Frezowanie żeliwa.

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.

Autor tematu
sp9kn
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2012, 08:01
Lokalizacja: Zawiercie

Frezowanie żeliwa.

#1

Post napisał: sp9kn » 11 gru 2013, 08:33

Witam.
Mam pytanie do Was odnoście frezowania żeliwa.
Jak wypada to w porównaniu z stalą czy aluminium.
Na co uważać przy frezowaniu, itp....

Muszę wyfrezować w płytce 100x100x30 kieszeń o dziwnym kształcie ale na głębokość 20mm....


SP9KN

Tagi:


malpa500000
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 482
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:49
Lokalizacja: rwlk

#2

Post napisał: malpa500000 » 11 gru 2013, 08:45

CHŁODZIWO, I NIE DUŻE OBROTY. PLANOWANIE PŁYT ŻELIWNYCH TO KŁOPOT BO SIĘ WYGINAJĄ STRASZNIE.


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 461
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#3

Post napisał: grzes_rupinski1 » 11 gru 2013, 09:14

Żeliwo obrabia się na sucho. Do obróbki lepsze są frezy węglikowe .
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway


MoldMichal
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 307
Rejestracja: 03 mar 2012, 12:04
Lokalizacja: Częstochowa

#4

Post napisał: MoldMichal » 11 gru 2013, 09:52

dokładnie na sucho! i zadbaj o odciag kurzu bo warsztat bedziesz miał czarny ;)
Pozdrawiam Michał


malpa500000
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 482
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:49
Lokalizacja: rwlk

#5

Post napisał: malpa500000 » 11 gru 2013, 10:36

dlaczego na sucho? obrabiając płyty na sucho strasznie sie gieły a płytki sie ucierały dopiero zastosowanie chłodziwa poprawiło obróbke. jeżeli chodzi o toczenie to na sucho toczymy. fakt straszny syf sie robi jak sie to obrabia.


MoldMichal
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 307
Rejestracja: 03 mar 2012, 12:04
Lokalizacja: Częstochowa

#6

Post napisał: MoldMichal » 11 gru 2013, 11:09

http://www.sandvik.coromant.com/pl-pl/k ... ult.aspx#4

tu masz pare zdań o obróbce żeliwa z teori ;)
a z praktyki: pył żeliwny wpływa do chlodziwa, robi mół- pompa siada (zaciera sie)... wymieniasz pompe i tak w koło ;)
Pozdrawiam Michał


szuler666
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 304
Rejestracja: 04 gru 2010, 17:20
Lokalizacja: szczecin/essen

#7

Post napisał: szuler666 » 11 gru 2013, 11:46

malpa500000 pisze:a płytki sie ucierały
raz ze pewnie obroty za duże dwa kiepskie zeliwo
sp9kn pisze:Muszę wyfrezować w płytce 100x100x30 kieszeń o dziwnym kształcie ale na głębokość 20mm....
PLANOWANIE PŁYT ŻELIWNYCH TO KŁOPOT BO SIĘ WYGINAJĄ STRASZNIE.
przy takich wymiarach to bym się zdziwił no chyba ze tolerancja 0/+0.01
szuler


Mateusz-M
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 281
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

#8

Post napisał: Mateusz-M » 11 gru 2013, 12:15

Witam.
Ostatnio w żeliwie robię i najlepiej idzie przy 1000obr/min, f=100mm/min, zagłębienie 5mm frezik węglik 10mm. Przy tych parametrach po 5 godzinach frezowania nie widać oznak zużycia frezu.
Próbowałem na podganiać na wyższych obrotach i posuwie ale wtedy paliło materiał i frez szybko leciał.
Przy głowicy znów straszny syf.
Obróbka oczywiście na sucho.
Pozdrawiam.


malpa500000
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 482
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:49
Lokalizacja: rwlk

#9

Post napisał: malpa500000 » 11 gru 2013, 12:23

raz obroty na głowice 120mm 280obr/min wiec parametry obniżone dwa jakośc żeliwa nie za dobra to fakt o gięciu napisałem ogólnie obrabiając płyty 1600x850x30 na sucho gieło sie na rogach że bez chłodzenia to bym zginął w jak w lesie... muł jest ale jak trzeba to trzeba...

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 9585
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#10

Post napisał: RomanJ4 » 11 gru 2013, 12:31

MoldMichal pisze:dokładnie na sucho! i zadbaj o odciąg kurzu bo warsztat bedziesz miał czarny
prawda, bo będzie potem kolega wyglądał jak ci goście...
Obrazek
pozdrawiam,
Roman

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”