frezarka cnc X1500 Y500 Z500
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 93
- Posty: 146
- Rejestracja: 07 mar 2006, 14:44
- Lokalizacja: Mysłowice
Dziękuje koledze za tak dokładne szczegółowe i wyczerpujące informacje
rozważam takowe rozwiązanie z kilku powodów pierwszy to obróbka z dużymi
prędkościami skrawania szczególnie jest to pomocne w wierceniu głębokich otworów
a taką obróbką będę się przede wszystkim zajmować
drugi powód to taki że z początku miała to być wiertarka i prześwit miedzy
stołem a głowicą przy max opuszczeniu został obliczony na 150 mm
a do frezarki jest za duży przynajmniej o połowę dlatego tak czy tak
musze wykonać nowe dłuższe wrzeciono jeśli się uda to z chłodzeniem
narzędzia przez wrzeciono
Mam jeszcze parę pytań jakie obroty max ma te wrzeciono
i dwa jeśli ma kolega zdemontowane też wrzeciono to poprosił
bym też o fotki szczególnie interesuje mnie ułożyskowanie i jakie zastosowane
zostało uszczelnienie, smarowanie , jakie są łożyska i uszczelnienia
a wiemy że przy takich obrotach nie jest to proste moje aktualne
wrzeciono grzeje się dosyć poważnie choć zastosowane zostały
wysoko obrotowe łożyska i uszczelnienia a wrzeciono zostało
azotonasiarczone do twardości 900 HV i ma system
centralnego chłodzenia i smarowania
wykonam projekt takiego wrzeciona rysunek złożeniowy w Auto CAD
i podeśle koledze do oceny również stare rozwiązanie
ale pozostanę przy mechanicznym kluczu do zaciągania
opraw choć spotkałem się z opiniami że w takim rozwiązaniu luzuje
się gwint i oprawa staje się luźna ja dodatkowo zamontowałem
sprężyny talerzykowe zobaczymy na ile będzie to skuteczne
za pomoc z góry dzieki
rozważam takowe rozwiązanie z kilku powodów pierwszy to obróbka z dużymi
prędkościami skrawania szczególnie jest to pomocne w wierceniu głębokich otworów
a taką obróbką będę się przede wszystkim zajmować
drugi powód to taki że z początku miała to być wiertarka i prześwit miedzy
stołem a głowicą przy max opuszczeniu został obliczony na 150 mm
a do frezarki jest za duży przynajmniej o połowę dlatego tak czy tak
musze wykonać nowe dłuższe wrzeciono jeśli się uda to z chłodzeniem
narzędzia przez wrzeciono
Mam jeszcze parę pytań jakie obroty max ma te wrzeciono
i dwa jeśli ma kolega zdemontowane też wrzeciono to poprosił
bym też o fotki szczególnie interesuje mnie ułożyskowanie i jakie zastosowane
zostało uszczelnienie, smarowanie , jakie są łożyska i uszczelnienia
a wiemy że przy takich obrotach nie jest to proste moje aktualne
wrzeciono grzeje się dosyć poważnie choć zastosowane zostały
wysoko obrotowe łożyska i uszczelnienia a wrzeciono zostało
azotonasiarczone do twardości 900 HV i ma system
centralnego chłodzenia i smarowania
wykonam projekt takiego wrzeciona rysunek złożeniowy w Auto CAD
i podeśle koledze do oceny również stare rozwiązanie
ale pozostanę przy mechanicznym kluczu do zaciągania
opraw choć spotkałem się z opiniami że w takim rozwiązaniu luzuje
się gwint i oprawa staje się luźna ja dodatkowo zamontowałem
sprężyny talerzykowe zobaczymy na ile będzie to skuteczne
za pomoc z góry dzieki
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 56
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
Mex pisze:drugi powód to taki że z początku miała to być wiertarka i prześwit miedzy
stołem a głowicą przy max opuszczeniu został obliczony na 150 mm
a do frezarki jest za duży przynajmniej o połowę dlatego tak czy tak
musze wykonać nowe dłuższe wrzeciono jeśli się uda to z chłodzeniem
narzędzia przez wrzeciono
ja myślę ze lepiej przerobić istniejące niż wykonywać nowe – pewnie łatwiej.
