Zamówić formatki z aluminium nawiercić, nagwintować. Jeśli pręt np.: fi 12 zatoczyć, nagwintować lub nawiercić i nagwintować - najtańsza i najprostsza opcja. [/list]syntetyczny pisze:Rzecz kolejna. Jak zrobić dystanse? Mam otwory w mocowaniu silnika na M5. Muszę go zamocować w odległości 55mm i nie wiem jak. Myślałem o dystansach jakie używa się w komputerach,ale tak długich się nie produkuje. Pręt gwintowany m5 jest zbyt wiotki. No i teraz klops;/
Ploter/frezarka 3 osiowy rama metalowa
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.
Tagi:
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 50
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
hmn, no ja myślałem nad rurką o fi wewnętrznym 5mm i przez nią przeciągnąć pręt M5. Tylko skąd ja wezmę taką rurkę;/
[ Dodano: 2010-09-03, 22:46 ]
Seemann, to jest bardzo dobra koncepcja.
Mam kolejny problem (mnożą mi się one). Nie mogę wkręcić nakrętek brązowych na śrubę. Wchodzą one tak do 3/4 i nie mogą dalej. Powinienem je czymś wcześniej nasmarować? To puki co przymiarka, ale jak już będę całość montował to zamierzam nasmarować wszystko smarem grafitowym, aby wszystko chodziło na zicher.
[ Dodano: 2010-09-03, 22:46 ]
Seemann, to jest bardzo dobra koncepcja.
Mam kolejny problem (mnożą mi się one). Nie mogę wkręcić nakrętek brązowych na śrubę. Wchodzą one tak do 3/4 i nie mogą dalej. Powinienem je czymś wcześniej nasmarować? To puki co przymiarka, ale jak już będę całość montował to zamierzam nasmarować wszystko smarem grafitowym, aby wszystko chodziło na zicher.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 731
- Rejestracja: 01 mar 2008, 18:08
- Lokalizacja: Warszawa
syntetyczny pisze:Wchodzą one tak do 3/4 i nie mogą dalej.
Powinny lekko się nakręcać. Też grafitowym smaruję (jak większość).
Rurki kupisz w markecie budowlanym Leroy... mają aluminiowe, ale czy fi wew. 5mm będzie nie wiem, w ogóle różne średnice i kształty profili. Warto się przejść i porozglądać się zawsze jakaś nowa koncepcja może się nawinąć.syntetyczny pisze:myślałem nad rurką o fi wewnętrznym 5mm i przez nią przeciągnąć pręt M5. Tylko skąd ja wezmę taką rurkę;/
W dzień obchodź się z żoną jak z przyjacielem, w nocy jak z przyjaciółką.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 50
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 50
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 1227
- Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
- Lokalizacja: Dania
Bo sa zle rozmieszczone.
Ja mam po stronie silnika podwójne poprzeczne a po drugiej stronie sruby podwójne poprzeczne i jedno wzdluzne - bardziej bez sensu byc nie moze.
Ale wtedy nie myslalem o tym.
Po stronie silnika powinno byc podwójne skosne a z drugiej strony jedno poprzeczne w którym sruba moze sie przesuwac wzdluz.
Adam
Ja mam po stronie silnika podwójne poprzeczne a po drugiej stronie sruby podwójne poprzeczne i jedno wzdluzne - bardziej bez sensu byc nie moze.
Ale wtedy nie myslalem o tym.
Po stronie silnika powinno byc podwójne skosne a z drugiej strony jedno poprzeczne w którym sruba moze sie przesuwac wzdluz.
Adam
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 50
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2008, 15:18
- Lokalizacja: Sopot
Generalnie to powinno być włożone tyle ile tylko wejdzie. Im większa powierzchnia styku tym lepiej. A jeśli pytasz czego więcej - wału silnika czy śruby - po równo jest najlepiej... z resztą dziwię się trochę że tego nie widać. Kupiłeś chyba z drugim otworem nie na 6,35 mm, więc konstrukcja powinna pokazywać jak głęboko co ma wchodzić. To sprzęgło ma z tego co widzę kompensację odchyleń. Wtedy powinieneś zostawić między wałami jakiś minimalny luz, jeśli da się je w środku zetknąć. Wtedy kompensacja będzie miała swobodę działania.
-
Autor tematu - Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 50
- Posty: 2692
- Rejestracja: 08 gru 2009, 22:33
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt: