Po zakupie - TUE 35
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1350
- Rejestracja: 07 sty 2009, 18:42
- Lokalizacja: Pabianice
Panowie dorwałem tokarke TUE 35 i mam do niej 3 uchwyty. Z tym ze problem jest tego rodzaju, że nie wiem jak taki uchwyt zdjąć. W tych dwóch co mam luzem wewnatrz jest gwint (na oko tak ze 60mm srednicy). Takze domyślam się, że po prostu muszę odkręcic uchwyt z wrzeciona. z tym że problem jak to zrobić aby nic nie uszkodzic a miec dostatecznie dużą siłe do odkręcenia.
Jezeli ktos ma taką samą i wie jak powinienem do tego podejsc to prosze o pomoc, jesli nie to porobię zdjęcia i dojdziemy wspolnie do rozwiązania problemu.
Z góry dzieku
Jezeli ktos ma taką samą i wie jak powinienem do tego podejsc to prosze o pomoc, jesli nie to porobię zdjęcia i dojdziemy wspolnie do rozwiązania problemu.
Z góry dzieku
Tagi:
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 38
- Posty: 788
- Rejestracja: 17 gru 2011, 18:13
- Lokalizacja: MALBORK
a jak by ktoś szukał podobnej maszynki to ... tanio można na mojej ulubionej stronie ;] http://allegro.pl/tokarka-pociagowa-tue ... 78646.html
perfekcyjna B. S. , OUS 1 - Oświęcim 1066/72r; Pozdrawiam
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 13
- Posty: 198
- Rejestracja: 07 lut 2012, 08:51
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 297
- Posty: 1911
- Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
- Lokalizacja: Toruń
Witam serdecznie panów 
Mam pytanka dotyczące tokareczki a w zasadzie jej wad i ich wyeliminowanie.
Po pierwsze chciałbym wymienić nakrętki trapezowe bo jak wspomniałem prędzej trzeba przekręcić kolbką aby dopiero złapało. Tutaj pytanie jak zdjąć sanie poprzeczne aby podejrzeć nakrętkę bo w ani jedną ani drugą stronę nie mogę wyjechać tak jak można to zrobić z narzędziowymi.
Drugim mankamentem jest dość głośna praca na niektórych biegach np 800 obrotów. Co jest tego przyczyną koła zębate w skrzyni ? Jak wygląda ewentualna naprawa wymiana kół ? Gdzie zajrzeć co zdjąć jak zweryfikować problem ?
Następnie automatyczne posuwy. Włączając na małych obrotach wszystko się ładnie kręci lecz przy nieco większych hałas. Koła zębate gitary zakładamy na wałki przy których widać lekkie bicie jakby były skrzywione. Są to wymiennie wałki ? Jak wyjąć gdzie zajrzeć co odkręcić jak zweryfikować dokładnie problem ?
Mam nadzieję, że znajdziecie chwilę czasu i troszkę nerwów na mnie i pomożecie
Pozdrawiam.

Mam pytanka dotyczące tokareczki a w zasadzie jej wad i ich wyeliminowanie.
Po pierwsze chciałbym wymienić nakrętki trapezowe bo jak wspomniałem prędzej trzeba przekręcić kolbką aby dopiero złapało. Tutaj pytanie jak zdjąć sanie poprzeczne aby podejrzeć nakrętkę bo w ani jedną ani drugą stronę nie mogę wyjechać tak jak można to zrobić z narzędziowymi.
Drugim mankamentem jest dość głośna praca na niektórych biegach np 800 obrotów. Co jest tego przyczyną koła zębate w skrzyni ? Jak wygląda ewentualna naprawa wymiana kół ? Gdzie zajrzeć co zdjąć jak zweryfikować problem ?
Następnie automatyczne posuwy. Włączając na małych obrotach wszystko się ładnie kręci lecz przy nieco większych hałas. Koła zębate gitary zakładamy na wałki przy których widać lekkie bicie jakby były skrzywione. Są to wymiennie wałki ? Jak wyjąć gdzie zajrzeć co odkręcić jak zweryfikować dokładnie problem ?
Mam nadzieję, że znajdziecie chwilę czasu i troszkę nerwów na mnie i pomożecie

Pozdrawiam.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 53
- Posty: 4259
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
W takiej tokarce niewiele poprawisz półśrodkami. Widziałem taka tokarkę po kapitalnym remoncie i takich problemów nie było, ale za to cena!!! To już jest taka konstrukcja, że jest głośna. Ubogie smarowanie rozbryzgowe lub punktowe przez polewanie olejem lub nakładanie smaru robią swoje po latach pracy. W gitarze możesz powymieniać ośki i tulejki na nowe. Kół zębatych nie opłaci się wymieniać. Można spróbować smarować koła smarem stałym, który tłumi hałas. Te przekoszone koła mogą być wynikiem wyrobienia otworów, w których mocowane są osie kół wymiennych. Krótko mówiąc gitarę trzeba całą rozebrać, przemyć i sprawdzić. Skoro wyją koła przekładni to tak samo - sprawdź smarowanie i na początek spróbuj dać gęściejszy olej. Może to nieco wytłumi jej pracę. Zęby kół mogą być wytarte. Tak samo wałki, na których osadzone są te koła w miejscu ich osadzenia. Bez remontu wtedy się nie obejdzie. Dużo taniej będzie dać bezpośrednio falownik i zostawić odboczkę wrzeciona. Silnik ma zaledwie 1,5 kW to falownik nie będzie dużo kosztował.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.