Jest cos takiego jak paleta maszynowa (stosowane centrach obróbczych) nakłada się ja na stół teowy(w centrach odbywa to się automatycznie). W kolegi wypadku ma 3 zalety: uchroni stół teowy od przypadkowych powiercen, pomniejszy prześwit pomiędzy wrzecionem, zmniejszy koszta i czas. No i nigdy za wiele prześwitu
te akurat max 6500 obr./min (lub 4,5 - 2 modele były)Mex pisze:jakie obroty max ma te wrzeciono
4 łożyska skośne i dodatkowo jeszcze 2 kulowe u samej góry w przekładni. uszczelnienie labiryntowe (labirynt ring)Mex pisze: interesuje mnie ułożyskowanie i jakie zastosowane
zostało uszczelnienie, smarowanie , jakie są łożyska i uszczelnienia
obroty do wierteł hartowanych 10-15 tys. w zależności (i specjalna oprawka wywarzana), fotki postaram się zrobić pt/sobota. wrzeciono pochodzi z centrum obróbczego “Hüller Hille NBH150” (ciężką maszyna).pamietaj jeszcze ze uszczelnienie przy tych obrotach działa jak odkurzacz, dlatego ważne jest powietrze.
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 56
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
foto grzybka przystosowanego do chlodzenia przez oprawę,
a ta walizka to przyrząd do mierzenia siły zacisku oprawki (ISO 40,45,50(spr. talerzowych)) - jako ciekawostka
a ta walizka to przyrząd do mierzenia siły zacisku oprawki (ISO 40,45,50(spr. talerzowych)) - jako ciekawostka

- Załączniki
-
- grzybek.jpg (38.15 KiB) Przejrzano 5748 razy
-
- DSCF0024.jpg (74.74 KiB) Przejrzano 5750 razy
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 93
- Posty: 146
- Rejestracja: 07 mar 2006, 14:44
- Lokalizacja: Mysłowice
olo_3 napisał/a
ja myślę ze lepiej przerobić istniejące niż wykonywać nowe – pewnie łatwiej.
Myślę że tak wykonałem kilka poprawek w projekcie
i chyba się udało tak przerobić głowice bez ingerowania
w konstrukcje i już w istniejące elementy zwłaszcza w wrzeciono
aby za adoptować głowicę do chłodzenia przez wrzeciono
jedyne co muszę zmienić to wykonać nowy trzpień do zaciągania opraw
oraz kielich do mocowania klucza elektrycznego w którym znajdzie się
zasilanie chłodziwem
Wpisuje koledze pomógł oraz dołączam rysunek złożeniowy głowicy
Już z chłodzeniem do oceny
Pozdrawiam MEX
PS plik DWG może się nie otwierać w pełni na innych programach niż Auto CAD
Słabszych lub starszych wersjach
Mogą się nie załadować opisy ramki kreskowanie albo bloki
ja myślę ze lepiej przerobić istniejące niż wykonywać nowe – pewnie łatwiej.
Myślę że tak wykonałem kilka poprawek w projekcie
i chyba się udało tak przerobić głowice bez ingerowania
w konstrukcje i już w istniejące elementy zwłaszcza w wrzeciono
aby za adoptować głowicę do chłodzenia przez wrzeciono
jedyne co muszę zmienić to wykonać nowy trzpień do zaciągania opraw
oraz kielich do mocowania klucza elektrycznego w którym znajdzie się
zasilanie chłodziwem
Wpisuje koledze pomógł oraz dołączam rysunek złożeniowy głowicy
Już z chłodzeniem do oceny
Pozdrawiam MEX
PS plik DWG może się nie otwierać w pełni na innych programach niż Auto CAD
Słabszych lub starszych wersjach
Mogą się nie załadować opisy ramki kreskowanie albo bloki
Ostatnio zmieniony 12 lis 2007, 18:10 przez Mex, łącznie zmieniany 1 raz.
Miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle
http://www.cnc.info.pl/topics85/pila-tasmowa-vt3491.htm
http://www.cnc.info.pl/topics85/pila-tasmowa-vt3491.htm
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 56
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
witam
mam kilka pytań
-jakiego rodzaju jest to uszczelnienie przy wlocie chłodziwa (czerwone zakreskowane) ?
-w jaki sposób Kolega będzie smarował łożyska wzdłużne i toczne w okolicach sprężyn talerzowych (będzie im ciepło- myślę ze smar stały odpłynie) ?
-na rys nie widzę kamieni zapobiegających obrotowi oprawki ?
we wszystkich wrzecionach jakie do tej pory widziałem zawsze stosowano min 4 łożyska skośne (nawet 6) 2-3 zawsze u dołu przy kołnierzu oprawki, 2-4 nieco wyżej i 2 na samej górze, te ostatnie zwykle toczne.
jak nie zapomnę to zrobię koledze fotkę b.dobrego smaru do łożysk.
wieczorem tez przyglądnę się dokładnie rysunkowi
pozdrawiam
mam kilka pytań

-jakiego rodzaju jest to uszczelnienie przy wlocie chłodziwa (czerwone zakreskowane) ?
-w jaki sposób Kolega będzie smarował łożyska wzdłużne i toczne w okolicach sprężyn talerzowych (będzie im ciepło- myślę ze smar stały odpłynie) ?
-na rys nie widzę kamieni zapobiegających obrotowi oprawki ?
we wszystkich wrzecionach jakie do tej pory widziałem zawsze stosowano min 4 łożyska skośne (nawet 6) 2-3 zawsze u dołu przy kołnierzu oprawki, 2-4 nieco wyżej i 2 na samej górze, te ostatnie zwykle toczne.
jak nie zapomnę to zrobię koledze fotkę b.dobrego smaru do łożysk.
wieczorem tez przyglądnę się dokładnie rysunkowi
pozdrawiam
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 93
- Posty: 146
- Rejestracja: 07 mar 2006, 14:44
- Lokalizacja: Mysłowice
To uszczelnienie coś na wzór sznura grafitowego o przekroju kwadratowymolo_3 pisze:witam
mam kilka pytań
-jakiego rodzaju jest to uszczelnienie przy wlocie chłodziwa (czerwone zakreskowane) ?
sprzedawane na metry tak w dużym skrócie
my stosujemy to do uszczelniania nurników w pompach wodnych płuczkowych
ciśnienie 10 MPa
może pracować w ruchu posuwiście zwrotnym oraz ruchu obrotowym z dużymi prędkościami
postaram się zamieścić dokładne specyfikacje tych uszczelnień
dobre dobre dolne oporowe nie pracuje podczas obrotów bo kreci się wraz z wrzecionemolo_3 pisze: -w jaki sposób Kolega będzie smarował łożyska wzdłużne i toczne w okolicach sprężyn talerzowych (będzie im ciepło- myślę ze smar stały odpłynie) ?
?
Kreci się tylko podczas odkręcania tu problemu niema
ale problem może być z górnym oporowym bo one będzie się obracało to przeoczyłam
aby naprawić to w prosty sposób myślę wystarczy upchnąć dodatkowe uszczelnienie
i smar nie spłynie Jest tam jeszcze górne łożysko a problem się powtarza wiec żeby
nie dawać kolejnego uszczelnienia zastosuje łożysko ZZ podwójnie zamknięte
pod frezowania na kamienie są na wrzecionie jest to widać na zdjęciach powyżejolo_3 pisze: -na rys nie widzę kamieni zapobiegających obrotowi oprawki ?
?
nie wiem czemu zapomniałem to umieścić na rysunku złożeniowym
olo_3 pisze: we wszystkich wrzecionach jakie do tej pory widziałem zawsze stosowano min 4 łożyska skośne (nawet 6) 2-3 zawsze u dołu przy kołnierzu oprawki, 2-4 nieco wyżej i 2 na samej górze, te ostatnie zwykle toczne.
?
Co do łożysk to zdecydowałem się na konfiguracje 2 łożyska kulkowe
skośne są to łożyska wysoko obrotowe do wrzecion zamontowane naprzeciw siebie
i skręcone 2 nakrętkami KM + podkładka zabezpieczająca
taką konfiguracje i łożyska stosuje się we wrzecionach szlifierek magnetycznych
choć zdarza się że z przodu wrzeciona jest nawet 4 takie łożyska zależy to od obciążenia
tylko wtedy trzeba zastosować wszystkie łożyska parowane
a koszt takiego łożyska jest kilkakrotnie większy od zwykłych
Obliczałem obciążenia takiego wrzeciona pod kątem tego co będę
robić i jakimi narzędziami wyszło mi że wystarczą takie dwa łożyska
ale mogę oczywiście cię mylić zobaczy się w praniu
moje wrzeciona może się kręcić max prawie 9000 obr/ min
ale tylko wtedy o ile łożyska są smarowane olejem tylko wezwaniem
wtedy są uszczelnienia które przy takich obrotach nagrzewają się dość poważnie
ja musiałem zlecić wykonanie tych uszczelnień a powierzchnie po których
będą pracować specjalnie przygotować aby się nie wytarły
gdy łożyska smarowane są towotem wtedy prędkość spada o jedną trzecią mniej ale
wystarczy wtedy uszczelnienie labiryntowe które się nie nagrzewa
oczywiście czym większe łożysko tym mniejsze obroty do których się może kręcić
polecam stronę SKF są katalogi i ładne opisy
ale rozważam inną konfiguracje o ile to się nie sprawdzi na pewno chciał bym
zerknąć na takie wrzeciono które może się kręcić nawet z prędkością 25000 obr/min
i podpatrzyć jakieś rozwiązania może ktoś z kolegów ma schemat takiego
wrzeciona ponoć łożyska są ceramiczne i chłodzone wodą
jeden z ostatnich projektów który zrealizowałem
https://www.cnc.info.pl/viewtopic.php?t=3491
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 56
- Posty: 1249
- Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
- Lokalizacja: EU
Mex pisze:ale problem może być z górnym oporowym bo one będzie się obracało to przeoczyłam aby naprawić to w prosty sposób myślę wystarczy upchnąć dodatkowe uszczelnienie i smar nie spłynie Jest tam jeszcze górne łożysko a problem się powtarza wiec żeby nie dawać kolejnego uszczelnienia zastosuje łożysko ZZ podwójnie zamknięte
lepiej 2RS,
nie stosował bym w marę możliwości smarowania smarem stałym, na pewno się nagrzeje, poza tym dosyć szybko (w granicach rozsądku) się zużyje i będzie tworzyć jakieś tam drgania - co spowoduje reakcje łańcuchową (do wiercenia mało ważne, ale przy dokładniejszych prasowaniach może być problem).
ja jednak sugerował bym

w takim razie pstryknę Koledze fotkę smaru- do łożysk wysokoobrotowych niestety tuba 400g (czy jakoś tak) kosztuje 360 euro, ale jakość wzrasta wprost proporcjonalnie do ceny
chciałem dodać jeszcze jednawazna uwagę: na rysunku widnieje łożysko kulkowe-rozłączne, a nie skośne (różnią się zasadniczo przenoszeniem obciążeń – pacz załącznik) .
w załączniku zestawienie właściwości
- Załączniki
-
- DSCF0023.rar
- (514.69 KiB) Pobrany 408 razy
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.