Frezowanie żeliwa.

Dyskusje dotyczące frezowania i frezarek konwencjonalnych.
Awatar użytkownika

frezerwroc
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2022, 19:29
Lokalizacja: Wrocław

Re: Frezowanie żeliwa.

#21

Post napisał: frezerwroc » 16 paź 2022, 15:36

Steryd pisze:
16 paź 2022, 15:32
oj tam oj tam... kolega walczy o złotą łopatę górnika roku, a ty mu jakieś merytoryczne brednie wstawiasz...
Weryfikuję tylko co mi powiedział majster, który myśli że wie wszystko... Pytam grzecznie :mrgreen:



Tagi:


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5342
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Frezowanie żeliwa.

#22

Post napisał: jasiu... » 17 paź 2022, 17:01

Może majster wie, tylko doświadczenia zwyczajnie nie ma.

Pewnie, że można sztucznie poddać żeliwo starzeniu, tylko że raczej się tego nie robi. Za to bardzo często po odlaniu korpusy, czy łoża wyrzuca się w pokrzywy, żeby sobie trochę zardzewiały.

Problemem jest, jeśli korzystacie z dziadowskiej odlewni, która potrafi w jednym elemencie mieć bardzo niejednorodną strukturę. Jeśli pół detalu to żeliwo szare, a druga połowa, to pstre, to tam gdzie twardo odepchnie ci płytkę i będziesz miał górkę i nawet majster nie poradzi.

Gość słyszał pewnie o sztucznym starzeniu odlewów, ale nie doczytał, że dotyczy np. odlewów aluminiowych, żeby uzyskać umocnienie, a nie żeliw.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezowanie / Frezarki Konwencjonalne”