Ploter frezujący - napęd na paskach .

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

miernik2
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 4
Posty: 53
Rejestracja: 17 lis 2008, 19:57
Lokalizacja: Częstochowa

#31

Post napisał: miernik2 » 14 kwie 2011, 12:33

Panowie jeszcze kilka szczegółów i można to opatentować hehe :lol: Są już koła zębate i listwy zębate, a teraz trzeba uzupełnić koła pasowe o listwy pasowe :cool: Rozwiązanie kolegi kak zmniejsza długość pasa, więc nie powinien się tak rozciągać. Przydałoby się sprawdzić to rozwiązanie w praktyce chociaż na małym odcinku pojedynczy moduł.

A co do luzów po przyłożeniu paska do paska to sprawdzałem i HTD się ładnie "uzupełnia" i nie ma luzu. Na paskach typu T u mnie jest ok. 1mm luzu :shock:

gmaro patrzałeś na używanym, czy nowym pasku HTD?


Pozdrawiam
Łukasz



Tagi:

Awatar użytkownika

triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1452
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#32

Post napisał: triera » 14 kwie 2011, 14:45

- widziałem już kiedyś podobne rozwiązanie w jednym z katalogów...


habit_m_
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 329
Rejestracja: 07 lut 2010, 13:07
Lokalizacja: Toruń

#33

Post napisał: habit_m_ » 14 kwie 2011, 16:38

Jeśli kolega potrzebuje do testów kawałek paska HTD 5M to mogę po taniości odstąpić pasek o szerokości 20 mm i długości 1250 mm.

Nie żeby była to jakaś reklama, poprostu jeśli do sprawdzenia pomysłu z żywicą - po co poświęcać nowy pasek.

Jeśli chodzi o temat wcześniejszych wypowiedzi, to pasek HTD obrócony do siebie co prawda nie dolega idealnie ząbek w ząbek, ale na połączeniu nie ma żadnych luzów. Ja zanim kupiłem płytki mocujące stosowałem tak przycięty pasek jako pasek dociskający - czyli płytkę.

Jeżeli podczas pracy tak jak u mnie na pasku bezkońcowym dociśniesz lekko w czasie ruchu oba paski do siebie tzn. górny i dolny to efekt jest taki, że silnik 2 NM nie ma rady tym poruszyć jak się zablokują 3 ząbki tylko.

Ząbki htd wg obrazka nie dolegają do siebie, jednak ich części ewolwentowe mocno zapierają się o siebie, w rzeczywistości wygląda to trochę inaczej niż narysował kolega miernik.

Ja stosowałem kawałki paska htd jako płytka montażowa i idealnie spełniał swoje zadanie.

Fotosy:

[ Dodano: 2011-04-14, 16:42 ]
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika

Autor tematu
gmaro
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 18
Posty: 3671
Rejestracja: 23 sie 2005, 13:27
Lokalizacja: zapytaj
Kontakt:

#34

Post napisał: gmaro » 14 kwie 2011, 18:35

miernik2 pisze:gmaro patrzałeś na używanym, czy nowym pasku HTD?
tak na nowym pasku....dostałem próbki innych pasów ale żaden nie nadaje się moim zdaniem tylko htd...
habit_m_ pisze:Jeżeli podczas pracy tak jak u mnie na pasku bezkońcowym dociśniesz lekko w czasie ruchu oba paski do siebie tzn. górny i dolny to efekt jest taki, że silnik 2 NM nie ma rady tym poruszyć jak się zablokują 3 ząbki tylko.
Silnik bez przełożenia?
Czlowiek z ideą jest uważany za wariata - aż do czasu gdy jego idea zwycieży. (Potem uznaje się go za bohatera i za pioniera danej dyscypliny.)
Pomogłem... ;) to nacisnij POMÓGŁ :]


habit_m_
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 329
Rejestracja: 07 lut 2010, 13:07
Lokalizacja: Toruń

#35

Post napisał: habit_m_ » 14 kwie 2011, 19:46

tak, tyle tylko, że jak chwycić pasek rękoma to go niezatrzymasz taka ma siłę, a jak się zblokują zębami to silnik staje.

maciek

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2544
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#36

Post napisał: zacharius » 14 kwie 2011, 22:36

skoro już wlazłem tu to tez się wypowiem.

czemu kolega nie chce zastosować rozwiązania z filmiku podanego na początku tematu?
opcja zdaje się być dużo prostsza niż kombinowanie z przyklejeniem paska itp. wystarczy dobry naciąg zapewnić.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1224
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#37

Post napisał: kak » 15 kwie 2011, 01:08

Do tego mojego krótszego pomyslu musial by byc pasek z zebami z obu stron:-)
Troche nie bardzo pasuje.
Moze takie paski trzeba czyms posmarowac, zeby latwiej sie zazębialy?


pixes2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 582
Rejestracja: 07 sty 2009, 18:38
Lokalizacja: Zgierz

#38

Post napisał: pixes2 » 15 kwie 2011, 07:16

Wydaj mi się, że w tym przykładzie obciążenie będzie przenosić tylko kilka zębów, bezpośrednio pod rolkami. Może bardzo mocne napięcie tego paska w pętli sytuację by poprawiło... :roll:

Pozdrawiam.
Tomek.

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 7408
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#39

Post napisał: bartuss1 » 15 kwie 2011, 09:10

wzorując sie pomysłem kol KAK to ja dałbym kóła zebate zamiast rolek i pas obustronnie zebaty, no chyba ze coś przeoczylem i nie doczytałem :P


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1224
Rejestracja: 21 sie 2008, 17:46
Lokalizacja: Dania

#40

Post napisał: kak » 15 kwie 2011, 21:34

Jakby ten dlugi pasek zrobic szerszy niz ten na silniku, to moze w jakis sposób dalo by sie przy kantach go zamocowac mechanicznie, jakby klej nie wytrzymal.
To chyba najslabszy punkt, nie wiem jak to mozna zrobic.
Przyszyc go calego overlock`iem :-)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”