OUS 1 - wersja katowicka
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 86
- Posty: 288
- Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
- Lokalizacja: oswiecim
Co do paskow to jeszcze ich nie posiadam bede musial sie rozglądnąc za nimi i popytac innych posiadaczy ous-a jakich rozmiarow paskow uzywają.A co do planszajby jak wczesniej pisales topowiem ci ze duza sie przydaje;) bo mozna ją zapiąc zamiast imaka w suport i uzywac jak uchwyt przy frezowaniu;)
OUS-1 TSA-16 Mn-80a
Tagi:
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 87
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
oswiecimskie pisze:Co do paskow to jeszcze nie ich nie posiadam bede musial sie rozglądnąc i popytac innych posiadaczy ous-a jakich rozmiarow paskow uzywają.A co do planszajby jak wczesniej pisales to duza sie przydaje;) bo mozna ją zapiąc zamiast imaka w suport i uzywac jak uchwyt przy frezowaniu;)
O paskach do OUS było trochę na forum. Jak wrzucisz w wyszukiwarkę forum to pewnie znajdziesz. Może tylko jedna istotna uwaga - sam to zaliczyłem. Poważnym problemem w mojej OUS były wibracje. Sprawdzałem po kolei : łożyska wrzeciona, łożyska silnika, mocowanie sinika, bicie wrzeciona i kicha ..... wszystko wyglądało OK. Pukury poradził żeby sprawdzić pasek klinowy. Zdjąłem pasek, dokładnie obejrzałem - używany ale bez śladów uszkodzenia. Trochę wbrew sobie kupiłem i założyłem nowy i ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu wibracje ustąpiły . Nadal nie mogłem uwierzyć, że problemem mógł być pasek więc ponownie założyłem dobrze wyglądający stary - maszynka zaczęła wibrować. Założyłem nowy, stary "dobry" wyrzuciłem. Niby drobiazg ale warto pamiętać.
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 86
- Posty: 288
- Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
- Lokalizacja: oswiecim
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 87
- Posty: 1479
- Rejestracja: 21 cze 2006, 23:26
- Lokalizacja: Pruszków
Ponieważ ciągle nie dowierzałem ( sorry Pukuryoswiecimskie pisze:Dzieki za rade;) Juz spotkalem sie z tym tematem o paskachpisales cos ze usunela sie nawet lekka wibracja ktorą uwazales za taka ktora musi byc czy jakos tak;) tylko na co przy kupywaniu zwrocic uwage? na twardosc? materiał tzn sklad tej gumy?

-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 86
- Posty: 288
- Rejestracja: 01 gru 2011, 20:33
- Lokalizacja: oswiecim
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 25
- Posty: 2057
- Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
- Lokalizacja: Poznań
Tak jak widać jest przesuwne w pionie. Nie służy do frezowania pod kątem. Kątownik jest tylko na dole, w pionie są płaskowniki.
[ Dodano: 2011-12-12, 22:05 ]
[ Dodano: 2011-12-12, 22:05 ]
Po usunięciu kołka można ustawiać co 1 stopień.Zbych07 pisze: Żeby zmienić pozycję tarczki, trzeba przełożyć kołek pozycjonujący do drugiego otworu w korpusie.
Czyli są tylko dwa możliwe ustawienia tarczki różniące się o 90°. OK - to rozumiem, ale po ki czort została na tarczce nacięta skala kątowa 0-90° co 1° ???.
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 125
- Posty: 1242
- Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Mariuszbroda - dzięki ( pomógł ), po zastrzyku ropy kieł usunięty. Na szczęście nic nie zardzewiało w środku, można będzie ze stożka korzystać.
Dzięki za wymiary pasków, wiem co kupić.
Mój silnik wygląda tak:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Rozumiem, że do trzech wolnych UVW 3 fazy, masa do osobnej śrubki ( tak chyba było, bo resztki przewodu jeszcze były ), a piąty przewód na obudowę silnika - mam pięciożyłową instalację.
Może mi ktoś tak prosto i węzłowato, prawie łopatologicznie wyjaśnić, jaka jest różnica w podłączaniu silników w gwiazdę i trójkąt i od czego to zależy, do czego służy itp. Wiem, że stosuje się taką zamianę podczas rozruchu, ale to chyba dla dużych mocy. Raz na kilka lat muszę podłączyć jakiś silnik i chciałbym wiedzieć.
Dzięki za wymiary pasków, wiem co kupić.
Mój silnik wygląda tak:

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Rozumiem, że do trzech wolnych UVW 3 fazy, masa do osobnej śrubki ( tak chyba było, bo resztki przewodu jeszcze były ), a piąty przewód na obudowę silnika - mam pięciożyłową instalację.
Może mi ktoś tak prosto i węzłowato, prawie łopatologicznie wyjaśnić, jaka jest różnica w podłączaniu silników w gwiazdę i trójkąt i od czego to zależy, do czego służy itp. Wiem, że stosuje się taką zamianę podczas rozruchu, ale to chyba dla dużych mocy. Raz na kilka lat muszę podłączyć jakiś silnik i chciałbym wiedzieć.
Tylko wtedy utrzymanie stałej pozycji raczej kiepskie, może się przemieszczać podczas obróbki.Po usunięciu kołka można ustawiać co 1 stopień.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 19
- Posty: 430
- Rejestracja: 13 lip 2011, 21:57
- Lokalizacja: Wrocław