Mini wrzeciono BLDC

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających

kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1227
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#101

Post napisał: kak » 06 mar 2011, 20:57

Lepiej jest wiatrakiem do chlodzenia wyciagac powietrze niz je wdmuchiwac. Strumien powietrza ladniej przeplywa dookola silnika. Po drugiej stronie silnika tez jakies otwory powinny byc na wlot powietrza.



Tagi:

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 20
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#102

Post napisał: dudis69 » 06 mar 2011, 21:04

smouki, osiowe rozwiązanie upraszcza wszystko, i regulacja jak u nico65
Pozdrawiam Sławek


Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 48
Posty: 1507
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#103

Post napisał: smouki » 06 mar 2011, 22:00

kak, ale się dopatrzyłeś kierunku łopatek, nawet nie wiesz ile się męczyłem żeby w ogóle je narysować, ale fakt, powietrze będzie wysysane, a z drugiej strony będą otwory na wlot powietrza
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE


kamilkamil1
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 62
Rejestracja: 12 mar 2009, 16:53
Lokalizacja: Sandomierz

#104

Post napisał: kamilkamil1 » 06 mar 2011, 22:02

Na temat Outrunnera DIY dużo jest na stronie http://www.powercroco.de/12N.html, a regulator DIY http://rmmx.gmxhome.de/bldchv/english/start.html. W budowie silnika najdroższe są niestety magnesy, miałem zamiar zrobić taki silnik ale za magnesy wyszło by około 40zł więc zrezygnowałem.

Awatar użytkownika

MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 234
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#105

Post napisał: MarcinxD » 06 mar 2011, 22:05

mielony pisze: Na jakimś forum RC widziałem trochę teorii odnośnie przeróbek takich silników.
Witam, pp chodzi Ci o te forum kiedyś oglądałem bardzo dużo przeróbek :razz: a co do wywarzania rotora to oni to robią tak: wklejają magnesy na CA po ich przyklejeniu urabiają żywicę i ładnie nakładają i wirnik w wiertarkę ^^ klej ładnie wypełni nierówności i się wirnik też wyważy a nadmiar ochlapie pół pokoju i monitor ;]


radziwon
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 63
Rejestracja: 05 lut 2005, 22:54
Lokalizacja: Bia?ystok

#106

Post napisał: radziwon » 06 mar 2011, 22:38

Bbuli pisze:BEC to taka funkcja kontrolera,która zawsze pozostawi w baterii energię dla odbiornika i serw odpowiednio wcześnie odcinająć zasilanie silnika.Praktycznie-latasz sobie modelem ignorując sygnały akustyczne wysyłane do ciebie przez nadajnik by szukać lądowiska(jesli wcześniej to zaprogramowałeś) i w pewnym momencie bateria siada(jedna zasila i silnik i odbiornik i serwonechanizmy)Ale nie panikujesz-masz BEC-silnik nie działa a samolot zamienia się w szybowiec,nad którym masz pełną kontrolę.Reszta energii w baterii pozwala na sterowanie -zaciskasz pewną część ciała i lądujesz -czasem gdzie popadnie...
Nie masz racji. To o czym piszesz to funkcja "cut off". BEC (Battery Elimination Ciruit) to funkcja udostępniania przez regulator napięcia 5v (zazwyczaj) dla serw i odbiornika.


mielony
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 58
Rejestracja: 14 cze 2008, 14:23
Lokalizacja: Poznań

#107

Post napisał: mielony » 07 mar 2011, 07:43

Tak właśnie to forum. Jednak samemu to warto robić co najwyżej silnik, ponieważ sterowniki są tak tanie, że nie warto się zagłębiać w temat. Odnośnie magnesów to trzeba popatrzeć na eBay'u.

Awatar użytkownika

Autor tematu
niko65
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 40
Posty: 430
Rejestracja: 27 lut 2009, 00:05
Lokalizacja: Stary Sącz

#108

Post napisał: niko65 » 07 mar 2011, 11:25

jeżeli chodzi o przeróbki silników nie są takie proste jak sie wydaje podmienimy na neodymy wyważymy i ogień :twisted:

mam oto taki silnik nie wiem skad ale sobie siedział średnica 60mm oś 6mm
Obrazek
Obrazek

oczywiście pierwsza myśl przeróbka wiec przewinąłem go, odrazu lepiej się kręcił jednak i tak szału nie ma wiec kolejny krok neodymy postanowiłem sie zagłębić w temacik na forum alexa jednak żeby silnik był dobrze zrobiony pokrycie procentowe magnesami musi sie mieścić miedzy 65-75%, do tego jeszcze dochodzi szczelina powietrzna wszystko musi ładnie pasować do średnicy statora i rotora jednak nie udało mi sie w znaleźć odpowiednich neodymów albo nie pasowała szczelina albo pokrycie nawet przy kaskadowaniu oczywiście można byłoby zmniejszyć średnice wewnętrzna rotora jednak doszedłem do wniosku ze to nie warte zachodu i narazie dałem spokój

mam nadzieje ze alex sie nie obrazi http://forumrc.alexba.eu ale nie pamiętam dokładnego źródła załączam excela z kalkulatorem magnesów
Załączniki
mrpl.xls
kalkulator magnesów
(36 KiB) Pobrany 184 razy

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 20
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#109

Post napisał: dudis69 » 07 mar 2011, 13:05

Niestety w wielu przypadkach przeróbek silników podstawą jest tokareczka.
Pozdrawiam Sławek



mielony
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 13
Posty: 58
Rejestracja: 14 cze 2008, 14:23
Lokalizacja: Poznań

#110

Post napisał: mielony » 07 mar 2011, 19:02

http://forum.arbiter.pl/printview.php?t ... abd6750be1
Jak widać nie ma powodów by się poddawać. Ja niestety jestem dopiero w trakcie budowy samej maszyny to trochę szkoda się obciążać finansowo przy budowie wrzeciona nie mając nawet gotowej maszyny.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”