
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie
Obróbka CNC - frezowanie & toczenie