qqaz pisze:Przy pracy start stopowej silnika założeniem jest że silnik stanie dokładnie " na krok"
maksymalna prędkość start/stopowa jest dość niska...
qqaz pisze:Ale skad sterownik wie kiedy może wejść w "morfing" skoro zaraz może być koniec impulsów step.
wejście w morfing jest robione przy prędkości dość dużej... na pewno więkzej niż tzw. prędkość start/stop.. dzięki temu sterownik ma warunki do tego aby wrócić do mikrokroku we właściwym momencie... problemem który musi rozwiązać twórca sterownika z mofringiem jest chwilowy wzrost momentu silnika po przejściu z mikrokroku do kroku, zapewne jest to robione stopniowo... zapewne jest to tatajemnica którą twórca zostawia dla siebie
qqaz pisze:Czy te sterowniki mają parametry "zaszyte" i wykonany nadbieg kroków kompenują w dalszym ruchu?
kompensacja kroków nie jest konieczna... ponieważ proces zamiany dużych kroków na małe jest realizowany w sposób dokładny - tak aby nie występował "nadbieg"
qqaz pisze:skoszenie bramy a wskutku wyłamywanie łożyskowania na prowadnicach
wyłamywania łożyskowania - czy chodzi o zacieranie się łożyskowania... i powstanie większego tarcia które powoduje utratę kroku ?